כל מה שחשוב לדעת על פרגולה מעץ

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/2/2019 09:13 ● ערב ערב 2903
ישראלים רבים כבר הגשימו את החלום הנפוץ על בית עם גינה, ועכשיו הגיע הזמן לשדרג את הגינה, ואת החיים, עם פרגולה – ואם כבר פרגולה, עץ הוא חומר הגלם האופטימלי לפתרון ההצללה שגם תורם לאסתטיקה של המרחב.
כל מה שחשוב לדעת על פרגולה מעץ

 

היתרונות של פרגולה מעץ על פני פרגולות אלומיניום

 

לפרגולות עץ מספר יתרונות משמעותיים על פני סוגי פרגולות אחרים.

היתרון הראשון הוא החיבור האופטימלי של העץ לכל גינה שהיא. עץ הוא חומר גלם חי, בעל אישיות של ממש, ועל כן הפרגולה הופכת לחלק טבעי מהחלל ומייצרת הרמוניה מושלמת.

בנוסף עץ, ובפרט אם הוא איכותי, מקרין סביבו אנרגיות רצויות של חום, רוך וגם חוסן, יציבות ונועם, ובהתאם גם פרגולה מעץ מייצרת את התחושות המבוקשות הנ"ל.

היתרון השלישי הוא העלות האטרקטיבית של פתרון ההצללה המוצלח גם בפן הפרקטי וגם בפן האסתטי. עוד כדאי לקחת בחשבון שפרגולות אלה לא אטומות לגמרי, ועל כן הן מעניקות תנאים אידיאליים לישיבה בחצר – גם צל, גם אור וגם חמימות נעימה.

 

מאיזה עצים ניתן לייצר פרגולות

 

אחת ההחלטות החשובות ביותר כשרוצים להתקין בחצר פרגולה מעץ היא הסוג הספציפי של העץ.

ישנם לא מעט עצים שמתאימים לפרגולות ובפרט פופולריות האופציות של האורן, האיפאה והאלון. האורן נוח מאוד לעיבוד ולעבודה וגם המחיר שלו נוח מאוד. האיפאה הוא עץ טרופי שמתאפיין בעמידות גבוהה במיוחד, ולכן הוא אידיאלי בסביבה שבה מזג האוויר עלול להיות פוגעני במיוחד. האלון, על סוגיו השונים, הוא עץ איכותי ובה בעת שובה לב.

 

פרגולה תלויה או על עמודים?

 

בחירה נוספת לגבי כל פרגולה מעץ היא האם לחבר אותה למבנה או לבסס אותה על עמודים.

חשוב להדגיש שלא בכל מקרה יש לנו את הבחירה הזו – לפעמים אי אפשר מבחינה טכנית ליצור פרגולה תלויה כך שהיא תספק את רמת הבטיחות הנדרשת. במקרים אחרים דווקא האופציה של עמודי תמיכה אינה אפשרית.

כשיש בחירה, ישנם מספר שיקולים: פרגולות תלויות, שנקראות גם פרגולות מרחפות, הן בדרך כלל אסתטיות יותר ובנוסף הן תופסות פחות שטח. פרגולות על עמודים קל יותר לתכנן, אולם ההתקנה בפועל עלולה להיות מורכבת יותר. בכל מקרה חשוב מאוד להפקיד את התכנון והביצוע בידיים מקצועיות ומיומנות.

 

אופי הפרגולה

 

לאחר שבחרנו עץ לפרגולה ואת הסוג – מרחף או על עמודים – נדרשת תשומת לב גם לאופי הפרגולה ובפרט לשאלה עד כמה היא פתוחה או אטומה.

כמות הצל, ובהתאם גם כמות האור, נקבעות לפי המרווחים בין הקורות ולפי רוחב כל קורה. בדרך כלל פרגולה מעץ מעניקה הצללה של לפחות 60%, ובכל מקרה הבחירה היא שלכם ועל סמך ההעדפות שלכם כמו גם הרגלי השימוש בגינה.

בשלב האחרון ניתן להוסיף לפרגולה אלמנטים דקורטיביים שונים שיהפכו אותה לעוד יותר יפה, ואת החיים שלכם לעוד יותר נעימים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש