פרסומת
דלג

מה כדאי לאכול ומה לא כדאי, כשמתחילים להתאמן בחדר כושר?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/5/2019 10:10 ● ערב ערב 2914
עומדים להתחיל להתאמן בחדר הכושר? טוב מאוד. אימון גופני יפה לבריאות. אך על מנת להעצים את תוצאות האימון, יש להקפיד על תזונה בהתאם. יש להקפיד על צריכת מאכלים מסוימים ויש להימנע מאחרים. האם דגים כמו טונה זה טוב? האם מותר לאכול תפוחי אדמה או פסטה לפני אימון או שעדיף דווקא אחריו? כל מה שרציתם לדעת.
מה כדאי לאכול ומה לא כדאי, כשמתחילים להתאמן בחדר כושר?

 

חלבונים חיוניים למתאמנים

 

על מנת לשפר את אפקטיביות האימון, יש צורך לצרוך חלבונים. אך לא כל מוצר מזון שמכיל חלבונים (למשל בשר) דומה בהרכבו למוצר אחר עתיר חלבון (למשל שעועית). אנשים שמתאמנים בספורט ומקפידים בקביעות לבקר במכון הכושר, צריכים לספק לגוף יותר חלבון, למעשה אפילו פי שניים ביחס למה שצריך אדם פחות פעיל. החלבון חיוני לבניית השרירים. חלבון מאיכות גבוהה ניתן למצוא למשל בדג טונה וכן במי גבינה. גם בביצה (בחלבון) מוצאים חלבון באיכות גבוהה, טובה יותר מאשר במוצרי חלב רגילים. בזכות החלבון מקבל הגוף חומצות אמינו חיוניות. מלבד טונה, ביצים ובשר שמכילים חלבון, מומלץ לצרוך גם קטניות כדוגמת חומוס, עדשים, שעועית.

 

לפני אימון שימו לב לאינדקס הגליקמי

 

תהיה זו טעות להניח שאנשים שמתחילים להתאמן בחדר כושר צריכים להימנע לחלוטין מפחמימות. למעשה, חשוב מאוד לצרוך מאכלים שכוללים גם פחמימות, משום שכך ניתן לספק לגוף אנרגיה זמינה. הדבר המרכזי שעליו יש להקפיד הינו האינדקס הגליקמי. זמן מה לפני השעה שמתחילים להתאמן במכון, כדאי לצרוך מאכלים כדוגמת לחם מלא, פריכיות איכותיות, דגני בוקר בתוספת סיבים תזונתיים אך ללא תוספת סוכר. המאכלים הללו מעניקים את האנרגיה לאימון מבלי לגרום לעליה מהירה ברמת הסוכר בדם. גם בננות מאוד מומלצות ממש לפני אימון ואם רוצים אנרגיה זמינה וטובה, אפשרי גם חטיף אנרגיה.

 

מה כדאי לאכול מיד לאחר האימון

 

על מנת לעזור לגוף להתאושש לאחר האימון, חשוב לאכול מאכלים מתוקים, שימלאו את מאגרי האנרגיה שהתרוקנו תוך כדי אימון. כאשר אנו מדברים על מאכלים מתוקים, חשוב לציין כי אנו בשום פנים ואופן לא מדברים על ממתקים. כן ניתן לאכול פירות יבשים או לחם המרוח בממרח תמרים. גם מנת פרי אחרת יכולה בהחלט בחשבון, למשל בננה או תפוח עץ. לאחר שעה או שעה וחצי מתום האימון בחדר הכושר, יש מקום לארוחה גדולה יותר. בארוחה מסוג זה ניתן לאכול דגים ובשר, אורז, אטריות, תפוחי אדמה מבושלים וכדומה.

 

אלה הדברים שכדאי להימנע

 

לפני אימון בחדר הכושר וכן לפני ביצוע פעילות אירובית, כדאי להימנע ממאכלים שמכילים כמויות רבות של שומן. השומן מתעכל יחסית לאט והוא עלול להקשות על האימון שלא לצורך. כך, פחות כדאי גם מאכלים בריאים בדרך כלל, כמו אבוקדו או טחינה. מאכלים כאלה בהחלט רצויים כחלק מהתזונה הכללית, כמובן.

לפני אימון, פסטה בהחלט יכולה לספק אנרגיה טובה, אך השאלה היא מה לגבי תיבול. עדיף לא לאכול פסטה או אורז מתובלים מדי. אם מוסיפים רוטב, כדאי שהוא יהיה בסיסי, לא שמן מדי ולא עשיר מדי. כל מה שמכביד על מערכת העיכול, לא כדאי להכניס לתפריט ממש לפני האימון.

למתאמנים בחדר כושר חשוב להימנע ככל האפשר ממאכלים מטוגנים. הם לא מומלצים לאיש, אך במיוחד בתחילת תקופת האימונים, כדאי לוותר על מאכלים כמו צ'יפס מטוגן. כדאי גם להמעיט בצריכת חטיפים. מומלץ גם להימנע מצריכת משקאות מתוקים, לרבות כל נטולי הסוכר למיניהם. תחליפי הסוכר אינם בריאים ויכולים להכביד על מערכת העיכול.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש