5 פסטיבלי אוכל בתאילנד

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/5/2019 08:50 ● ערב ערב 2914
תאילנד ידועה בפסטיבלים הרבים שנערכים במהלך השנה בכל רחבי הממלכה, וכמעט בכולם מודגש גם אלמנט האוכל המסורתי שהיא כה מתגאה בו. הנה כמה מפסטיבלי האוכל המרכזיים שתוכלו ליהנות מהם במהלך הביקור הבא.
5 פסטיבלי אוכל בתאילנד

 

1. פסטיבל אוכל צמחוני בפוקט

 

פסטיבל שנחגג על ידי הקהילה הסינית באי התאילנדי פוקט, ובמרכזו עומדת האמונה שהימנעות מאכילת בשר בחודש התשיעי ללוח השנה הסיני המסורתי תסייע לה לשפר את רמת הבריאות הפיסית והשלווה הנפשית. בפסטיבל נהוג לחגוג כהוגן, ללבוש לבן, לשמור על ניקיון, להימנע מצריכת אלכוהול ומאכילת בשר ולהתרכז באכילת מנות צמחוניות מבוססות נודלס.  

 

2. משתה הקופים של לופבורי

 

מחוז לופבורי העתיק של תאילנד נמצא כ-150 ק"מ צפונית לבנגקוק. בכל חודש נובמבר נערך בו פסטיבל, שמוגדר כמשתה, ומהלל את הקופים שמתקבלים בברכה במחוז עצמו ובתאילנד בכלל. במהלך המשתה הקופים אוכלים ירקות, פירות וזרעים, אך כמובן שגם בני האדם שחיים באזור או שמבקרים בו במהלך הפסטיבל יכולים ליהנות מדוכני אוכל מקומיים על טהרת האוכל התאילנדי המסורתי.

 

3. יום האם ויום האב

 

בתאילנד מעניקים כבוד מלכים מיוחד לבית המלוכה. בכל שנה, בימי ההולדת של המלך והמלכה, נחגגים בהתאמה יום האם ויום האב. אלו חגים לאומיים לכל דבר, והם מאופיינים בחגיגות בצורת מצעדים, מופעים מוזיקליים, ביקורים במקדשים, וכמובן – דוכני מזון תאילנדי אותנטי. ערי הממלכה מתמלאים בדגלים אדירים ובתי האזרחים מעוטרים בדיוקנים של המלך והמלכה.

 

4. חגיגות השנה החדשה

 

בחודש אפריל של כל שנה נחוג סונגקראן – חג השנה החדשה. למעשה, זהו גם פסטיבל המים ואירוע חשוב בלוח השנה הבודהיסטי. חגיגות גדולות ופרועות נערכות בכל רחבי הממלכה, לרבות תהלוכות, מופעים, משחקי מים והתזות מים ואכילת שפע של מאכלים תאילנדיים מסורתיים ומפתים.

 

5. פסטיבל הפנסים

 

בליל ירח מלא של החודש ה-12 של כל שנה קלנדרית, פחות או יותר במהלך אמצע נובמבר, נחוג פסטיבל הפנסים. במהלך הפסטיבל התושבים משחררים פנסים מרחפים אל השמיים. אלו מראות מרהיבים וסמליים שמסמלים את השחרור של חוסר המזל והבעיות של השנה החולפת. במהלך הפסטיבל יש הרבה דברים לראות ולעשות, לרבות מופעי ריקוד תאילנדיים מסורתיים, מופעים מוזיקליים חיים וסדנאות אמנות ומלאכת יד. כמובן שגם במהלך פסטיבל זה ניתן ליהנות מדוכני אוכל רבים שנפרסים בכל עבר.

 

בתאילנד יש אוכל מעולה, ובארץ יש כמה מסעדות תאילנדיות מעולות. למחפשים מסעדה תאילנדית איכותית ואותנטית, כדאי לסעוד ב-"בית תאילנדי" – מסעדה מומלצת בתל אביב. להזמנת מקום צרו קשר כעת – 03-5178568.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש