קואליציה בסכנת התפוררות: סגן ראש העיר מתן בארי: ''אני לא חותמת גומי''

מאת: רותם נועם ● צילום: עומר כרמון ● 22/5/2019 17:31 ● ערב ערב 2916
משבר חדש מאיים על שלמות הקואליציה ● במכתב חריף שהוציא סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התיירות מתן בארי לראש העירייה מאיר יצחק הלוי הוא מתרה בו: ''אני לא חותמת גומי'' ● עיקר קצפו של בארי יצא על החלטתו של סגן ראש העירייה אלי לנקרי לבטל את תקציב החורף של תאגיד התיירות בראשו עומד בארי, שעמד על 700,000 ₪ ואמור היה לשמש כבסיס לפעילות התאגיד ● בארי: ''באיזו זכות? מה תפקידו של לנקרי בתאגיד התיירות, בדירקטוריון התאגיד או בתיק התיירות? באיזה הקשר תכנית תיירותית של חורף שלם, הוא אמור לאשר ולא אני? לא יקום ולא יהיה''
קואליציה בסכנת התפוררות: סגן ראש העיר מתן בארי: ''אני לא חותמת גומי''
האם מנסה לנקרי לייבש את פעילותו הציבורית של מי שעשוי להתמודד מולו בבחירות הבאות? לנקרי ובארי
תגיות:

אין זה סוד כי בצעירי אילת לא מרוצים כלל מהיחס לו הם זוכים מעיריית אילת כבר תקופה. בניגוד להצהרות טרום הבחירות שפיזר יצחק הלוי על החשיבות שהוא רואה לצעירים ככוח ההנהגה העתידית של אילת, נראה כי הולכות ומתגשמות כל האזהרות שהוזהרו חברי הסיעה מנפי הבטחות השווא של יצחק הלוי שמשכם לקואליציה במתק שפתיים, אך ורק על מנת לקבור את פעילותם קבורת חמור, כך שיגיעו לבחירות הבאות כשהם נטולי הישגים משמעותיים. כבר בחודש פברואר השנה, עם אישורו של תקציב 2019, נעדרו שלושה חברי הסיעה (שמוליק שלם, נועה וענונו וחן בן אפרים) מהישיבה, במחאה על כי תכניות שהגישו לאישור תקציבי במסגרת תיקים עליהם הם אמונים, קיבלו תשובות חלקיות בלבד.

 

אלי לנקרי מחמם מנועים לקראת הבחירות


גורמים עמם שוחחנו השבוע הפנו את תשומת לבנו לכך שעל פי הסימנים בשטח, מכין יצחק הלוי דווקא את סגנו השני (בשכר), אלי לנקרי, כממשיך דרכו, ולראיה הם מפנים לכך שמאז הבחירות ושלא כהרגלו, מקפיד לנקרי להוציא מידי שבוע קמפיין פייסבוק ממומן על פעילותו, דבר שלא נהג לעשות עד כה. "לנקרי בונה את עצמו בסיועו של יצחק הלוי כראש העיר הבא, ומתן בארי מבחינתו הוא האיום הגדול ביותר לפחות כרגע, כך שהדבר האחרון שהוא צריך זה שבארי וצעירי אילת יוכלו להראות הישגים פוליטיים של עשייה בקדנציה הנוכחית. ללנקרי יש אינטרס לפיכך לשים לבארי רגליים ונראה שכך היה גם במקרה הנוכחי". לאור כך, כמו גם לאור תסכולו של בארי מכך שהעשייה הציבורית גוזלת ממנו בתפקידו כסגן ראש עיר זמן יקר ללא תמורה בצדה, נראה כי הצעירים עומדים לקראת פרישה מהקואליציה ונראה כי מצדו של יצחק הלוי מבקשים לסייע להם למהר ולעשות כן ככל האפשר. 

 

"הכל מגיע לשולחנו של אלי ולא לשלי"


המקרה הנוכחי מתייחס למכתב שהוציא בארי בשבוע שעבר הממוען לראש העירייה מאיר יצחק הלוי ובו הוא קובל על החלטתו נעדרת הסמכות לדבריו של סגן ראש העיר בשכר, אלי לנקרי, לבטל את תקציב החורף שנקבע בספר התקציב, בעבור פעילות החורף של תאגיד התיירות בראשו עומד בארי. וכך כותב בארי ליצחק הלוי: "לאחרונה התקיימה ישיבה במשרד התיירות בהזמנתו של מנכ״ל המשרד, אמיר הלוי, בנושא נוהל טיסות חורף 2019-2020. הפגישה התקיימה בפורום נרחב ומכובד ולצערי ממני נבצר להגיע. בפגישה העלו את מצוקת התכנים לשיווק בחורף ואת חוסר התיאום בין כלל הגופים על מנת להביא להצלחת הקמפיין. סוכם בישיבה כי לטובת יצירת תכנים חזקים מחוללי תנועה, אשר יתנו כלים למשרד התיירות לשווק את אילת כיעד פעיל בנוסף לטיסות המוזלות, יקצו עיריית אילת והתאחדות בתי המלון 2 מיליון ₪ כל אחת, לטובת אותם תכנים, תיבנה תכנית עבודה שתאושר על ידי נציגי הגורמים המקצועיים. איני מלין על התכנית ואין ספק שהיא מבורכת, אך מכאן התחילה התנהלות שהיא בעינינו חציית קו אדום. בתקציב העיריה לשנת 2019 אושרו תקציבים חדשים לתאגיד התיירות, ביניהם 700 אלף ₪ לטובת נוהל תמיכות, אשר יינתן במהלך השנה ליזמים ומפיקים על פי כל דין לטובת יצירת תכנים חדשים והגעה לקהלי יעד חדשים. ביום שלישי שעבר, ערב יום הזיכרון, הצטערתי לשמוע ממנכ"ל התאגיד, שאלי לנקרי ״ביטל״ את התקציב לטובת תכנית החורף, ״כי בקיץ כולם מסודרים״. אני אשמח לדעת, באיזו זכות? מה תפקידו בתאגיד התיירות, דירקטוריון התאגיד או תיק התיירות? באיזה הקשר תכנית תיירותית של חורף שלם, הוא אמור לאשר ולא אני?  ונניח והיה נכון לבטל, איפה השלב המינימלי של התייעצות? שיתוף!!! במשך חודשים אני וצוות התאגיד חורשים את המדינה והעיר עם מפיקים ויזמים, מפרפרים את חיינו על מנת לגייס יזמים שלא מאמינים בעיר יקרה וקשה כמו שלנו ובסוף מבטלים את זה בלי למצמץ?!? לא יקום ולא יהיה. תזכורת: אני ועוד 3 חברי מועצה יקרים, שליחים של הציבור הגדול ביותר באילת, נשלחנו לייצג אותם ולקדם את הדברים אשר באחריותנו ובחזוננו לקדם, הם שמו אותנו שם ולא אף אחד אחר. לא ייתכן שיד אחת תאשר והשנייה תבטל, לא ייתכן כי יד אחת תאציל סמכויות והשנייה תיקח אותם בכזו קלות. מאיר יקירי, בכל רחבי הארץ יש ראשי עיר ותיקים וצעירים אשר הבינו דבר פשוט: תרבות, הפקות ותכנים מזיזים את הצעירים מעיר לעיר וזה אינטרס עירוני ענק בעיר תיירות כמו שלנו! טבריה מנסה להתאושש, ראשון לציון רוצה למלא את מתקניה, חיפה רוצה להחזיר את הצעירים ואפילו חדרה הצטרפה למשחק התכנים, אל לך ולנו להישאר אדישים, התחרות קשה והמשאבים אצל המתחרים גדולים משלנו. אלי הוא איש מקצוע טוב ובעל ניסיון, אך לא הגעתי לתיק התיירות כדי להמשיך ולנהל את מדיניות קודמיי בתפקיד, ללא התקציב הזה ודברים אחרים אשר אני מעוניין לקדם, אך לצערי הכל תמיד מגיע לשולחנו של אלי במקום לשלי, תפקידי בטל בשישים וכל זמן שכך הוא מתנהל, איני מעוניין להחזיק בו כחותמת גומי. אני מבקש לחזור מביטול התקציב לאלתר, ולתת לי כפי הראוי את המושכות בחזרה ללא כל התערבות בתיק. באנו לתרום מניסיוננו, קשרינו ויכולותינו העשירות למען התושבים והצלחת העיר, כרגע זה גם קורה בהתנדבות וזמננו היקר לא יכול ללכת לריק, אני בטוח שגם לא שלך".

מעיריית אילת ומאלי לנקרי לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש