פתיחת עסק באילת לעומת עיר אחרת - מה דומה ומה שונה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/5/2019 10:11 ● ערב ערב 2914
לא כל אדם שרוצה להקים עסק עצמאי מבין את המשמעויות של הקמת עסק שכזה. בפרט, כשמדובר בהקמת עסק במקומות מיוחדים, בעלי מאפיינים ייחודיים. לפני פתיחת עסק באילת, כדאי לדעת מה צריך לעשות ומה כדאי לעשות. כפי שנראה. חלק מהצעדים הנדרשים דומים לעסק בכל עיר אחרת ואילו צעדים מסוימים הינם שונים בתכלית. מה כדאי לדעת לגבי חשבונית דיגיטלית, איפה בדיוק כדאי לפתוח את העסק, מה לגבי תוכנית עסקית? בכל זאת ועוד נעסוק הפעם.
פתיחת עסק באילת לעומת עיר אחרת - מה דומה ומה שונה?

 

פתיחת עסק – מה חשוב לעשות

 

לפני שנעמוד על הדברים השונים שצריך לעשות כדי לפתוח עסק באילת, נראה מה צריך לעשות ללא קשר למקום המגורים או למיקום העסק. קודם כל, צריך להגדיר את סוג העסק ולהבין בדיוק לאיזה קהל יעד פונים. חשוב להכין תוכנית עסקית שמאפשרת להבין מהם היעדים, מהן המטרות ואז, איך צריך להגיע לשם. תוכנית עסקית גם מאפשרת לקבל הלוואות עסקיות, במידה וצריך. מבחינה חשבונאית, מומלץ מאוד להיעזר ביועץ מס או להירשם כמנויים בשירות מקוון להפקת חשבונית דיגיטלית. שירות כזה, שלא מצריך התקנת תוכנה, מאפשר אפילו לבעלי עסקים מתחילים לנהל בעצמם את מרבית ענייני ניהול החשבונות.

מלבד התחברות לשירות חשבונית דיגיטלית, יש לבדוק האם סוג העסק שלכם צריך רישיון עסק. ישנם עסקים שצריכים לפנות לעירייה ולבקש רישיון, אחרת הם עשויים לשאת בקנסות ואפילו להסתכן בסגירת העסק. במידה והעסק גדול ומורכב, ניתן להיעזר בייעוץ עסקי או לפנות לרואה חשבון, שיעזור לפתוח תיק במס הכנסה וכן לבצע תכנון מס כחוק, שיכול לחסוך לבעל העסק כסף רב בהמשך.

 

מיקום – החלטה חשובה בהחלט

 

בכל עסק חשוב מאוד להחליט לא רק מה רוצים למכור או איזה שירותים מציעים. חשוב לא פחות לבחור את המיקום. באילת, לעובדה זו יש חשיבות כפולה ומכופלת. אחרי הכל, אילת איננה עיר ככל הערים. יש בה אזורים שבהם תנועת התיירים ערה במיוחד. באזורים אחרים, ניתן לראות בעיקר תנועה של מקומיים, תושבי העיר. כאשר אתם מחליטים לאיזה קהל יעד אתם פונים, רק אז תוכלו להחליט בדיוק מה יהיה המיקום האידיאלי לפתיחת העסק.

 

פתיחת עסק באילת, כך תקבלו הטבות מס

 

מרבית תושבי אילת יודעים כי לעסקים בעיר מגיעות הטבות מס שונות. אולם, לא כל מי שעומד לפתוח בית עסק באילת מבין כי לא מקבלים את ההטבות הללו באופן אוטומטי. כמו כל בעל עסק, גם תושב אילת צריך לפתוח תיקים שונים כעצמאי. לצורך כך ניתן לפעול ישירות מול פקיד השומה, ניתן להיעזר במנהל חשבונות, יועץ מס או רואה חשבון, לפי הצורך. וכאן עולה השאלה, מה עושים כדי לוודא שבעסק שלכם, תקבלו את הטבות המס המגיעות לכם.

אילת זכתה למעמד מיוחד וייחודי, ומבחינה עסקית היא נחשבת לאזור סחר חופשי. על מנת לקבל את ההטבות, יש להירשם באילת בתור כעוסק. מי שמקים עסק מחוץ לעיר, לא יוכל לקבל עבורו את ההטבות. על עסקים מחוץ לעיר, יש לשלם מע"מ כמקובל. אם בעסק שלכם אתם רוצים להעסיק עובדים, דעו שכמעסיקים מגיעות הטבות המקטינות את עלות השכר. עוד כדאי לדעת שעבור השקעות גדולות בעיר, ניתן לקבל מענקים שונים או הטבות מס.

 

להיערך לשירות תיירים

 

במידה והעסק שלכם אמור לפנות לתיירים מחו"ל, חשוב להיערך נכונה. למשל, חשוב להקפיד על הצגת שילוט בשפות שונות. כדאי להעסיק עובד הבקיא בשפה זרה, אם אינם שולטים באנגלית או בשפה זרה אחרת. גם בקידום העסק, יש לפרסם לא רק בעברית אלא גם באנגלית ובשפות אחרות – בעיתונות, באינטרנט וברשתות החברתיות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש