מי צריך הסכם ממון?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/5/2019 11:11 ● ערב ערב 2916
הסכם ממון הוא אחד המושגים היותר מאיימים על זוגות המבקשים לנהל קשר המבוסס על אהבה, מחויבות ומשיכה, והחשש מפני העלאת האפשרות וניהול הפרידה כאשר זו אינה נמצאת כלל ברקע, גורמת לרבים לטמון ראש בחול ולוותר על מסמך אשר בעת ניהול זוגיות מיטיבה הוא חסר משמעות, אולם במקרה של משבר ופרידה עשוי להוות חומת מגן מפני נקמה כלכלית ואישית ולסייע בניהול הליך פרידה מסודר והוגן.
מי צריך הסכם ממון?

 

מהו למעשה הסכם ממון ולמי הוא מיועד?

 

הסכם ממון הוא הסכם בעל תוקף משפטי, הנועד להסדיר את זכויות בני הזוג בהיבט הכלכלי במקרה של פקיעת הקשר. ההסכם אינו מיועד רק לזוגות המתכננים לבוא בברית הנישואים, ומותאם גם לזוגיות בפרק ב' (יש האומרים אף חשוב יותר בנסיבות הללו), ידועים בציבור ואפילו זוגות הנשואים באושר בוחרים לפזר את העננה בחתימה על הסכם ממון מותאם.

בניגוד להסכם טרום נישואין המתייחס להיבטים נוספים במקרה של פרידה, הסכם הממון יתייחס לפרק הכלכלי ביחסים בלבד.

אני נמצאת במערכת יחסים בפרק ב' מספר חודשים ואיני יודעת האם ומתי הזמן הנכון להגדיר הסכם ממון

אנשים רבים נכנסים למערכות יחסים זוגיות בסיטואציות שונות בחיים ומתקשים לשים את האצבע על הרגע המדויק בו מערכת היחסים הפכה מחברית בלבד לכזאת היכולה להתפרש כמחייבת ובעלת כוונת שיתוף בנכסים. ככלל בעולם המשפט, ההמלצה היא כי בכל מקום בו יש ספק - לא יהיה ספק. זאת אומרת שבמידה ומדובר במערכת יחסים שעברה את שלב ההיכרות, כוללת לינה משותפת גם אם לא קבועה, הוצאות משותפות (בילויים, קניות, תמיכה כזו או אחרת של מי מהצדדים) מומלץ לעגן בהסכם את יחסי הממון.

 

במידה ושני בני הזוג מגיעים מרקע כלכלי דומה, האם יש מקום להסכם?

 

כאשר שני בני הזוג מגיעים למערכת היחסים עם משאבים דומים ויכולות השתכרות דומות, ללא הסכם במקרה של פרידה יהיו כפופים לכוחו של החוק הקובע חלוקת משאבים שווה. חלוקה זו יכולה להתאים במקרים מסוימים, אולם אינה מביאה בחשבון שינויים במשאבים ובהשתכרות לאורך השנים. היה ולאורך השנים בן זוג אחד תמך באחר ואפשר לו התפתחות אישית ומקצועית ורכישת השכלה שהביאה לפערי השתכרות, מה דין זכויותיו? היה ומי מן הצדדים זכה במתנה או ירושה יקרת ערך, האם ירצה להשאיר זאת ללשון החוק המחייבת שיתופיות או שמה ירצה להבטיח את זכויותיו בנתח שקיבל? שאלות אלו ואחרות יעלו על השולחן בדיון וניסוח של הסכם ממון מקצועי ויקבלו המלצות והכוונה לפתרונות הוגנים.

יש יתרון גדולה בפנייה למשרד עו"ד בוטיק אשר מתמחה בתחום פתרון סכסוכים משפטיים על בסיס פרידה וגירושין, כמו גם ניסיון וידע בתחום ניהול וניסוח הסכמי ממון. משרד כזה יידע לתת התאמה מדויקת לצרכי בני הזוג, בשיתוף פעולה והסכמות ותוך קידום הוגנות וראיית הנולד. במשרד בוטיק המעניק יחס אישי וליווי מקצועי מקיף תזכו לאוזן קשבת, ייעוץ וניסוח הסכמים, לרבות חתימה נוטריונית במקרה הצורך.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש