פרסומת
דלג

מי אמר מיתוסים?

מאת: דורית בן נון ● צילום: אילוסטרציה ● 13/3/2019 08:41 ● מה נשמע 591
בשר משמין? תחשבו שוב ● לא צריך לערבב ריזוטו לאורך כל הבישול ● בשוקולד יש פחות קפאין ממה שחשבתם ● וגם לחם מלא לא פחות משמין מלחם לבן ● מי אמר מיתוסים?
מי אמר מיתוסים?

 

שיהיה לכם יום כתום


אכילת גזר תהפוך אותנו לכתומים? נכון
תתפלאו אבל לגמרי נכון. הגזר מכיל רמות גבוהות של קרוטין שהוא אחראי על הצבע הכתום, ולכן עורכם יקבל גוון כתמתם אם תאכלו הרבה ממנו, אותו דבר אגב נכון לגבי כל הירקות הכתומים.

 

בשבילי רק מלא


לחם לבן משמין יותר מלחם מלא? לא נכון
ממש לא! טעות נפוצה מאוד היא ההנחה שלחם מלא מחיטה מלאה או כוסמין או כל דגן אחר הוא בעל ערך קלורי נמוך יותר מלחם לבן רגיל. אז זהו שלא, אבל... 
לחם לבן עשוי מקמח שהקליפה הוסרה ממנו בתהליך מיוחד דבר אשר לא קיים בסוגי הלחם המלאים, ולכן הם בריאים יותר, עשירים בסיבים אבל לא נמוכים בערכם הקלורי מהלחם הלבן.

 

"חלקים שונים של הבקר, החלקים האחוריים למשל כמו הסינטה והפילה יש פחות אחוזי שומן מחלקים שונים של העוף, גם החלקים הקדמיים בבשר בהם אחוז שומן גבוה אינם גבוהים במיוחד"

 

תגיד, אתה בתוקף?


אכילת מזון שפג תוקפו עלולה לגרום למוות? לא נכון
אתם לא תמותו מאכילת מזון שפג תוקפו (במיוחד לא מאוכל יבש כדוגמת- פסטה, אורז, קמח וסוכר), אולי הבטן תכאב, תקיאו על כל העולם ואשתו, אבל לא תמותו. חשוב שתדעו כי מזון שפג תוקפו מאבד מטעמו, איכותו ומערכו התזונתי והוא מכיל כמות גבוהה של חיידקים.

 

על השיש....


אסור להפשיר בשר על השיש? נכון מאוד!  
בכלל כאשר מפשירים מוצרי בשר בחוץ, בטמפרטורת החדר, אנחנו מזמנים חיידקים למסיבה והם מכפילים את עצמם בכל 20 דקות, לכן מוצרי בשר תפשירו רק במקרר, במקום קר ולא על השיש או בכלל בטמפרטורת החדר.

 

 

אחי, תן לי יד


ריזוטו צריך לערבב במשך כל זמן הבישול? לא נכון
אם החלטתם לפנק ולהתפנק בריזוטו, רצוי שתדעו כי הסמיכות והקרמיות נוצרת מהעמילן שמשתחרר מהאורז, ולכן חשבנו עד היום כי ערבוב ממושך ייטיב על המנה, אבל קבלו בשורה חדשה ומשמחת כי רוב העמילן שבאורז נמצא דווקא על פני שטח הגרגר, ולכן הוספת הנוזלים ובחישה רק מדי פעם יספיקו, בתיאבון.

 

"לחם לבן עשוי מקמח שהקליפה הוסרה ממנו בתהליך מיוחד דבר אשר לא קיים בסוגי הלחם המלאים, ולכן הם בריאים יותר, עשירים בסיבים אבל לא נמוכים בערכם הקלורי מהלחם הלבן."

 

כמה דקות לשים?


בישול/חימום במיקרו הורס את האוכל? לא נכון
ואיזה כייף שכך. הטעות הרווחת היא שבעצם החימום במיקרו הורס את האוכל והערכים התזונתיים בגלל הקרינה. אבל רגע, בואו, אנחנו לא במפעל אטום והקרינה פה היא מינורית ולא מזיקה, מה שמזיק ופוגע בערכים זה זמן החימום ולא רק במיקרו, כל חימום מכל סוג שהוא ככל שיארך ייפגע באיכות המזון.

 

עולמם הפנימי...


העלים הפנימיים של החסות בריאים ומזינים יותר? לא נכון
למעשה ההפך הוא הנכון, ככל שהעלים גדולים יותר, בשרניים יותר ומפותחים יותר, כך הם אוגרים כמות גדולה יותר של ויטמינים ומינרלים, אז כן חשוב ובריא לאכול את הירק, אבל לא לשכוח מהעלים.

 

בשבילי רק בשר


בשר בקר אינו בהכרח משמין? נכון
איזה כיף לנו. אמנם הדעה הרווחת אצל רובנו כי בשר בקר משמין יותר מעוף למשל, ולכן חשוב שקבלו את הנתון הבא: בחלקים שונים של הבקר, החלקים האחוריים למשל כמו הסינטה והפילה יש פחות אחוזי שומן מחלקים שונים של העוף, גם החלקים הקדמיים בבשר בהם אחוז שומן גבוה אינם גבוהים במיוחד (יש גבינות עם אחוזי שומן כפולים) ומכילים באזור ה- 15% שומן בלבד.

 

" רגע לפני שאתם מתנפלים על חפיסת השוקולד (הי, קלוריות), רצוי שתדעו שאכן יש קופאין בשוקולד אבל בכמות קטנה מאוד יחסית שאפילו לא מגיע לרמת קופאין בכוס קפה אחת"

 

על שוקולד וקפה


שוקולד עשיר בקופאין? לא נכון
אבל רגע לפני שאתם מתנפלים על חפיסת השוקולד (הי, קלוריות), רצוי שתדעו שאכן יש קופאין בשוקולד אבל בכמות קטנה מאוד יחסית שאפילו לא מגיע לרמת קופאין בכוס קפה אחת.

 

קפוא או טרי?


בשר טרי בריא יותר? נכון
מעבר לכך שבשר טרי טעים יותר, חשוב לדעת שבתהליך הקפאה של בשר, הויטמינים, המינרלים והחלבונים של הבשר הולכים לאיבוד, בנוסף לתהליך ההפשרה בו הבשר מפריש נוזלים שגם בהם ויטמינים מינרלים וחלבונים בריאים ונחוצים לגוף. כך קורה שהפסדנו פעמיים את הערכים התזונתיים החשובים בבשר.
נתון חשוב נוסף שחשוב לדעת הוא שבמוצרי בשר קפואים ומעובדים מוסיפים מים וחלבון סינטטי כדי להגדיל את נפח המוצר. לסיכום, הכי טוב, בריא ומזין- בשר טרי.

 

שים לי צ'ייסר


אלכוהול מתאדה בבישול? נכון
נכון, אבל, ויש אבל...לא כל האלכוהול מתאדה ולא כל כך מהר. רק אחרי 3 שעות של בישול תישאר מכמות האלכוהול המקורית כ- 5%, אחרי שעה הכמות תצטמצם ל- 25%, ופחות מזה יישמר באלכוהול כ-85% מכמותו המקורית.

 

נעים מאוד, פופאי


תאכלו תרד ותהיו חזקים? לא נכון
כל מי שמכיר את פופאי שלא ישוויץ כי זה לגמרי מסגיר את גילו (וגילי...), אבל הכוח והשרירים של פופאי הגיעו מהתרד אותו הוא היה אוכל ומכאן המסקנה כי תרד ייקח אתכם אל השלב הבא בפיתוח הגוף ואלי תזכו גם באוליב.
אמנם תרד עשיר בברזל, אבל לא כמו שחשבו פעם, כי כיום יש מחקרים שמוכיחים אחרת.  בתכל'ס כמות הברזל בתרד שווה לזאת שיש בכוסברה, פטרוזיליה אגוזים ועוד,,, שגם אותם מומלץ מאוד לשלב בתפריט היומי ובכך לדאוג לכמות ברזל מספקת לגוף.

 

אל תיקחו ללב


שמן זית עוזר למנוע מחלות לב? נכון
אבל חשוב לדעת כי רק שמן זית באיכות טובה שאוחסן ועובד כמו שצריך הוא בעל ריכוז גבוה של פוליפנול, חומר נוגד חמצון שמפחית את הסיכון לחלות במחלות לב, ולא השמן הנמכר בסופר שהוא דווקא בעל ריכוז נמוך של פוליפנול, אז תדאגו לשמן זית איכותי, ושתהיו לי בריאים.

 

חביתה או מקושקשת


ביצים מעלים את רמת הכולסטרול? לא נכון
בביצים יש חלבון זמין וויטמינים החשובים לגופינו. אמנם החלמון מכיל כולסטרול, אך לאחר הבישול של הביצה, הכמות הגדולה של כולסטרול שבחלמון אינה נקלטת לתוך הדם, מעבר לכך כי כולסטרול הנמצא בשומן רווי (בהמון מוצרי מזון), משפיע הרבה יותר על כמות הכולסטרול בדם. אז אם אתם בריאים, תרגישו חופשי לאכול ביצים כל יום.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש