חלקי חילוף לרכב מפירוק

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/5/2019 10:17 ● ערב ערב 2912
רכב הוא מכונה וכמו כל מכונה גם הוא מתקלקל לפעמים. הבשורות הטובות הן שיש אנשי מקצוע כמו מכונאים שיכולים לסייע ולהחזיר לרכב את יכולת השליטה והתפקוד.
חלקי חילוף לרכב מפירוק

כאשר אנו נתקלים בבעיה מכאנית אנחנו בדרך כלל פונים למוסך ולעיתים, על פי אבחון המוסך, יידרשו לרכב חלקי חילוף שיחליפו את החלקים הלקויים. עומדות בפניכם שתי אפשרויות מרכזיות: הראשונה, היא לרכוש חלקים חדשים מהיצרן והשנייה היא לרכוש חלקי חילוף משומשים. חלקים אלה הם תוצר של תהליך פירוק. הכוונה היא לרכבים ישנים שאינם כבר בשימוש או מזהמים את הסביבה או אין סיבה להשאיר אותם על הכביש והם נמסרים לגריטת רכבים.

 

חלקי חילוף בהישג ידך


מכונאי רכב מחלצים מהם את הרכיבים החיוניים והאיכותיים שתקינים לשימוש ומרכיבים רכיבים אלה ברכבים אחרים או מציעים  אותם למכירה. רבים מדמים גריטת רכבים להשתלת איברים כאשר הגוף עצמו אינו פועל, אבל האיברים יכולים לחיות אצל רכבים תקינים וכך להפוך מפסולת של אחד לאוצר של האחר.
בחברות פירוק רכב או חברות המתמחות בחלקי חילוף לרכב יודעים לאמוד את האיכות של כל אחד מהחלקים, לבחור את המשובחים מבינם או את אלה שיש להם פוטנציאל גבוה בתיקון ולהתקין אותם ברכבים, בין אם מדובר בסטרטרים, גיר לרכב, רדיאטורים, מדחסי מזגן ועוד.

 

מהם היתרונות של שימוש בחלקי חילוף משומשים שהגיעו מפריקה על פני חלקים חדשים?

 

העלות קובעת


נתחיל מהכדאיות הכלכלית. אין ספק שבהשוואה בין מחיר של חלקי חילוף חדשים לעומת ישנים, הזול מבין השניים הם הרכיבים המשומשים. לעיתים תתפלאו לגלות שהישנים זולים באופן משמעותי ואין לכך סיבה על אף שהם משומשים, כי הם הוחלפו זמן קצר לפני שהרכב שבק חיים או שביחס לתמורה מדובר במחיר הוגן בהחלט. בעל הרכב החליט כנראה שלא משתלם לו כלכלית לתחזק את כל הרכב, הזמין גרר באילת ומכר את הרכב שלו לחלקי חילוף . יש גם להשוות מחיר של חלקי חילוף משומשים מקוריים לעומת חלקים חדשים שאינם מקוריים ולבחור מה מבינם משתלם יותר.

 

הישן טוב כמו החדש


יש גם לקחת בחשבון שרכיבים משומשים רבים עברו תהליך קפדני של שיפוץ שהביא אותם לעמידות ולאיכות דומה לזה של רכיב חדש מהניילון. המחיר הסופי של הרכיב תלוי בפרמטרים רבים מסוג החלק, דרך השיפוץ שהוא עבר, שנת ייצור וכדומה. אגב, יש חלקים שהייצור שלהם בכלל הופסק ואפילו אין אלטרנטיבה מדויקת בשוק הרכב. בכל מקרה, שווה לבצע השוואת מחירים מקיפה לפי שמגבשים החלטה.
 

הפתרון היחיד שקיים


יש רכבים ישנים בעצמם שכבר קשה למצוא עבורם חלקי חילוף מתאימים ולכן, יש חשיבות לחלקי חילוף מרכבים ישנים אחרים שיכולים לשמש אותם לאורך זמן. לעיתים מדובר באפשרות היחידה בכלל לתקן רכב ישן – בהעברת חלקים מרכב ישן אחר לביצוע התיקון.

 

החלטה נבונה ששומרת על הסביבה


קיימים יתרונות בולטים נוספים לשימוש בחלקים משומשים כמו למשל, נושא הזמינות. לפעמים התיקון תלוי בהשגת חלקים ורק המשומשים מבינם נמצאים בהישג יד. עדיף לפעמים להסתפק בחלקי פירוק כדי להתקדם בתהליך התיקון כל עוד החלק איכותי ועומד בסטנדרטים המכניים הנדרשים. מי שמחפש פתרון בר קיימא וידידותי לסביבה, ימצא בחלקי חילוף משומשים את מבוקשו. דרך למחזר את חומרי הגלם והרכיבים וליהנות מהם ברכב אחר. על פי הערכות, 80 אלף חביות נפט נשמרות הודות לשימוש בחלקי רכב משומשים. כלומר, התהליך נחשב לתהליך ירוק ושומר על הסביבה לאורך זמן.

לפני שבוחרים בין חדש לישן, כדאי להתייעץ עם מומחים העובדים במגרשי גריטת רכבים על מנת לשקול את כל הנתונים של הרכיב והאופציות שעומדות לרשותכם בתיקון הרכב או במציאת חלקי החילוף הנחוצים.


  חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש