פרסומת
דלג

לאן נעלמו הטיסות של וויז אייר משדה רמון

מאת: מירב לוי דיאמנט למערכת ערב ערב באילת ● צילום: ווקיפדיה ● 6/5/2019 17:41 ● ערב ערב 2914
עיון באתר חברת הלואו קוסט וויז אייר ההונגרית מעלה כי בעוד שטיסותיה לתל אביב הנוחתות בנתב"ג כבר מופיעות, הרי שטיסותיה לשדה רמון טרם פורסמו ● בשנה שעברה במועד זה כבר עלו לאתר החברה הטיסות לאילת ● החשש: החברה ממתינה לראות האם תמשך מדיניות סבסוד הכרטיסים שמפעיל משרד התיירות
לאן נעלמו הטיסות של וויז אייר משדה רמון
האם וויז אייר יושבת על הגדר וממתינה למשרד התיירות?

חברות הלואו קוסט הנוחתות בשדה רמון לא פראייריות. מנכ"ליהן שומעים את הקולות העולים לאחרונה ממשרד התיירות הקוראים שלא לחדש את מדיניות סבסוד הכרטיסים בגובה 60 יורו לאדם, ונראה כי הן מעדיפות לשבת על הגדר ולא להתחייב לטיסות שטרם ברור האם יסובסדו. כך לפחות במקרה של חברת התעופה ההונגרית וויז אייר שאף שלוח הטיסות לחורף הקרוב לישראל נסגר כבר ב-12.3, טרם שיבצה את טיסותיה לשדה רמון. טיסותיה לנתב"ג כבר מפורסמות באתר האינטרנט שלה. 
כזכור, שיגר מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי מכתב בחודש מרץ האחרון שמוען לגורמי התיירות באילת. במכתבו הוא מציין כי הסבסוד לטיסות הלואו קוסט לעונת החורף הבאה "עדיין לא אושר ופורסם". במכתבו דורש הלוי מגורמי התיירות באילת ומעיריית אילת, להתייחס למספר דברים ובהם חלקם בהשתתפות בסבסוד וכן מתן פתרונות שיגרמו לתייר להישאר בעיר אילת כגון: הפחתת מחירים והפיכת העיר אטרקטיבית  מבחינת אטרקציות ותוכן. "ככל שאתם סבורים שיש לפרסם את הנוהל, נבקש לדעת כיצד אתם רואים את חלקכם והשתתפותכם במסגרת הנוהל. לאור לוחות הזמנים הצפופים ולאור העובדה כי לוח הטיסות של חברות התעופה לעונת החורף הקרובה נסגר בימים אלה, נודה להתייחסותכם עד ליום 12 במארס 2019". הלוי רומז במכתבו כי המשרד נתון לביקורת של התקשורת, "למרות הצלחת הנוהל, נשמעות טענות מעת לעת על כך שחלק מהתיירים חוצים את הגבול ואינם נשארים בישראל, ויש ישראלים שעושים גם הם שימוש בקווים האלה". הלוי  גם מפנה אצבע מאשימה כלפי התאחדות המלונות, שהפסיקה להעביר את חלקה בגובה 15 יורו לנוסע. במכתבו מפרט הלוי ארוכות את עלויות המשרד כתוצאה מסבסוד הטיסות, "בחורף הקודם שילם המשרד לחברות התעופה הזרות 8.20 מיליון יורו. בעונת החורף הנוכחית", הוא מעריך, "ישלם משרד התיירות לחברות התעופה הזרות יותר מ–8 מיליון שקל עבור ישראלים שטסו עמן, שמן הסתם לא תורמים לכלכלת התיירות באילת. אם נוסיף לסכום זה את המענקים שמעביר משרד התיירות לחברות התעופה עבור התיירים שרק משתמשים בשדה עובדה כנקודת מעבר למצרים או ירדן, נגיע לכמעט 10 מיליון שקל של סבסוד מיותר", הוא כותב. בהמשך מציין הלוי: "התחושה המתעתעת כאילו שדה התעופה החדש הוא שיביא את התיירות אינה מבוססת, ולמעשה משרד התיירות אף צופה ירידה במספר הטיסות כבר בחורף הקרוב". ואכן, נראה כי תחזיתו של הלוי מתגשמת בימים אלה הלכה למעשה. מעבר לנתוני המעבר בשדה רמון שמעידים על חודשיים רצופים בהם נרשמה ירידה במפר הטסים לאילת דרך רמון לעומת התקופה המקבילה השנה (13% בחודש מרץ ו-11% בחודש אפריל) – מתווסף כעת סימן השאלה התלוי מעל לוח טיסותיה של וויז אייר לרמון. יצויין כי חברות התעופה ובעיקר חברות הלואו קוסט נוהגות לפרסם את לו"ז הטיסות שלהן חודשים ארוכים מראש, זאת בכדי לאפשר לנוסעים לבצע את הרכישה כמה שיותר מוקדם. בחברה טוענים כי: "אנו מעריכים שהטיסות יהיו זמינות באתר החברה במהלך שבוע הבא". ואולם בשנה שעברה, בתזמון דומה של כחצי שנה לפני תחילת לו"ז החורף, הטיסות כבר היו זמינות ואף קודם לכן.
קמפיין החורף הגדיל את תדירות הטיסות מאירופה לאילת, מטיסות בודדות לשבוע לפני שלוש שנים, עד ל-55 טיסות מיעדים שונים במזרח ובמערב אירופה כיום. טיסות אלה הביאו בעונת התיירות האחרונה לאילת כ-160 אלף תיירים, אף שהטענה היא כי רבים מהם לא נשארו באילת אלא עברו את הגבול לירדן ומצרים וחלקם עלה לים המלח וירושלים. 
טיסותיה הישירות של חברת ריינ אייר לאילת עלו לאוויר רק השבוע, בתזמון מאוחר יחסית ללו"ז הטיסות של החברה שמפורסם, כאמור, חודשים ארוכים לפני המועד.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש