פרסומת
דלג

המרינה נותרה ללא אישור בטיחות אש בגלל רמפה לנכים

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: חיים דוד ● 8/2/2019 20:50 ● ערב ערב 2901
כבאות והצלה ביטלו את אישור בטיחות אש שניתן למרינה לשנת 2019, מכיוון שהחברה הכלכלית (חכ"א) ערכה במקום עבודות בהם יצקה בטון שישמש גישה לנכים לחדרי השירותים הנמצאים בחלקו האחורי של המזח ● בכיבוי אש טוענים כי יציקות הבטון חוסמות את הגישה לרכבי חירום במקרה שריפה ● במכתב שנשלח על ידי הכיבוי מדגישים: "כי לא יינתן אישור בטיחות עד להסרת יציקת הבטון" ● כיבוי אש: "בין חכ"א לרשות כבאות והצלה יש ערוץ תקשורת חיובי ופתוח, לא מדובר במשהו שהולך להאריך ימים וייפתר בקרוב"
המרינה נותרה ללא אישור בטיחות אש בגלל רמפה לנכים
"תפקיד המכתב להניע באופן דחוף את כל הגורמים הרלוונטיים, בכדי לטפל בבעיה כמה שיותר מהר". רמפת המריבה

במכתב ששיגר רשף יצחק מזרחי רמ"ד כיבוי ימי, לאבי כהן מנכ"ל חכ"א בסוף חודש ינואר, כתב: "בסיור שערכתי במרינה בתחילת השבוע, התגלה לעיני יציקת בטון שמשמשת גישת נכים למבנה השירותים בסוף מזח המרינה. יציקת הבטון חוסמת את הגישה לשני הרציפים של הספינות שעוגנות בסוף המזח, דרך זו הינה דרך גישה לרכבי חירום. בשעת שריפה באחת מהספינות לא תהיה אפשרות להגיע ולטפל בשריפה. מעבר לאמור לעיל, לא הוגשו למדור בטיחות אש בשירותי הכבאות כל תכניות, ולא בקשה לשינו". בהמשך מכתבו מדגיש רשף מזרחי: "באישור השנתי של מדור בטיחות אש מופיע בבירור שאין לבצע כל שינוי ללא הגשת תכניות". הוא כותב ומוסיף, "בפגישה עם המהנדסים של חכ"א על הרציף ביום הסיור, המבנה היה עדיין בתחילת השיפוצים, וביקשתי לא להמשיך בתהליכי העבודה עד שנסדר את העניין. היום בבוקר הגעתי שוב למרינה וראיתי שהעבודות הסתיימו, ואין התייחסות לבטיחות, שדרכי הגישה אמורים להיות לזמן חירום". רשף מזרחי מבקש מחכ"א לפעול בדחיפות להסרת יציקת הבטון: "אבקש להסיר לאלתר את יציקת הבטון מדרך הגישה של רכבי החירום, ועד שהדבר יעשה לא יינתן אישור בטיחות אש למרינה לשנת 2019, והאישור שהיה בתוקף מבוטל על פי חוק מרגע הוצאת מכתב זה (31 בינואר 19 )".

 

"חלק מתפקיד הועדה היה לסנכרן בין כל משרדי התכנון השונים". חנו


פנינו ליניב חנו מי שכיהן בשנים האחרונות כיו"ר וועדת הנגישות בעיריית אילת לבדוק האם הייתה מעורבות של ועדת הנגישות בעניין הסדרת נגישות במרינה? 
"מדובר בחלם שנעשה על חשבון משלם המיסים. נעשה במקום סיור מקדים ונאמר כי יציקת דרך נגישה תחסום את המעבר לרכבי ביטחון ותדלוק והוחלט בכל זאת לבנות על חשבון משלם המיסים, וכרגע יש דרישה להרוס". לגבי מעורבות הוועדה אמר: "ועדת הנגישות בעירייה בוטלה, חלק מתפקיד הועדה היה לסנכרן בין כל משרדי התכנון השונים. אם הועדה הייתה קיימת, סביר שהחלם לא היה קורה. לצערי הציבור משלם על טעויות". 


למה ביטלו את הועדה? 
"כששאלתי את מאיר (יצחק הלוי) בישיבה הוא טען, כי הוא מקים ועדה מקצועית כלומר שלא ישותף בה ציבור הנכים. זה בעצם מחזיר את הגלגל לאחור, למה שהיה לפני. ביטלו לנכים את המקום לבוא ולהתבטא ולדבר על המצוקות שלהם ולפגוש בו את אנשי המקצוע שאמונים על הנגשת העיר ואין צורך בנציגי ציבור. הועדה בראשה עמדתי, כללה נציגות נכי צה"ל, נציגות עמותת נגישות ישראל ואנשי מקצוע רלוונטיים כמו מנהל רישוי עסקים, מהנדס העיר, מנהלת פיקוח שאמונה על הנגישות בעיריית אילת, נציגים מאגף החינוך וכדומה. עשינו עבודה מדהימה וחשובה ונתנו לנכים מקום להתבטא, ולהציג את צרכיהם". 

מכיבוי אש נמסר: "אכן מדובר בשינוי דרך המקשה על כוחות כיבוי והצלה להגיע לנקודות מסוימות במרינה. בעקבות כך יצא המכתב שצירפת, שתפקידו להניע באופן דחוף את כל הגורמים הרלוונטיים, בכדי לטפל בבעיה כמה שיותר מהר. חשוב להבין ומבלי להוציא שום דבר מהקשרו, בין חכ"א לרשות כבאות והצלה יש ערוץ תקשורת חיובי ופתוח, והמכתב הוא רק צעד הנעשה בסוגיות מסוג זה. בשלב זה יש שיח בין חכ"א לבין מדור בטיחות אש ולהבנתי, לא מדובר במשהו שהולך להאריך ימים וייפתר בקרוב" .


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש