יהדות - פרשת בהעלותך

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 12/6/2019 12:12 ● מה נשמע 604
לפעמים נדמה לי שאין גבול לעזות הפנים של הפוליטיקאים ● הנה ציטוט מדברי פוליטיקאי חרדי: "אני בסך הכל רוצה שהילדים של החילוניים יקבלו את מה שההורים שלהם לא נותנים להם, שילמדו תורה, גמרא והלכה וכך יקיימו את המצוות כי על ידי זה הם יזכו לחיות את חיי העולם הבא >>
יהדות - פרשת בהעלותך

 

פרשת בהעלותך


לפעמים נדמה לי שאין גבול לעזות הפנים של הפוליטיקאים. הנה ציטוט מדברי פוליטיקאי חרדי: "אני בסך הכל רוצה שהילדים של החילוניים יקבלו את מה שההורים שלהם לא נותנים להם, שילמדו תורה, גמרא והלכה וכך יקיימו את המצוות כי על ידי זה הם יזכו לחיות את חיי העולם הבא. אני ממש דואג לילדי החילונים, כי אם  הם לא ילמדו תורה, איך יחיו בעולם הבא? אני רוצה בשביל הילדים החילונים בדיוק את מה שאני רוצה בשביל ילדיי ".  איזה חוצפן, שחצן, מגעיל ואופורטוניסט הפוליטיקאי הזה שרוצה להתערב לאנשים איך לחיות את חייהם וכיצד לחנך את ילדיהם. ממש כפייה דתית פסולה ומקוממת. נכון? אופס, שיניתי פרט קטן בציטוט, לא מדובר בפוליטיקאי חרדי אלא ביאיר לפיד (או שמא צריך לשנות את שמו ליהיר לפיד ), ולא הוא לא דיבר על ילדי החילונים, אלא דווקא על ילדי החרדים, וכן הוא אמר השבוע בדיוק את רוח הדברים שכתבתי שהוא רוצה לכפות על הורי הילדים החרדים שילמדו את בניהם מתמטיקה ואנגלית נגד רצונם, כי לדעתו המוגבלת בלי זה הם לא יצליחו להסתדר בעולם הזה, והוא בסך הכל רוצה בשביל החרדים את מה שהוא רוצה לילדים שלו. מעניין שדברי הבלע הללו עברו בתקשורת באופן חלק כאילו שזה מובן מאליו שאלו הם בדיוק הדברים שצריך לעשות ל- 250 אלף החרדים שחיים במדינה. איפה הפלורוליזם? איפה הפתיחות שכל אחד יחיה את חייו איך שהוא מבין ושאף אחד לא יתערב לי באופן שבו אני בוחר לחיות? כלום, נאדה. באופן אישי אני גדלתי בבית ציוני דתי וכך חונכתי ומחנך את ילדיי, אני לא משתייך כלל למגזר החרדי, אבל אני מאמין בפלורליזם אמיתי שגורס כי זכותו של כל אדם לבחור כיצד הוא רוצה לחיות את חייו  ובוודאי שזכותם של החרדים לא ללמד את ילדיהם אנגלית ומתמטיקה. האם מישהו מעלה בדעתו שפוליטיקאי חרדי יעביר חוק שיחייב בתי ספר חילוניים ללמד גמרא והלכה? אבל  מבחינת 'היהיר' כנראה שבהסתה נגד החרדים הכל מותר, ואפילו התנשאות מטופשת מצידו של עם הארץ מוחלט.
השבת נקרא בתורה בפרשת  'בהעלותך' על אחת התקריות היותר מכוננות שהתרחשו למשה רבנו במדבר. מרים אחותו הגדולה של משה, האחות ששמרה עליו כשהיה תינוק בתיבה בתוך הנילוס, האחות האוהבת והדואגת של משה רבנו, בטוחה שהיא רוצה בטובתו של משה אחיה הצעיר, לכן מתוך דאגה אליו היא לוחשת לאהרון אחיה- תראה את אחינו משה התחתן עם אישה כושית. (האבן עזרא כותב בפירושו על הפסוק שמרים אכן הייתה עצובה בגלל שמשה התחתן עם אישה שחומת עור). אהרון שומע ושותק. הוא לא מוחה במרים על כך שהיא מדברת נגד משה אחיהם ועל כך שהיא רוצה לקבוע לו כיצד לחיות ועם מי להתחתן. הקב"ה שומע את דברי מרים וכועס עליה ועל אהרון מאוד. ה' גוער באהרון ומרים: איך העזתם לדבר נגד משה? הרי משה הוא האדם הכי עניו בעולם !!! משה לא מתנשא על אף אחד, הוא לא מרגיש שהוא שווה יותר מהאחרים, למרות שהוא גדול הנביאים. אין, לא היה ולא יהיה אף פעם נביא שישתווה לגדולתו של משה רבנו, ודווקא הענווה שלו שאינו חש את עצמו ואינו מתנשא על איש היא אשר מעניקה לו את הזכות לפני ה' להיות אדון הנביאים. ה' מעניש את  מרים בצרעת בגלל שדיברה לשון הרע על אחיה הצדיק. כל אדם אחר בוודאי היה אומר למרים – מגיע לך, דיברת נגדי אז תסבלי. לא כן משה רבנו. הוא תחנן לה' שירפא את אחותו, למרות שפגעה בו. זה אדם גדול. עניו וצנוע. ממשה רבנו אנחנו צריכים לקחת דוגמא לצניעות ולענווה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש