פרסומת
דלג

האם בעתיד נגיע לשדה רמון בשאטל אוטונומי?

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 18/1/2019 16:56 ● ערב ערב 2898
שדה רמון נכנס לישורת האחרונה בטרם הפעלתו במתכונת פנים ארצית ● מה שמזרים שמן לגלגלי המיזמים המבקשים להפעיל אליו שאטלים של רכבים אוטונומיים ● שתי חברות ישראליות פועלות כיום בשיתוף עיריית אילת לקידום המיזם שצפוי לקרום עור וגידים כבר ב-2020 ● ובינתיים: לא ברור האם הצליחו העבודות שנעשו להרחבת הכניסה לעיר להתמודד עם עומסי התנועה הצפויים מהשדה לעיר, מרגע שזה יקלוט את כל טיסות הפנים והחוץ לאילת ומעובדה
האם בעתיד נגיע לשדה רמון בשאטל אוטונומי?
בעתיד ניסע לשדה ללא נהג

עיריית מנהלת לדבריה מו"מ להפעלת שאטל אוטונומי משדה רמון. המו"מ מתנהל כיום מול שני סטארטאפים ישראלים, האחד הוא אינווייז העובד על פיילוט לרכב אוטונומי שיסיע בין 14-20 נוסעים ויצא מבתי המלון בעיר לשדה רמון, מרחק של כ-18 ק"צ. ניסוי ראשון צפוי בחודש פברואר והוא יערך במרכז, כאשר הכוונה היא לבצע פיילוט עם נהג בתחילה ולאחר מכן בשנת 2020 לעבור לפיילוט ללא נהג. אינווייז מפתחת בימים אלה סורק לייזר ייעודי שיזהה מכשולים בעבור מכוניות אוטונומיות. הסטארט אפ השני עמו מתנהלים מגעים בנושא הוא טראק-נט, הפועל בשיתוף פעולה עם חברת רנו, לייצור מונית אוטונומית בה תשולב המערכת החכמה של טראק-נט המסוגלת לסכום פרמטרים ונתונים רבים על הנסיעה ולתרגמם לחוויית נסיעה אוטונומית מושלמת. כך לפחות מקווים ברנו העולמית. 
אחת הבעיות המרכזיות עמן עומד להתמודד שדה רמון הינה תשתית הכבישים הצרה המחברת בין אילת לשדה, שצפויה לקרוס בשל עומס האוטובוסים שיעצרו לבדיקה בכניסה לעיר. בימים אלה נערכות עבודות להרחבת מסלולי הנסיעה ועמדות הבידוק בכניסה לעיר וכן להרחבת מעגלי התנועה הקיימים, כך שיאפשרו לאוטובוסים לעבור בהן בנוחות, ועם זאת נראה כי לא יהיה בכל אלו די. 
בראיון ל'ערב ערב', אמר בעבר אורי סירקיס מנכ"ל חברת ישראייר: "אני מעריך ששדה התעופה בתמנע יהיה כשיר לפעילות פנים ארצית באוקטובר 2018, ואז האנשים יגיעו לשדה החדש בתמנע ויסעו בכביש עם נתיב אחד לאילת אז יהיו שם שאטלים ויווצר שם פקק תנועה אדיר ואנשים יתייבשו בפקק בכניסה לעיר וישלמו 110 שקלים למונית ואז הם לא ירצו לטוס ואז אתה תגיד וואלה יש ירידה בכמות הטסים לאילת"
.
מה עושים עם זה באמת?

"צריך לפתוח את צווארי הבקבוק כי אחרת מה שיקרה אנשים לא ירצו לטוס לעיר הזאת ויעדיפו לטוס לבלגרד ולרודוס.

חמש שנים משרד התחבורה בונה פרויקט מדהים, באמת מדהים, השר ישראל כץ בטח יקבל על זה את פרס ישראל אני לא צוחק, באמצע המדבר הוא בונה שדה תעופה בטכנולוגיה מודרנית אבל את הכביש שמוביל מבית המלון אף אחד לא חושב במשך חמש שנים שאולי כדאי להוסיף שם עוד נתיב. אנשים יטוסו חצי שעה מנתב"ג ויתקעו בפקק של 40 דקות."
בראיון שערך רותם נועם עם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, בדצמבר 2017 התייחס יצחק הלוי לבעיית צוואר הבקבוק הצפויה בכניסה לעיר. ראש העירייה אמר אז כי פתרון זה הוא חלקי ולא ייתן מענים אופטימליים לייצר זרימת תחבורה על הכביש.  "כרגע זה הפתרון היחידי שמקודם ומבחינתי זה הפתרון המינימליסטי והוא לא יפתור את בעיית העומסים הצפויים אלא רק בשוליים. כשבונים שדה בשני מיליארד שקל צריך לדעת להנגיש אותו. היה צריך להשקיע עוד 3% בתקציב ולבנות את מה שהשר הציע – שאטל - רכבת חשמלית סטרילית מהשדה שתגיע ישירות לעיר. אמרתי שאם אתם מחכים לכאוס התחבורתי אני לא אוכל לתת את ידי ואם אני לצערי אאלץ להפעיל את כל כוח סמכותי הסטטוטורי, דהיינו לא לחתום על טופס 4 (אכלוס), יכולים לעקוף אותי - אבל אני אפעיל את כל כובד משקלי עד שאוודא שההנגשה מהשדה לעיר תהיה טובה".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש