היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 29/5/2019 10:55 ● ערב ערב 2917
כל אירועי התרבות לתאריכים 30.5-5.6
היכל התרבות
צילום: מתוך הפרסום

 

מצוינות במוסיקה - תוך חודשים בודדים הוקמה תזמורת שלמה של ילדי 'מצוינגב' באילות

 

צילום: באדיבות הרשות לפיתוח הנגב

הדור הבא של המוסיקאים מחבל אילות, שמשתתפים בתכנית 'מצוינגב' של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב, הקימו תוך חודשיים בלבד תזמורת שלמה הכוללת כינור, ויולה, צ'לו, טרומבון, סקסופון, חצוצרה, גיטרות וכלי הקשה. התזמורת הופיעה לאחרונה במופע חשיפה לתלמידי כיתות א'-ו' במסגרת תכנית 'מצוינגב', שם ליוותה את המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה בירושלים במופע מרשים עם השיר "What A Wonderful World". התזמורת מורכבת מתלמידי כיתות ד'-ה' ובניצוחו של רכז המצוינות אילון גינזבורג.

איילת קסיס, מנהלת המתנ"ס האזורי ואנה שפירא, רכזת פעילות בית ספר מנגן אשר, סיפרו שנכון להיום לומדים כ- 160 תלמידים במסגרות המוסיקה השונות של 'מצוינגב', ואחוז הנשירה עומד על 0%. נוסף לזאת ולאור ההצלחה, לאחרונה נפתח מסלול נוסף ללמידת כלי נגינה לתלמידי כיתות ה' שמתפקדים כ'מנטורים' לכיתות ד' במסגרת התכנית.

שיתוף פעולה אזורי מרגש שהחל לאחרונה, מתקיים בין תלמידי חבל אילות, תלמידי התזמורת הסימפוג'אז של קונסרבטוריון אילת בהובלת אודי טרן, רכז תכנית 'מצוינגב' באילת ובין תכנית 'אבן ספיר' של סטודנטים במצפה רמון, בליווי גדי לייברוק, רכז תכנית 'מצוינגב' במצפה רמון. במסגרת הפעילות המשותפת, צפה סגל הרשות בכיתת אמן עם אהוד אטון, מנהל תכנית 'אבן ספיר' וקונטרבסיסט בינלאומי ושל אלברט בגר, נגן סקסופון טנור ומלחין ג'אז בינלאומי. בסיום הפעילות חברו הסטודנטים עם התלמידים וערכו סדנת אילתור משותפת.


 

לקראת מופע - כנסיית השכל במופע

 

צילום: מתוך הפרסום

כנסיית השכל, מאבני היסוד של הרוק הישראלי, הוציאה השנה את אלבומה התשיעי במספר "זה לא אני", אשר זכה להשמעות מרובות בתחנות הרדיו וחגגה את שנת ה- 25 ללהקה במופעי ענק סוחפים ומוצלחים בהיכל התרבות תל אביב ובאמפי תיאטרון קיסריה.

הלהקה ביססה עצמה כאחת מהלהקות האהובות והמצליחות, אשר הטביעו את חותמה הייחודי בפסקול הישראלי.

הלהקה ממשיכה ממשיכה לחגוג 25 שנות רוק'נרול משובח אנרגטי ועוצמתי, עם שירים קאנוניים שהפכו לנכסי צאן ברזל.

במופע תבצע הלהקה את מיטב להיטיה מכל השנים ומהאלבום החדש: "זה לא אני", "למיה יש אקדח", "היינו עושים אהבה", "תגידי שטוב", "ידיים למעלה", "תנו לי לשתות",  "על מה את חולמת" ועוד רבים וטובים 

 יורם חזן – שירה, גיטרה וסקסופון | רן אלמליח – בס ושירה | עמי רייס – קלידים | דוד רז – גיטרה אקוסטית | דניאל זייבלט – תופים וכלי הקשה.

יום שישי, 31.5.19, 20:00 פתיחת דלתות, 21:00 תחילת הופעה. גן הפסלים של צ'צ'ה, משק עין יהב, לפרטים וכרטיסים – 058-5666032.


 

מועדון הסרט הטוב - שובו של הגיבור

 

העלילה מתרחשת בתחילת המאה ה-19. אליזבת היא בחורה רצינית, ישרה והגונה. להבדיל ממנה, קפטן נוויל, ארוסה של אחותה, הוא איש צבא פחדן, רמאי וחסר מצפון. אליזבת שונאת את הקפטן, והוא מתעב אותה, אבל כשהוא יוצא לחזית, היא מחליטה לכתוב בשמו מכתבים לאחותה שבורת הלב. הכל כמובן משתבש כשנוויל מגיע בהפתעה.

יום שלישי, 4.6.19, בשעה 19:10, ב'תיאטראות אילת'.


 

אירועי המתנ"סים - שני משפחתי

 

צילום: Vicko Mozara on Unsplash

חגיגה של קיץ עם חגית פרי

ג'ימבורי, פעלתון לתינוקות, יצירה בלובי פעיל

ומטעמים מהמטבח של 'קולייר'.

כניסה: 15 ₪ ילד ראשון, 10 ₪ ילד שני, אחים נוספים חינם.

יום ב', כ"ט אייר, 3.6.19 בשעה 16:30 במתנ"ס 'קולייר'.


 

שעת סיפור לגילאי 4-7  -"ירושלים שלי" / תמר הירדני.

 

"יונה חצי לבנה" / אילנה זיידמן.

מספרת: צביה משה.

כניסה: 10 ₪.

יום ג', א' סיון, 4.6.19 בשעה 17:00 בספריה העירונית.


 

ערב שיח

 

צילום: מתוך הפרסום

מתנ"ס 'שחמון' ו'יחד זהות יהודית בקהילה' מזמינים אתכם לערב שיח בסימן 'עשרת הדברות' - נבדוק את תקיפותן של חלק מהדברות גם בימינו אנו, בהרצאות סגנון TED.

"נתינה ללא תנאי" - אמירה אדרי, "האם במציאות של היום יש סיכוי שנעבוד אלוהים אחרים" - עו"ד אריה פבר, "ואהבת לרעך כמוך"- חני רובין, "כיבוד הורים - חובה או זכות?" - בטי סימלמיץ, "אז למה לא כל יום שבת?" - גלית כהן.

כניסה: 10 ₪.

כרטיסים בטלפון 08-6307020, 050-8444849 (עדנה),

ואצל תושבים פעילים: גלית כהן, אלה פרץ, אורלי מור, הילה כהן, שוש יהודה.

יום ד', ב' סיון, 5.6.19 בשעה 20:15 במתנ"ס 'שחמון'.


 

המלצת ספר - גבול מטושטש מאת הילה קרנט

 

הספר בהוצאת 'ספרי ניב' מציג את סיפורה של נטלי, נערה רגילה, מצטיינת, אהובה על משפחתה, לה חבר מושלם, והכול - הוא בעיקר אשליה

הגיבורה נמצאת בנקודת מפנה בחייה - סיום לימודים וגיוס לצבא. הוא מתאר את התמודדותה של נטלי במסגרת הצבאית ובעצם עם לבטים שכל חיילת חדשה מתמודדת: אוכל, מחסור בשעות שינה, טירונות, שבתות ומערכות יחסים.

הספר מתאר את הדילמות של נטלי שמושפעת מאוד מהחברה בה היא נמצאת. חשוב לה לא להיות ה'עוף המוזר' שנבדל מהחברה שמגדירה לה דרכי התמודדות עם סיטואציות: עם מי לצאת ומתי, כיצד להתנהג והאם משתלם לה לוותר על רצונותיה האישיים בדרך. בלהט הרגע היא נפרדת מהחבר שלה זה מספר שנים ומחליטה ליהנות מחייה בתור חיילת בצה"ל. דבר לא מכין אותה לאתגר האמיתי שממתין לה בשטח הצבאי. להיות אישה זה אתגר, להיות שונה זה אתגר והרגש העמוק בתוכה שרוצה להשתחרר וליהנות - גם הוא אתגר לא פחות גדול מהשאר. בעייתיות נוספת זה שבתור אישה כנראה לא יפסח עלייך הנושא של הטרדה מינית, מילולית פיזית ואולי גם תקיפה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש