כללים לבטיחות עצמית ומניעת פגיעה מינית בעבודה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 5/6/2019 15:26 ● ערב ערב 2917
במקומות עבודה הומי אדם כמו במלונות, בתי קפה ומסעדות הקיימים בשפע בעיר הדרומית, הסיכוי להיפגע באופן פיזי גדל באופן טבעי, אך חשוב להבין כי פגיעה מינית שונה מפציעות או קבלת מכה "רגילה". מקרים של הטרדות מיניות עלולים להתרחש, למרבה הצער, כמעט בכל מקום, בין אם עובדים בו מאות אנשים ובין אם מדובר במשרד קטן שבו יש שניים או שלושה עובדים בלבד. פיתוח היכולת להבחין כאשר נוצרת סיטואציה לא לגיטימית במקום העבודה, גם אם לא מדובר במקרה ברור של פגיעה מינית, היא קריטית לצורך הגנה עצמית ולכן היא חשובה גם עבור העובדים וגם עבור המנהלים.
כללים לבטיחות עצמית ומניעת פגיעה מינית בעבודה

 

איך תדעו אם עברתם פגיעה מינית בתוך מקום העבודה?

 

אין ספק כי הטרדה מינית בעבודה היא אחד מהנושאים הכי מדוברים מצד אחד, אך עם זאת גם הכי מושתקים מהצד השני. איך זה יכול להיות? המודעות לנושא ההטרדות המיניות והפגיעה בנשים בעיקר, עלה לכותרות בתהודה רבה בשנתיים האחרונות, כאשר בכל מגזין או אתר ניתן היה לקרוא על מקרים שבהם גם האנשים הכי מפורסמים וידועים, נאלצו להתמודד עם סיטואציות מיניות שאינן לגיטימיות, בתוך מקום עבודתם. המשותף לרבים מן המקרים הללו היה שעל אף שבחלקם דובר בפגיעה מינית פיזית של ממש, עדיין לא נקבו הקורבנות בשמותיהם של המטרידים.

במקומות עבודה סטנדרטיים שאינם קשורים לתעשיית הבידור ובמיוחד אצל אנשים בתפקידים זוטרים או אצל כאלה שהם מטבעם ביישנים, ההכרה בכך שבתוך מקום העבודה קיים אדם שמטריד ופוגע, זה עניין שעלול להיות קשה מנשוא. חיזוק הביטחון העצמי והיכולת להבין מה נכון ומה לא, אילו שיחות הן לגיטימיות ומה נחשב למטריד, איזה מגע יהיה רלוונטי בין עובדים והיכן נחצה הגבול – אלו הן השיטות להבחנה ברורה באשר למקרה של הטרדה מינית במקום העבודה, כאשר הרעיון הוא כמובן לפעול להפסקה של ההטרדה, הן על מנת להפסיק את הסבל האישי והן בכדי שעובדים נוספים שהם עמיתים – לא ייפגעו אף הם.

 

מה עושים עכשיו? דרכים לפעול לאחר המקרה

 

במידה וקיים אצל העובד או העובדת הרצון לעשות משהו אקטיבי כנגד האדם שמטריד אותם מינית, חשוב ביותר לפעול בצורה מושכלת, זאת על אף שרגשות רבים וסוערים מעורבים באופן טבעי בעניין. קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בנושא של הטרדות מיניות בעבודה, היא הדבר החכם ביותר לעשות.

לא תמיד כדאי לפנות ישירות למשטרה, זאת כיוון שכל מקרה לגופו ולעיתים דווקא עירוב של המשטרה יגרום לבהלה ולחץ אצל הקורבנות, כמו גם לחשש לשתף פעולה. בדיוק בשל כך, ליווי משפטי אישי וגם ייצוג בבית המשפט במקרה שיוחלט להגיש תביעה – על ידי פרקליט לענייני הטרדה מינית, יסייע להשגת הצדק כמו גם להגנת מרבית על הקורבן והסרת החששות מפני המשך הדרך, הן האישית והן התעסוקתית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש