שותלים ביעלים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: ● 19/4/2019 06:42 ● מה נשמע 596
עם סיום עבודות הפיתוח והטיפוח של מקבץ הבניינים הראשון של פרויקט שיקום שכונות סביבתי בשכונת יעלים, בוצעה שתילה של צמחי תבלין מהם ייהנו דיירי הבניינים בהם בוצע השיפוץ ● הפרויקט שיימשך גם השנה כולל 64 בניינים ברחבי השכונה שיעברו שיקום מבנים ושטחים ציבוריים כולל התקנת מערכות פוטו-וולטאיות על הגגות למימון התחזוקה למשך 10 שנים
שותלים ביעלים
לסביבה יפה וירוקה יותר

במסגרת פעילות העירייה לשדרוג השכונות הוותיקות, הצטרפה העירייה לפני כשנה, לפרויקט שיקום שכונות סביבתי במימון משותף של המשרד להגנת הסביבה, קרן קיימת לישראל (קק"ל) ועיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א). השכונה שנבחרה לפרויקט הינה שכונת יעלים ב-64 בנייני מגורים, בעלות כוללת של 10 מיליון ₪ כולל טיפוח המרחב הציבורי עם שבילים, נוי וגינון, ריהוט רחוב, הצללה, גינון קהילתי ועוד. שליש מעלות הפרויקט יושקע במיזם התייעלות סביבתי במסגרתו יותקנו על גגות מבנים ציבוריים מערכות פוטווולטאיות - פאנלים סולאריים, שדרוג תאורת החוץ הקיימת לתאורת לדים חסכונית והחלפת תאורת חדרי המדרגות בבניינים לתאורה חסכונית למימון תחזוקת הפרויקט למשך 10 שנים. עקרונות התכנון של הפרויקט כוללים תיקון מפגעים קיימים, תיקון מפגעי בטיחות, שיפור הנגשה, הגברת תחושת הביטחון והשייכות של הדיירים, שילוט והתמצאות במרחב, שיפור התאורה, יצירת מרחב מזמין ונעים למפגשים קהילתיים ועוד. כל אלה כאמור ישפרו משמעותית את נראות השכונה ובעיקר את איכות חיי התושבים. 
עם סיום עבודות השדרוג, נערך לאחרונה, אירוע שתילה בשיתוף היחידה האזורית לאיכות סביבה אילת חבל אילות, חכ"א, מתנ"ס יעלים, 25 בני נוער ממועדון המד"צים ב- 360 מעלות של מתנ"ס יעלים, הוריהם ודיירי הבניינים. סך הכל נשתלו באדניות של הגינות הקהילתיות עשרות צמחי תבלין: נענע, שיבא, בזיליקום, לימונית, רוזמרין, ובימים הקרובים יזרעו זרעי היביסקוס לתה וחמניות, אותם יטפחו תושבי השכונה  הן לנוי והן לצריכתם הפרטית. 
בימים אלה, נערך מתנ"ס יעלים לקליטת עובד קהילתי אשר ילווה את התפתחות הפרויקט ויסייע לתושבי השכונה לשמור על הטיפוח שבוצע, לצד המשך פיתוח והעצמה של פרויקטים קהילתיים חדשים. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש