פיצויים כספיים על עיכובים בטיסות המדריך

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/2/2019 15:38 ● ערב ערב 2902
בין אם אתם טסים לא מעט ובין אם מדובר בחופשה השנתית שלכם, עד לא מזמן אף אחד לא היה מקבל שום דבר במצב שבו הטיסה שלו הייתה מעוכבת מכל סיבה שהיא או מבוטלת לגמרי ונדחית ליום אחר. היום, בעידן שלנו, כל חברת תעופה מחייבת לפצות נוסעים אשר מעוכבים למעלה מ-3 שעות.
פיצויים כספיים על עיכובים בטיסות המדריך

אז נכון, פעמים רבות כל מה שאנחנו מקבלים כפיצוי הוא איזה שובר לאוכל, אבל לפעמים זה ממש לא מספיק. חברות התעופה יעשו אמנם כל מה שהן יכולות כדי לא לשלם פיצוי כספי על עיכוב בטיסה ויציינו כי הטיסה עוכבה או בוטלה בעקבות סיבות שלא ממש תלויות בהן, ובכל זאת מדובר במשהו שהתחיל באיחוד האירופאי כבר בשנת 2014 - אבל גם לנוסעים הישראלים נגמרה הסבלנות ולפני כמה שנים נכנס גם כאן חוק שירותי תעופה שלא מבצע שום הפרדה בין טיסה סדירה לבין טיסת צ‘ארטר.

 

יחד עם זאת, במידה והטיסה התעכבה מעל 8 שעות, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי ולשירותי סיוע: מזון, שתיה, לינה וכדומה.

 

איפה הבעיה?

 

קיים סעיף שבמידה והטיסה בוטלה בנסיבות מיוחדות והנוסעים יפנו לחברה במטרה לקבל את הפיצוי, הסיכוי שהם אכן יקבלו אותו נמוך מאוד.

 

אז מה בעצם החוק אומר?

 

  • טיסה שבוטלה היא טיסה לישראל או מישראל שלא התקיימה או שהמריאה באיחור של 8 שעות לפחות.
  • נוסע בטיסה שבוטלה זכאי לקבל שירותי סיוע בהתאם לזמן ההמתנה ושירותי לינה במידה ונדרשת שהייה ממושכת של לילה או יותר. בנוסף, הנוסע זכאי לשירותי תקשורת ולבחור בין אחת משתיים מהאפשרויות: לעלות לטיסה חלופית או לקבל החזר כספי.
  • בנוסף, נוסע על טיסה שבוטלה זכאי לפיצוי כספי בהתאם לקילומטרז‘ של מרחק הטיסה כאשר סכום הפיצוי נע בין 1,290-3,080 ש“ח.
  • יש מקרים בהם לחברת התעופה תהיה פטור מפיצוי כספי כמו למשל כאשר הטיסה בוטלה בנסיבות שלא היו בשליטת החברה. הטיסה בוטלה בגלל שביתה או כדי להימנע מחילול שבת. יש מקרים מסוימים בהם תקלה במטוס תחריג את זכות הנוסעים לפיצוי, זה תלוי מאוד במקרה.

 

במידה וחברת התעופה הודיעה מספיק זמן מראש על ביטוח הטיסה, הנוסעים לא יהיו זכאים כלל לפיצוי כספי.

  • שבועיים לפני מועד הטיסה שנקוב בכרטיס
  • בין שבוע לשבועיים לפני מועד הטיסה, רק במידה והוצעה לנוסע טיסה חלופית שממריאה מרסימום שעתיים לפני מועד הטיסה המקורי ונוחתת לא יותר מארבע שעות אחרי המועד המקורי
  • פחות משבוע לפני המועד המקורי כאשר הוצעה לנוסע טיסה חלופית שממריאה לא יותר משעה לפני המועד המקורי ונוחתת מקסימום שעתיים אחרי מהמועד המקורי.

 

לסיכום, לפני שאתם ממהרים להגיש תביעה כנגד החברה, כדאי לבדוק את המדיניות של החברה במתן פיצוי, להבין בדיוק מה החוק אומר והאם עצם העובדה שהטיסה שלכם עוקבה או בוטלה, עדיין אומרת שמגיע לכם פיצוי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש