ברכת המזון - ממטבחו של השף אושרי לנקרי

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 6/2/2019 08:47 ● ערב ערב 2901
בחודש מרץ 2017, יצא השף אושרי לנקרי, ששמו נודע לתהילה בקרב האילתים והמבקרים בעיר ובסביבתה כשף של מסעדת 'כפות התמרים' בקיבוץ אילות, לדרך עצמאית ופתח את המסעדה שלו 'ברכת המזון'
ברכת המזון - ממטבחו של השף אושרי לנקרי

איך עושים דבר כזה? לא חששת? 
"תמיד רציתי להיות עצמאי, לא חששתי משום שהאמנתי באהבתי הגדולה למקצוע ובניסיון שצברתי, אבל יחד עם זאת לא עשיתי את הצעד לפני ששירי אשתי הייתה בדעה אחת איתי והבטיחה לגבות בכל החלטה ובכל צעד שאעשה".

לא דאגת? בכל זאת יש לך חמישה ילדים לפרנס.
"בוודאי שדאגתי, אבל אני מאמין שאם אתה עושה משהו מתוך ניסיון עשיר, בונה אותו נכון, אוהב את מה שאתה עושה ועושה את הכי טוב שאתה יכול, בעזרת השם אתה מצליח".

נראה לי שאושרי צדק. נהג המונית שהביא אותי ל'ברכת המזון' אמר: "את הולכת לאכול אצל אושרי? אני מקנא". כשהסברתי שאני לא הולכת לאכול כי אם לכתוב, הוסיף: "טעות גדולה. האוכל מצוין. אולי על הדרך תאכלי משהו. בטוח שלא תצטערי". 

לא אכלתי, אבל המקום ממש מעורר תיאבון. נקי בצורה מדהימה, מעוצב בטוב טעם ובאלגנטיות, לא מנקר עיניים, ואת האוכל של שף אושרי אני הרי מכירה כמעט מכל התחנות שלו בדרך למסעדה משלו.  כשסיפרתי לאושרי מה אמר נהג המונית, ענה: "הרבה לקוחות מחוץ לעיר המבקרים בעיר אילת מגיעים אליי כך".

 

 

והאילתים? 
"האילתים לרוב כבר מכירים אותי. אין צורך להמליץ עלי בפניהם, אלא להזמין אותם לטעום. אני לא מודאג. מאמין שתמיד יהיה קהל לאוכל שלי". 

אושרי הגיע לאילת בגיל 13. את לימודי הטבחות התחיל במכללה למלונאות בקמפוס 'בן גוריון' באילת  והמשיך להשלים וללמוד כל מה שצריך לדעת במקצוע, הן ב'תדמור' והן במכללת 'משלב' בתל אביב, שם למד והוכשר גם בניהול מטבח מוסדי בכיר ומערכות הזנה. את הקריירה שלו באילת התחיל במלון 'רויאל ביץ'' כטבח מן השורה והתקדם במשך שש שנות עבודתו שם עד למעמד של שף מחלקת מטבח חם. ממלון ה'רויאל ביץ'' עבר ל'קלאב הוטל', שם עבד כשנתיים כשף אירועים ואף עבד כשנה בחיפה במלון 'ניר עציון' כשף תפעולי. בתפקידו האחרון כיהן כשף במסעדת 'כפות תמרים' בקיבוץ אילות, שם עבד 11 שנה, שינה כליל ושדרג מאד את המטבח שמצא בהגיעו לשם. אחרי 11 שנה, הרגיש שהגיע היום להגשים את חלומו ולפתוח עסק משלו ופתח את 'ברכת המזון' בתקווה שכל מי שמגיע לאכול במסעדה שלו יברך על ההחלטה הזו ושתמיד תשרה הברכה במזון.

המסעדה משלבת בתוכה מטבחים רבים: מטבח מרוקאי, מטבח צרפתי, אסייתי, איטלקי ומטבח ישראלי יצירתי. בכל יום מציעה המסעדה תפריט משתנה, כך שאפשר לאכול כאן כל יום בשבוע ולא לחזור על אותו תפריט. המסעדה כשרה למהדרין מטעם רבנות אילת, וכל הבשר המוגש בה הוא חלק - גלאט. כן, ניתן להזמין במסעדה כל כשרות המבוקשת על ידי הלקוח בהזמנה מראש.

למרות שכל האוכל מצוין, יש מספר מנות שכדאי מאד להזמין ולחוות: סלט עוף אסייתי, קוסקוס מרוקאי ביתי, קובה חמוסטה וקובה סלק וסוגי קובה נוספים, כולם תוצרת בית, ואל תפספסו את מותג הבית של 'ברכת המזון' - את הסיגרים המופלאים שמכינים כאן במקום.

בימי שישי וערבי חג, מתקיימת במקום מכירה של אוכל מוכן. המבחר עשיר מאד וכל המנות מבושלות במקום החל מהשעות הקטנות של ליל חמישי, טריות, כשרות ועשויות מחומרי הגלם הטובים ביותר בשוק.

בכל ימות השבוע ניתן להזמין ארוחות שלמות הביתה לפי בקשתו וטעמו של כל לקוח. ניתן להזמין ארוחות לאירועים של עד 80 איש, כמו סעודת מצווה, אזכרות, סעודות חינה, סעודה לשבת חתן, ערבי גיבוש וימי הולדת ועוד, אותם ניתן לחגוג במסעדה, בבית או בכל מקום אחר.

במסעדת 'ברכת המזון' מקיים השף אושרי גם סדנאות שף בתיאום מראש. 

אז למה אתם מחכים? בואו לאכול את מטעמי 'ברכת המזון', או אם אתם מתכננים אירוע דברו עם אושרי ותחליטו איזה תפריט מתאים לכם, או אם גם החלום שלכם הוא לבשל, הצטרפו לאחת מסדנאות הבישול ב'בברכת המזון' - בכל מקרה מובטחת לכם הנאה צרופה.

תחנת דלק ברשף, התבונה 2, אזור תעשיה אילת.
052-3982856,  פקס 08-9715824
פתוח: א-ה 11:00-16:00, 
שישי וערבי חג 09:00-14:00, שבת סגור,  
המקום שומר שבת וכשר למהדרין. לשובע!

 


חדשות אילת - ערב ערב באילת