סגן נ' מאילת - מסיים קורס טייס

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: דובר צה"ל ● 26/6/2019 08:47 ● מה נשמע 606
במסגרת מסדר הכנפיים שיתקיים היום, יום חמישי בבסיס חצרים, יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס במחזור 178 ● בטקס המרש שיתקיים במעמד מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אביעד דגן, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה י', ובנוכחות המשפחות, חברים ואנשי חיל האוויר יהיה גם לאילת נציג, מסיים הקורס- סגן נ' ● כבוד
סגן נ' מאילת - מסיים קורס טייס
הטיס שלנו, סגן נ'

במסגרת טקס מסדר כנפיים שיתקיים היום בבסיס חצרים, יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס מחזור 178 והוא יתקיים בסימן 50 שנים למלחמת ההתשה. הטקס יתקיים במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי רב- אלוף אביב כוכבי, ומפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין. הקורס נחשב כקורס היוקרתי והארוך ביותר בצה"ל, כשאורכו 36 חודשים והוא מכיל חמישה שלבים- מכין, בסיסי, ראשוני, שנת השכלה ומתקדמים. בין המסיימים את קורס הטיס במגמת קרב גם סגן נ' שנולד וגדל באילת.
נ' עשה תואר בניהול טכנולוגיות מידע.כבר כילד אהב לשחק במחשב, היה בקבוצת הרובוטיקה של בית הספר ושיחק כדורסל. הוא אוהב לטייל בהרי אילת ובמעיינות בצפון וחובב קייט וסנובורד. נ' למד בתיכון באילת בו מפקד בית הספר לטיס, אל"מ י' והרמטכ"ל לשעבר, גדי אזינקוט, למדו. בתיכון זה הרחיב פיזיקה (כולל עבודת גמר 5 יח"ל), הנדסת תוכנה ורובוטיקה. הוא היה בצופים בשבט אילת והדריך כיתות ה'. בהמשך שימש כרשג"ד של כיתות ח' והדריך קורס. על כך מספר סגן נ':  "אני חושב שתנועות נוער זה בסיס טוב בחברה הישראלית, אני מאוד מתחבר לזה שלוקחים קבוצה של בני נוער ומלמדים להכיר את השונה ואת הארץ דרך הרגליים".

 

יש תמורה לעבודה הקשה
מגמת טייסי קרב


תחילה, נ' קיבל מיונים למודיעין אך מיוני הטיס הקפיאו את המיונים למודיעין. נ' מספר שבמהלך הגיבוש לקורס טיס נפל לו האסימון למה הוא רוצה להיות ולהצליח בקורס: "כשאתה זוחל ומעלייך טסים מטוסים בשמיים אתה מבין למה אתה פה ולמה אתה רוצה להישאר".
נ' התלבט את מי להזמין למפגש עם מח"א. הוא הבין שזה צריך להיות אדם שהשפיע עליו במהלך החיים ולאחר שיחה עם אמו הגיע למסקנה להזמין את בן הדודה שלו, יליד אילת, שנמצא תמיד שם בשביל כלל המשפחה, עליו מספר סגן נ': "הוא משמש עבורי דמות לחיקוי ולהערצה. לעולם לא ראיתי אותו אבוד עצות".
על שילוב מיעוטים בקורס הטיס אומר נ' שמי שמגיע לקורס ועובר אותו בהצלחה הוא ראוי למקום: "בקורס טיס לא מקלים עלייך או מקשים עלייך בעקבות הרקע שלך. רואים את האדם כפי שהוא. אנחנו מדברים בקורס על המתאימים לטייס ולא על הטובים לטייס".
על שילוב נשים בקורס טיס נותן נ' דוגמא את הטייסת ש': "היא כנראה יותר טובה במקצוע מכולנו".
לנ' עוד שני אחים קטנים: נועה בת 19 ואיתי בן 14. סבו היה בפלמ"ח ולחם ברוב מלחמות ישראל וסבתא שלו הייתה באצ"ל, סבו מצד אבא היה בלח"י. אביו, ארז בן 55, עוסק בייעוץ עסקי לחברות, הוא עצמו הפסיק השתתפות בקורס טיס בשלב הראשוני ועבר לשרת כחובש בשיריון ובמהלך שירותו רצה לחזור לקורס. "אבי דחף אותי לצאת לקורס ולהצליח ואנו צוחקים על זה שעקפתי אותו". אמו, רינת, בת 50 משמשת כקלינאית תקשורת.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש