פרסומת
דלג

מה שרחוק - קרוב יותר

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: מערכת ערב ערב ● 9/1/2019 10:12 ● מה נשמע 583
לירון וולפסון נמאס להסתפק בהיצע המוגבל של החנויות באילת בשעה שבשאר חלקי הארץ ההיצע הוא מגוון ואינסופי ● אז הוא החליט לעשות מעשה ויזם את 'רשרש', קניון וירטואלי ללא מע''מ שתומך אך ורק במותגים ישראליים ● ''אני לא רוצה שינגישו לי את המרכז באמצעי תחבורה, אבל אני רוצה לקבל את המענה של המרכז פה באילת'' ● עוד סטארט אפ חדש שנולד מיוזמה מקומית
מה שרחוק - קרוב יותר
מקרבים את הרחוק אלינו. וולפסון (ימני) וקורון

קניות הן חלק מתרבות הצריכה של העידן שלנו. בין אם אלו קניות נחוצות ובין אם אלו קניות למטרות הנאה בלבד. אין ספק שאנחנו כבר לא יכולים בלי זה. בשנים האחרונות, לצד השופינג המוכר אגב כיתות רגליים מחנות לחנות, הפכו גם הרכישות באינטרנט לדרך מקובלת לצאת לשופינג. בעידן בו הזמן הפך למצרך היקר ביותר עלי אדמות, כל רעיון שמציע דרך איך לחסוך זמן, מתקבל בברכה. אבל מה קורה כשאין באילת את מה שאתם מחפשים? וזה לבטח קרה לכם ולא פעם אחת. או אז מצאתם את המוצר מן הסתם באינטרנט, חיכיתם הרבה זמן עד שהגיע ואז שוב המתנה- הפעם בתור בסניף הדואר המקומי וזו עוד הדרך הקלה שכן אפשרו תאחרת היא לעלות על הרכב ולנסוע רחוק רק כדי לרכוש את המוצר הנדרש. על הדרך ביזבזתם יום עבודה, דלק, לכו תמצאו מוביל ואם לא די בכל אלו, הרי שהמחיר בו רכשתם את המוצר הוא המחיר המלא כי מי במרכז יממש את זכויותכם כאילתים הזכאים לפטור ממע"מ?!
אז זהו שלא עוד.

 

 

להתקרב למרכז


לירון וולפסון (45) נשוי ואב לשתיים, זה נמאס. אחרי עשרים שנה בעולם הקמעונאות וכמי שניהל את חנות 'קסטרו' בקניון 'מול הים', הוא הבין שלאילתים מגיע קצת יותר ממה שיש לשוק המקומי להציע, במיוחד נוכח העידן הטכנולוגי בו אנו חיים. "כי לא באמת צריך להגיע פיסית לחנות, בעולם בו את הכל כבר ניתן לרכוש באופן וירטואלי", הוא מסביר. "קחי לדוגמא את "מילגה", רשת חנויות שהתפרסמה בזכות הפופים, ציליות, כריות ומוצרים מאוד איכותיים לבית. היא מחזיקה כיום כ- 15 חנויות ברחבי הארץ וגם באילת הייתה אחת אבל היא נסגרה. בתור מישהו שהתעסק במשך שנים בתחום הזה, אני מבין שאולי אין הצדקה להחזיק באילת חנות פיסית, אבל לעבוד איתנו בקניון 'רשרש' זה כבר סיפור אחר. זה מדויק ונוח ומשרת לכולם את המטרה. 'מילגה' היא רק דוגמא אחת מהרבה מוצרים שחסרים לך כשאתה בוחר לחיות באילת. אני לגמרי מבין את כל העסקים שלא מגיעים לעיר, אבל מה שהבנתי היה שהיום, בעידן הטכנולוגי שלנו, לא צריך פיסית להגיע למקום בכדי להיות חלק מעולם העסקים שלו. ככה הגיתי את 'רשרש'. במשך עשרים השנים שאני כאן דיברתי עם עשרות אלפי מבקרים ולקוחות שחיזקו לי את מה שכבר ידעתי- שהמבחר של מותגים ואופציות לרכישה באילת הוא מצומצם. אני מכיר המון אנשים מהמון תחומים שנוסעים כדי לקנות דברים שאין בעיר החל מביגוד, ספורט וציוד גלישה ועד ריהוט, קוסמטיקה, אקססוריז לתינוקות וכו'. כך קורה שבעוד שבעולם שלנו המבחר הוא אינסופי, באילת הוא סופי. אין מה לעשות באילת, העיר הכי פריפריאלית במדינה, האפשרויות מצומצמות. אפילו תושב נתיבות יכול היום לקפוץ לבאר שבע או לכל יתר אזורי המדינה כדי לקנות משהו שהוא רוצה. הכל פתוח ונגיש במרחק של שעה נסיעה. אפילו מי שגר בעפולה, לצורך העניין, יכול להגיע בקלילות לחיפה והקריות. אצלנו, זה שלוש שעות רק עד באר שבע. אז לפני שאתה קופץ לאוטו אתה חושב פעמיים, במיוחד שיש לזה עוד עלויות של דלק, ימי עבודה, הובלה וכו'".

 

הקניון הוירטואלי הגיע לאילת

 

לפתוח את הארץ בפני האילתים


אם לא די ברעיון שהמוצר יגיע עד אלייך כאן בדיוק נכנס גם החלק השני של הרעיון, למה שלא נהנה מהזכויות שיש לנו כאילתים בקניות ללא מע"מ? 
"הרי אם אני נוסע צפונה כדי לרכוש משהו שאין בעיר, אני משלם על מע"מ, אבל מה אם המוצר מגיע אלינו?", אומר וולפסון.
"זה היה הגרעין הראשוני של הרעיון, ומפה זה התחיל להתפתח לרמת היצרנים. למה כאילתי אני מחוייב לעבוד רק עם הרשתות הגדולות? למה אין לנו פה מספיק חנויות בוטיק למינהם, מעצבי נעליים, מעצבי אופנה וכו'? השוק האילתי הוא שוק גדול שיש בו הרבה רצון וצמא למוצרים חדשים, מגניבים ומעודכנים. כשמדברים בתקשורת על להנגיש את הפריפריה למרכז באמצעות מחלפים, רכבות, טיסות וכו', אני אומר, לא! טוב לי לחיות פה ככה. אני חי פה מבחירה. המטרה היא לא להנגיש אותנו למרכז, אלא שכל מה שנמצא בתל אביב והסביבה יהיה זמין לכל אילתי במחירים ללא מע"מ". 

אז איך זה עובד בקניון 'רשרש'?
נכנסים לקניון הוירטואלי של אתר 'רשרש'. בתוך הקניון הזה אפשר למצוא את כל החנויות שקיימות בקניון ולבחור לאיזה חנות להיכנס. ברגע שלוחצים על החנות המבוקשת עוברים ישירות לאתר של החנות ועולם שלם וייחודי נפתח בפניך. הרעיון הוא לדפדף בין כל המוצרים ולהוסיף לסל הקניות. 

למה אני צריכה את 'רשרש' ולא יכולה להיכנס ישירות לאתר המקורי?
"כי את רוצה לקנות ללא מע"מ. אנחנו קניון אילתי, ולכן אנחנו יכולים למכור מוצרים ללא מע"מ. באתר הרגיל של החנויות לא יהיה שום אזכור בנושא הטבת מע"מ, ולפיכך גם המשלוח יהיה ללא מע"מ, מאתרים שגובים משלוח". 

איך נדע שלא עבדו עלינו והעלו את המחירים לפני שהורידו את המע"מ?
"יש פה שקיפות מלאה כיוון שהאתר של הספק שלי הוא לא בשליטתי. המחירים באתר מוצגים כפי שהם מפורסמים באתר המקורי, אבל אחרי שהוספתי מוצרים לעגלת הקניות ואני עובר לתשלום יש כפתור ייחודי לתשלום ב'רשרש' ואז אוטומטית זה מחזיר אותך לאתר של 'רשרש', שם רואים את המע"מ יורד. כמובן שכדאי לעשות קודם רישום ראשוני ל'רשרש' דרך גוגל/פייסבוק או לחילופין למלא פרטים באתר עצמו בזמן הקנייה". 

מה לגבי המשלוח?
"המשלוחים מגיעים ישירות אלינו למרכז 'רשרש' באזור התעשייה. כל ספק שולח אלינו באופן עצמאי את המוצרים למרכז שלנו באילת, כך שזמני ההגעה משתנים בהתאם לספק ולאופי המוצר. רוב הספקים מאפשרים בחירה בין שני סוגי משלוחים: זול/יקר ומהירות המשלוח בהתאמה. לרוב, המשלוחים מגיעים תוך יומיים-שלושה. אין פה תור, לא צריך להמתין כמו בדואר. אנחנו לא מספקים שירותי מסירה לאף אחד מלבד ללקוחות שלנו. ומעבר לזה השירות שלנו מאוד אישי ותומך לקוחות. אם את באה לאסוף מוצר, תרימי לי טלפון ואני יוציא לך את זה לרכב, אפילו אל תחפשי חנייה. התשלום כבר נעשה אז אין צורך לסגור עסקה עם קבלת המשלוח. תשבי בבית , תזמיני מה שאת רוצה ותבואי לקחת. אנחנו כבר בשנת 2019 ו- 2020 ממשמשת ובאה, לשם העולם הולך. אין מגבלות".

 

 

חבר מביא חבר


למעט מירון וולפסון, שהגה את הרעיון, אתר 'רשרש' מונה ארבעה שותפים: איתי קורון (30) השותף האילתי,  נשוי +2, יניב נדב ( 46) נשוי +1 מנס ציונה, ועומר נוימן (53) גרוש+3 מבית קשת בצפון. הארבעה עובדים על העסק כבר למעלה משנה וסוגרים קרוב לחודשיים באוויר. "זה אתר שנבנה במיוחד עבורנו, הכל בנוי בתפירה אישית מיועדת ולא מושתת על שום פלטפורמה קיימת", מתגאה וולפסון. "כשהגיתי את הרעיון, זה נשמע ממש קל ופשוט, אבל ככל שחשבתי על זה יותר, הבנתי שזה קצת יותר מורכב ממה שחשבתי אז חיפשתי מי יכול לעזור לי להרים חברה שכזו. זה לא עסק אינטרנטי קטן, זו ממש חברה, אז הצעתי לעומר נוימן, חבר מהצפון שמתעסק בניהול והקמה של עסקים ובנייה ועשה בעברו הרבה מאוד דברים לשתף פעולה. הוא מיד נדלק על הרעיון והבין את זה ברגע, וככה התחלנו לעבוד ולפתח את הסיפור. משלב לשלב גיליתי שזה יותר מורכב ממה שאני חושב והבנתי שלבד פה באילת אני לא אסתדר, ככה חברתי לאיתי קורון, חבר אילתי שעבד איתי ב'קסטרו'. הוא גם הבין את הרעיון ממש מהר ונדלק עליו. בהמשך הבנו שאנחנו צריכים גם איש פיתוח שיודע לעשות את כל הדבר הזה ולהוריד את זה לאתר עצמו. ליניב נדב, שהוא בכלל חבר מתקופת הצבא, הגעתי ממש במקרה. הדבר האחרון שחשבתי הוא שאיי פעם נעבוד ביחד. סיפרתי לו על זה כבדרך אגב והוא התאהב ברעיון ברגע, בדיוק כמו שקרה לכולם וככה נוצרנו רביעייה שלכל אחד ברביעייה יש את החלק שלו. אפילו בדמיונות שלי לא תיארתי לעצמי את זה כל כך מוצלח, וזה יצא סופר עדכני וחדשני. מלכתחילה, הלקוח המרכזי שלי בסיפור הזה הוא הקהל האילתי. אני מאמין בו מאוד ואני מאמין שגם הוא צריך לקבל את הדברים הכי עדכניים שמגיעים למדינה ובמחירים שהוא זכאי לקבל, משמע, ללא מע"מ. יש לנו עוד דרך מבחינת הפיתוח הטכנולוגי אבל כנראה גם שזה משהו שלא יסתיים אף פעם". 

 

אין הגבלה של מטראז'


מה הרעיון מאחורי התמיכה במוצרים ישראליים ואיזה מותגים כבר נמנים באתר 'רשרש'? 
"מראש החלטנו כולנו שאנחנו עובדים אך ורק עם רשתות וחברות ישראליות. לא מתעסקים עם לייבא דברים מחו"ל. עם חברות ורשתות ישראליות אני יכול להיות ערב בשקט לרמת השירות והאיכות שהם יתנו, מכיוון שאני מכיר אותם והם נגישים לי. יש לנו הסכמים ברורים איתם והם מחויבים לתת שירות ברמה הכי גבוהה שאפשר. עם אתרים מחו"ל אני פחות שקט. מה גם שאני מאוד רגיש לנושא הערבות ההדדית בין הישראלים. אם אני יכול לפרגן להם והם לי בחזרה, אין מוצלח מזה הן ברמה העסקית והן ברמה המוסרית. במהלך החיפושים שלי אחר חברות לעבוד איתן פגשתי אנשי עסקים רציניים שישבו לדבר איתי בגובה העיניים, שהביעו תמיכה ואמונה ביוזמה שלי. קיבלנו מהם תמיכה פיסית, לא רק במילים אלא גם במעשים, וזה בעיניי אחד הדברים שהכי ריגשו אותי. הגעתי לכל בעלי החנויות והרשתות האלה עם דף נחיתה וסיפור רומנטי על קניון וירטואלי באילת שימכור מוצרים ללא מע"מ ולדעתי היה יכול להיות להם מאוד קל לנפנף אותי אבל החבר'ה האלה הלכו על זה עוד לפני שהייתה לי הוכחה בשטח שזה אכן יקרה. פגשתי אנשי עסקים מדהימים ומעוררי  השראה שחלקם ידעו לקרוא בין השורות שפניתי אליהם בין הראשונים ושעוד אין לי הרבה בשר בידיים והם בכל זאת הלכו איתי והאמינו בי וזה מוערך עד מאוד. זה לא דבר של מה בכך.
בין עשרת המותגים שעובדים איתנו כרגע נמנים: "מילגה", "ג'מילה סיקרט" שהם עצומים גם ביפן ובארהב, "פרו ראנר", מותג ידוע לספורט, "ואהבת" רשת תשמישי קדושה מדהימה. "דרדלוקס", רשת אופנה מדליקה, "עאדל טולס", חנות כלי עבודה וגינון, "סבון בעלמא" קוסמטיקה טבעית אקסלוסיבית במחירים סבבה, "קלות להטוטים", חנות ג'אגלינג מטריפה שזה באופן כללי קשה למצוא בכל מקום. לדוגמא, לי עכשיו בא לקנות חד אופן, איפה אני אמצא דבר כזה פה? ומי יפתח חנות כזו באילת? מותגים נוספים הם: "בוטקייה" אופניים וציוד רכיבה, תחרותי ועממי. "נוגילי" מצעים אקסלוסיבים ומעוצבים מכותנה אורגנית לתינוקות וחדרי ילדים. כרגע מרבית העשייה שלנו מתרכזת בלחפש עוד ועוד ספקים לעבוד איתם- רשתות, יצרנים, מעצבים וכו'. אם יש מוצר שאנחנו לא עובדים איתו, ניזום את הקשר לפי בקשת הלקוח וזה משהו שקורה הרבה. עכשיו חתמנו על הסכם עם מותג שלא הכרנו קודם, בזכות אילתי שביקש לקנות מהם. יצרתי קשר עם הבעלים של המותג ולשמחתי הם רצים על זה. 

נשמח לשמוע מהאילתים מה חסר להם פה. אנחנו מחפשים חיבורים חדשים כל הזמן ולכן כל עזרה תתקבל בברכה. 
בקניון שלנו אין הגבלה של מטראז'. אני יכול להחזיק גם 1000 חנויות. כמה שיהיו לי יותר קישורים יהיה לכולם יותר טוב. זה משתלם לכל הצדדים. זה נחמד שאתה נכנס לאינטרנט ויש לך מלא חנויות והכל בעברית ועל טהרת הישראליות. הכל מאוד ידידותי למשתמש והכי חשוב אנחנו זמינים כל הזמן. נתקעת עם ההזמנה והסתבכת? תתקשרי. אם אנחנו לא ישנים אנחנו עונים. כבר היו לי טלפונים ביום שישי בערב מאנשים שניסו לקנות ומשהו לא הלך להם. גם לאתרים גדולים מאוד יש מענה כל הזמן. אני לא צריך להיות סגור במשרד בשביל זה. זה הקונספט שלנו. הלקוחות שלי הם לא מטרד בשבילי, אני בסך הכל רוצה שהם יעשו קניות וייהנו ממגוון מוצרים, ממחירים טובים ללא מע"מ ומשירות ברמה הגבוהה ביותר". 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש