בחירת פרקט לבית חדש – דגשים וטיפים חשובים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/7/2019 09:30 ● ערב ערב 2922
כאשר אתם נכנסים אל בית חדש, התחושה היא של רעננות והתחדשות גם בנפש. חלק לא מבוטל מן התחושה הטובה הזו, נגרם בזכות העיצוב של הבית החדש והאופן שבו אתם, כדיירים שבתוכו, הייתם מעורבים בעיצוב ובתכנון שלו. שילוב פרקט בתוך בתים חדשים הוא אופנה לא חדשה כל כך, אך כזו שצוברת תאוצה לאור העובדה שיותר ויותר אנשים מבינים, ששילוב פרקטים במקומות שונים בבית מאפשר חיים נוחים ופשוטים יותר לעומת רצפת אבן, מכמה מובנים
בחירת פרקט לבית חדש – דגשים וטיפים חשובים

חשוב שתכירו את המאפיינים של סוג הרצפה הזה, על מנת לדעת לבחור אותה בצורה מושכלת, כמו גם לדאוג לתחזוקה שלה בצורה הטובה ביותר בכדי שהיא תחזיק מעמד לשנים ארוכות.

 

היתרון של פרקט לעומת ריצוף רגיל בבית

 

העובדה שניתן למצוא רצפת פרקט כמעט בכל בית היום, נוצרה לאט-לאט ולא קרתה ב"בום". רבים נרתעו בתחילה מחומר מיוחד זה ולא הבינו את היתרונות העצומים שיש בו. רצפה מפרקט מאפשרת גיוון רב במראה הבית וחשוב להבין איזה תפקיד אתם יכולים להעניק לו, אם רק תרצו. מה זה אומר בעצם? שמומלץ להבין כי פרקטים מגיעים במגוון צבעים ולכל אחד מהם יש השפעה על מראה הבית כולו. הנה כמה דוגמאות לכך:

  1. פרקט בגוון בהיר מעניק מראה "נקי" יותר לבית והוא מהווה רקע שיכול להתאים לכל סוג של ריהוט, החל מסגנון כפרי ועד למודרני. הפרקט הזה יכול לתת ויזואליה של חדר גדול יותר ולהשתלב היטב גם עם צבעי קיר שונים, לפי טעמם של בני הבית.
  2. גוון כהה מתאים מאוד לבתים שמעוצבים בסגנון המחובר אל הטבע, בהיותו דומה לצבע של אדמה. אנשים רבים שמתכננים בית ו"מלבישים" אותו בסטייל כפרי, בוחרים לשלב פרקטים בגוון כהה ובדוגמה המזכירה עץ טבעי.
  3. שילוב בין מתחמים שונים בבית שיש בהם רצפה מפרקט לבין כאלו המרוצפים בשיש "רגיל", מייצר תחושה של ייחודיות באותם מקומות, לכל חדר נוצר "תפקיד" משלו כאשר הרצפה מסייעת ליצירת התחושה הספציפית עבור אותו החדר. באופן כזה, ניתן לרהט את כל אחד מן החלקים בצורה אחרת, כאשר המשחק העיצובי כאן הוא מגוון יותר.

היתרון העיקרי והבלתי מעורער של חומר זה לעומת רצפת אבן, הוא ביכולת להניח בקלות ובמהירות את רצפת הפרקט וגם, אם יש צורך בכך, להסיר אותה. עם זאת חשוב להבין, כי חומר איכותי יכול להחזיק מעמד שנים רבות, כמובן בהנחה שמטפלים בו נכון ומנקים אותו לפי ההוראות.

 

אילו סוגים של פרקטים קיימים וכיצד לבחור אותם

 

חשוב לקבל ייעוץ מקצועי בכל הקשור לבחירת רצפה העשויה פרקט, במיוחד אם אינכם מבינים היטב את התחום. ניתן לרכוש פרקטים מעץ או כאלה מלמינציה, כאלה עם לוחות גדולים יותר או קטנים, פריטים בגוונים שונים ובקיצור – על מנת לא להתבלבל מהשפע, פנו לחברה מקצועית ובחרו את רצפת הפרקט שתתאים לכם באופן מושלם, עבור ביתכם החדש.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש