פסטיבל הג’אז מגיע

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 29/5/2019 10:08 ● מה נשמע 602
שלושת הפיינליסטים בתחרות הסקסופוניסטים הבינלאומית יחד עם שורה של מיטב אמני הג'אז בעולם יכבשו בסוף חודש אוגוסט כמיטב המסורת את נמל אילת בצליל הג'אז ● תשריינו את התאריכים ה- 25-27 באוגוסט
פסטיבל הג’אז מגיע
Buika זוכים הגראמי

עכשיו זה כבר סגור- התוכנייה של פסטיבל הג'אז המסורתי באילת שיינעל כמיטב המסורת את אירועי הקיץ בעיר. בין התאריכים 25-27 באוגוסט יחזרו צלילי הג'אז ויכבשו את הקונטיינרים בנמל אילת שיהפכו לכמה ימים לאולמות חוץ מאולתרים מלאי מוסיקה ואווירה. למעלה משלושים שנה שהפסטיבל מתקיים בעיר אילת ומאגד אליה שורה ארוכה של אמנים ישראליים ובינלאומיים מכל קצוות הז'אנר ביניהם הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל, שילובים יוצאי דופן של מוזיקאים מהארץ ומחו"ל, כיתות אמן ובמת ג'אם-סשן, והכל באווירה מהפנטת עם במות המשקיפות אל הים ומתחמים מפנקים להנאת הקהל שבוחר בפסטיבל הג'אז הגדול והמדובר בישראל.

 

מתחרות סקסופוניסטים ועד כתות אמן


השנה יארח פסטיבל הג'אז באילת לראשונה לראשונה את תחרות  הסקסופון הבינלאומית ע"ש מייקל ברקר MBISC)  בתמיכתם של משפחת ברקר, מי שהיה מנהלו האישי דאריל פיט, המנהל האומנותי של הפסטיבל אלי דג'יברי, ויו"ר אגודת הידידים של הפסטיבל יורי גיא-רון).
התחרות הראשונה מסוגה בעולם הביאה בחודשים האחרונים למאות סקסופוניסטים להגיש מועמדות ותציג על במת הפסטיבל את שלושת הפינליסטים שיתחרו ביניהם במהלך הפסטיבל באילת ויזכו בפרסים כספיים בשווי של 2,500-12,500 דולר. 
המוזיקאים המוערכים Ron Carter, Kenny Garrett, Donny McCaslin ואלי דג'יברי, ירכיבו את חבר השופטים הראשון של התחרות.
במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו על במת הג'אם סשן המסורתית מפגשים מוזיקליים ספונטניים וחד פעמיים בין אמני הפסטיבל לבין הכוכבים הצעירים של הג'אז הישראלי.  במת הג'אם סשן תפעל עד השעות הקטנות של הלילה ותהיה פתוחה לאורחי הפסטיבל ולקהל הרחב. 
כמו כן אמני הפסטיבל יעבירו כיתות אמן הפתוחים לקהל בהרשמה מראש ובתשלום סימלי. פירוט מלא של כיתות האמן וההרשמה נעשית באתר הפסטיבל: www.redseajazz.co.il


גם השנה תפעל בסמוך לימי הפסטיבל "תוכנית הצעירים" פרויקט החזון של פסטיבל הג'אז באילת בשיתוף אגודת ידידי הפסטיבל, אשר שם לעצמו לטפח את דור העתיד של נגני הג'אז בארץ. דור של צעירים שיהוו חלק מהפסטיבל ויתפתחו כמוזיקאים בינלאומיים וכאמני המסורת של הפסטיבל, ולימים יהיו הכוח והמנוף של הפסטיבל. במסגרת הפרויקט יערוך הפסטיבל תחרות "הרכבים הצעירים" וסדנאות קיץ למוזיקאים מצטיינים שיערכו בעיר אילת. 
"כמו בכל שנה, אני נרגש לקראת בוא הקיץ ואיתו בוא הפסטיבל", אמר השבוע אלי דג'יברי, המנהל האומנותי של הפסטיבל. "גם השנה נזכה לארח ולחזות באגדות ג'אז מצד אחד אל מול נגנים מבטיחים בתחילת דרכם. ג'אז שמגיע מהשורשים ומולו ג'אז שטייל בעולם דרך קצוות תבל עד שהפך למה שהוא היום. מוסיקה שתרקיד ותעורר אותנו. מוסיקה שתגרום לנו לחשוב ותיתן לנו השראה. תיקח אותנו למרחקים ואל חלום שלא נרצה שייפסק".


יוסי חן, מנכ"ל התאגיד לתיירות אילת: "פסטיבל הג'אז במהדורת הקיץ ממשיך גם השנה להביא אל הנקודה הדרומית ביותר בישראל מוסיקת ג'אז איכותית מכל העולם, הפקות מקור וכמובן מופעים של מיטב האמנים הישראליים ואומני הג׳אז הבינלאומיים. הפסטיבל מצטרף לשלל האירועים התרבותיים המתקיימים בעיר במהלך ימי הקיץ, וממשיך את המסורת המקדמת תרבות ויצירה, אני מזמין אתכם ליהנות ממוסיקת ג׳אז איכותית וכמובן  מכל מה שיש לעיר להציע".


בין באי הפסטיבל השנה יהיו: הבסיסט והמוזיקאי הבינלאומי אבישי כהן במופע לכבוד יציאת אלבומו החדש 'Arvoles'   בחודש יוני הקרוב. זוכת פרס הגראמי הלטיני ופעמיים מועמדת לפרסי הגראמי האמריקאי- María Concepción Balboa Buika הנחשבת כיום לאחת האמניות הכנות והחשופות ביותר של התקופה. 

פרויקט 'לא סטנדרטים' במופע מיוחד וחגיגי עם הרכב עשיר בהובלתו של המוזיקאי תומר בר ורשימת אורחים מצמרת המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות: אלון אולארצ'יק, שלמה גרוניך, יוני רכטר, שלומי שבן ובנוסף – שיתוף פעולה ראשון של 'לא סטנדרטיים' עם היוצרת והזמרת רונה קינן. עוד יגיעו לפסטיבל המתופף  והמלחין  האמריקאי  Ari Hoenig , החצוצרן  הצעיר והתוסס ,Marquis Hill  הג'אזיסט ונגן הסקסופון Donny McCaslin , ועוד רבים וטובים אחרים. יש למה לצפות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש