חיתוך פרספקס בלייזר - יתרונות מרכזיים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/3/2019 18:27 ● ערב ערב 2907
פרספקס, בדומה למספר חומרים דומים נוספים, משמש באופן נרחב בעולם של עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר. בתהליך ההכנה של הרבה מהמוצרים בהם אנו משתמשים בביתנו נעשה שימוש בפרספקס בשלב זה או אחר, בין אם חומר זה מופיע גם במוצר הסופי והמוגמר ובין אם לא
חיתוך פרספקס בלייזר - יתרונות מרכזיים

חומרים דמויי פרספקס ופלסטיק קשיח מסוגים שונים משמשים לשבלונות על פיהם מייצרים מוצרים שלמים, או חלקים מתוך המוצר. לכן, נודעת חשיבות רבה ומרכזית לחיתוך יעיל ומדויק של חומרים אלו.אחת משיטות החיתוך המרכזיות והיעילות ביותר בהקשר זה היא חיתוך פרספקס בלייזר. מהם היתרונות של חיתוך בלייזר בכלל, וחיתוך פרספקס בשיטה זו בפרט, אשר הופכים אותה לטכניקה העיקרית והמובילה בתחום?

 

חיתוך ממוכן, מדויק ומהיר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת – חיתוך בלייזר

 

התחום של חיתוך בלייזר מתפתח בשנים האחרונות בקצב מסחרר, והיקף המוצרים ותהליכי הייצור במסגרתם נעשה שימוש בשיטת חיתוך זו גדל בקצב מסחרר מדי שנה.

קרן הלייזר פותחה לראשונה באמצע המאה הקודמת, ומאז השימוש בטכנולוגיה זו נעשה במגוון תחומים שונים. למרות שטכנולוגיה זו קיימת מאז שנות השישים, היא עדיין נמצאת בתהליכי פיתוח, שיפור וייעול. לא רק בעולם התעשייה והייצור, אלא גם בתחומים מרכזיים נוספים דוגמת רפואה או היי טק, נעשה שימוש הולך וגובר בלייזר לסוגיו השונים.

במרבית התחומים בהם משתמשים בקרן לייזר בצורה זו או אחרת, התכונות היסודיות והעיקריות של הלייזר הן שהופכות טכנולוגיה זו למרכזית, יעילה ואטרקטיבית כל כך לשימוש. ניתן לתאר קרן לייזר כסוג של קרן אור ממוקדת ביותר, כאשר רמת המיקוד הגבוהה כל כך מאפשרת לקרן זו לעשות דברים שלא ניתן לעשות בשיטות אחרות. חיתוך בלייזר מדגים תכונה זו בצורה טובה, שכן מכונות חיתוך המשתמשות בטכנולוגיה זו מתאפיינות ברמת דיוק גבוהה יותר מכל שיטת חיתוך אחרת הנמצאת בשימוש נרחב כיום. חיתוך בלייזר נעשה באמצעות מכונות ממוחשבות המבצעות את החיתוך בצורה מדויקת ומהירה, ומופעלות על ידי תוכנת מחשב אליה מוזנים פרטי החיתוך המדויקים. המיכון של התהליך מבטיח רמת דיוק, מהירות ויעילות חסרות תקדים, כאלו שלא היו מוכרות בעולם התעשייה והייצור עד לפני הופעתה של טכנולוגיה זו.

 

כיצד מתבצע חיתוך פרספקס בלייזר?

 

בדומה לחומרים בסיסיים אחרים אותם ניתן לעבד ולחתוך באמצעות לייזר, גם במקרה של פרספקס וחומרים פולימריים קשיחים למיניהם תהליך החיתוך באמצעות לייזר הוא מהיר, פשוט ונועד להבטיח מוצר מוגמר ברמת איכות מקסימאלית.

התהליך כיום ממוכן ברובו, ומאפשר לכל מי שזקוק לבצע חיתוך פרספקס בלייזר לעשות זאת בעלות נמוכה יחסית, ובתהליך מהיר, פשוט וקל. את תכניות החיתוך המדויקות ניתן לשלוח מבעוד מועד והזנתן למחשב השולט על מכונת החיתוך בלייזר מתבצעת על ידי אנשי המקצוע המתמחים בתפעול מכונות אלו. מקומות שונים המציעים שירותי חיתוך בלייזר מאפשרים כיום לנהל את מרבית התהליך מראש ומרחוק, ולהגיע לקבל את המוצר המוגמר.

 

הן מבחינת רמת הדיוק ומהירות התהליך והן מבחינת שיטת הביצוע עצמה והיתרונות שהיא טומנת בחובה, חיתוך פרספקס בלייזר היא שיטת החיתוך המועדפת כיום על יותר ויותר אנשי מקצוע ובתי עסק אשר עובדים עם פרספקס ועם חומרים דומים אחרים. רמת הבלאי המתקבלת בתהליך החיתוך בלייזר נמוכה יותר משמעותית מהבלאי בשיטות חיתוך אלטרנטיביות ופרימיטיביות יותר – יתרון המצטרף לשלל היתרונות המשמעותיים האחרים של שיטת חיתוך זו על פני כל המתחרות.

 

לסיכום, חיתוך בלייזר הופך במהרה לשיטת החיתוך הנפוצה והיעילה ביותר בעולם. גם בתחום של חיתוך ועיבוד פרספקס, נראה כי שיטה זו עתידה להפוך לדומיננטית והנפוצה ביותר בשנים הקרובות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש