יהדות - פרשת קדושים

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 3/5/2019 08:29 ● מה נשמע 598
בשבוע הבא יחול יום הזיכרון לחללי צה"ל הי"ד. ברצוני לספר לכם על גיסי, האח של אשתי, סמ"ר ישראל מעטוף ז"ל הי"ד. ישראל נהרג בקרב עז בדרום לבנון למרגלות הבופור לפני 27 שנים בשעה שליווה ואיבטח שיירת אספקה לבופור. השיירה נתקלה במארב של מחבלים וגיסי הצליח להשיב אש לעבר המחבלים שהסתתרו באחד הבתים תוך כדי שהוא מחלק פקודות ומאפשר ל-60 החיילים שהיו בשיירה לתפוס מחסה
יהדות - פרשת קדושים

 

פרשת קדושים


בשבוע הבא יחול יום הזיכרון לחללי צה"ל הי"ד. ברצוני לספר לכם על גיסי, האח של אשתי, סמ"ר  ישראל מעטוף ז"ל הי"ד. ישראל  נהרג בקרב עז בדרום לבנון למרגלות הבופור לפני 27 שנים בשעה שליווה ואיבטח שיירת אספקה לבופור. השיירה נתקלה במארב של מחבלים וגיסי הצליח להשיב אש לעבר המחבלים שהסתתרו באחד הבתים תוך כדי שהוא מחלק פקודות ומאפשר ל-60 החיילים שהיו בשיירה לתפוס מחסה. ישראל ז"ל נהרג מקליע שפגע בו בשעה שהוא ירה מהמאג על המחבלים. הוא נהרג במקום, ובמותו הציל את חייהם של 60 לוחמים אחרים. הקרב התרחש בתאריך כד' באייר התשנ"ב, בדיוק בעוד חודש מהיום – לפני 27 שנים. עבור חמי וחמותי היקרים, החיים לעולם לא חזרו למסלולם. אמנם העולם ממשיך להתקיים, כדור הארץ ממשיך להסתובב, השמש זורחת ושוקעת בכל יום מחדש, אבל משהו בתוכם כבה ולא חזר מאז לדלוק. הנחמה הגדולה שלהם היא בידיעה שישראל ז"ל נלחם בגבורה והציל את חייהם של חבריו. הוא לא הובל כצאן לטבח, אלא השיב אש ונפל כחייל גיבור עבור הצלת עם ישראל. אורי צבי גרינברג, המשורר הלאומי, כתב בשירו המפורסם: "אזור המגן":  "לא יפרוץ ערבי את אזור המגן, שקטי הלילה, שמעי ליורים. חייל יהודי מתפלל ברובה לשלומך, נא ינעם לך רובה מעוגב מנגן". אכן הולמות מילות השיר את גיסי היקר ישראל מעטוף ז"ל הי"ד. ילדיי כולם לא זכו להכיר את הדוד הגיבור שלהם, אבל רוחו שורה עליהם, כולם חדורים ברוח של אהבת המולדת, התנדבות, הקרבה, עזרה לחבר, שירות צבאי הכי קרבי שאפשר, לימוד תורה במסירות, שירות לאומי במקומות שהכי זקוקים לך (הבת שלי רות מתנדבת השנה בבתים של קשישות עריריות וכל תפקידה הוא לארח להם לחברה ולשמח אותן ) את כל הרוח הגדולה והטובה הזו ינקו ילדיי מהסיפורים המחיים על דודם ההרוג על קידוש ה'. רעייתי ואני החלטנו לקחת את מותו של ישראל לא אל מקום של צער ושכול להפך, דווקא למקום של חיים וגדלות, ולאורו אנחנו מחנכים את כל עשרת ילדינו.


השבת אנחנו נקרא בתורה בפרשת קדושים המון מצוות שבין אדם למקום  (לקדוש ברוך הוא ) והמון מצוות שבין אדם לחברו. ישנם שלושה פסוקים ברצף שבהם הקב"ה מבקש מאתנו: א. "לא תעמוד על דם רעך".   ב. "לא תשנא את אחיך בלבבך".  ג. "ואהבת לרעך כמוך", ושלושת המצוות הללו קשורות זו בזו בקשר ניצחי. המשמעות של "לא תעמוד על דם רעך" היא שאסור ליהודי לראות יהודי אחר שנמצא בסכנת חיים ולהתעלם ממנו, אלא חייבים לעשות הכל על מנת לעזור ולהציל חיים של אח יהודי. קיום מצווה זו הוא אפשרי בתנאי שאין לך שנאה בלב על אף יהודי בעולם כי אם אתה שונא מישהו הרי לא תטרח להציל אותו ממות, להפך אולי דווקא תחפוץ במותו. ומעל הכל עומדת המצווה של "ואהבת לרעך כמוך". ורבי עקיבא לימד אותנו שהמצווה הזאת היא "כלל גדול בתורה" ובלעדיה אין שום קיום לאף אחת מהמצוות של בין אדם לחברו. השורש של כל קיומנו כעם נובע מקיום הציווי של "ואהבת לרעך כמוך " וכפי שהסביר הילל הזקן לגוי שרצה ללמוד את כל התורה כשהוא עומד על רגל אחת – כל התורה כולה היא ההסבר של ואהבת לרעך כמוך והוא – ' מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך '.  כל חייל יהודי שמתגייס לצה"ל מקיים בעצמו את הפסוקים הללו באופן הכי מהודר שאפשר , בעצם התגייסותו הוא מהווה את כח המגן שמונע מהאויבים לפגוע בנו במשך כל השנה כולה וכי יש לך " ואהבת לרעך כמוך " גדול יותר ?     

                                                          
ה' ישמור את כל חיילנו מכל רע , תמיד.


  חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש