גם אתם יכולים לפקח על הים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 8/3/2019 14:07 ● מה נשמע 590
אם עד היום הציבור שנתקל במפגע במפרץ אילת ולא ידע עד כה כיצד לעזור, הרי שמעכשיו גם האזרחים יכולים לסייע ולקחת חלק פעיל בהצלת הים ● אפליקציית 'סי ווטש' (להורדה חינמית) או בתרגום לעברית- שומרי המפרץ, של החברה להגנת הטבע, מאפשרת דיווח מיידי על מפגעים בים, ישירות לגורמי האכיפה
 גם אתם יכולים לפקח על הים

חדש לתושבי אילת, הערבה ולכל אורחיה. ראיתם דיג בתוך שמורת האלמוגים? רשת רפאים ובתוכה חיות לכודות? נתקלתם בזיהום ים, או במכירה של ערך טבע מוגן? מהיום, יש לכם איך להיות מעורבים, לסייע ולקחת חלק פעיל בהצלת הים. אפליקציית Sea Watch של החברה להגנת הטבע, המשמשת כמוקד לדיווח על מפגעים בים, מגיעה לראשונה למפרץ אילת. 
האפליקציה הייחודית פועלת מזה שלוש שנים בים התיכון, והורידו אותה כבר אלפי חובבי ים. במהלך התקופה, הגיעו למוקד החברה להגנת הטבע מאות דיווחים על מפגעים, אשר חלקם טופל בהצלחה, בשיתוף פעולה של מוקד החברה להגנת הטבע, עם גורמי האכיפה, ובראשם רשות הטבע והגנים.
 דיווחים על דיג לא חוקי, או דיג בשמורה, שהסתיימו בקנסות לעבריינים, על ידי פקחי רט"ג שהגיעו למקום, או צבי ים שטופלו על ידי מרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים. כעת, האפליקציה זמינה להורדה חינם, על ידי ציבור חובבי הים באילת וציבור המבקרים בעיר שהים קרוב לליבם.

 


באפליקציית  ,Sea Watch הציבור מוזמן לדווח בזמן אמת על שורה של מפגעים בים, והדיווחים מועברים באופן מיידי לגורמי הטיפול הרלוונטיים. עוד מאפשרת האפליקציה צפייה במפת כל הדיווחים שהתקבלו, כולל מעקב על הטיפול בדיווח. האפליקציה מספקת גם שפע מידע אודות המינים המוגנים (כולל תיאורים ותמונות), גבולות שמורות הטבע, השטחים האסורים לדיג וחוקי הדיג במפרץ. 
“הציבור הוא העיניים שלנו בשטח, והוא נמצא שם ביום, בלילה, בחורף ובקיץ – גם כשפקח של רט"ג לא נמצא בנקודה", אומר יוסף סגל, רכז מוקד  Sea watch של החברה להגנת הטבע. "כשהציבור נמצא בים הוא משמש לנו כעיניים בשטח. במקרה של מידע איכותי, יש אפשרות ל"סגירת מעגל" על ידי גורמי האכיפה, כשהאפליקציה מהווה גורם מתווך. התוצאה הסופית היא לטובת הים וטובת הציבור כולו. ההצלחה של האפליקציה בים התיכון, כמות ואיכות הדיווחים מוכיחה כי בריאות הים ושמירה עליו כמשאב ציבורי למען כולם, חשובה לציבור בישראל והם מצביעים בדיווחים".


קישור להורדת האפליקצייה - http://bit.ly/SeaWatchapp


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש