פרסומת
דלג

תלמידה הוטרדה מינית על ידי תלמידה אחרת, בבית הספר מתעקשים- התלמידה תישאר במגמה

מאת: מירב לוי דיאמנט למערכת ערב ערב באילת ● צילום: אילוסטרציה ● 10/7/2019 15:25 ● ערב ערב 2923
אימה של תלמידה בבית הספר 'בגין' זועמת ● לטענתה, למרות שבתה הוטרדה מינית על ידי תלמידה אחרת באותה מגמה, בבית הספר לא מוכנים להתחשב ברגשות בתה ומתעקשים להשאיר את התלמידה המטרידה לכאורה במגמה ● ''הילדה שלי לא אמורה להגיע בפחד לכתה ולבטח היא לא צריכה לוותר על חלום המגמה'', טוענת האם ● ממשרד החינוך במחוז הדרום נמסר בתגובה: ''המקרה טופל בתשומת לב רבה ובהתאם לנהלים המקובלים במקרים מסוג זה''
תלמידה הוטרדה מינית על ידי תלמידה אחרת, בבית הספר מתעקשים- התלמידה תישאר במגמה
למה לא מרחיקים את הילדה מהכתה?

זה קרה כבר בתחילת חודש אפריל כשתלמידה בבית הספר 'בגין' הוטרדה לטענתה מינית על ידי תלמידה אחרת מהכתה. לטענת אימה של הצעירה הנפגעת, הילדה המדוברת נישקה אותה בניגוד לרצונה בשירותים במסגרת לימודי המגמה. במכתב ששיגרה האם בסוף חודש מאי לד"ר דרורי גניאל, ראש מנהל שח"ק בעירייה, מגוללת האם הזועמת את השתלשלות העניינים: "ע. (השם המלא שמור במערכת), דיווחה לי על המקרה רק לאחר שבועיים, במהלך חופשת הפסח ומיד עם תום החופשה היא ניגשה למחנכת הכתה וליועצת בית הספר ועידכנה גם אותן. לאחר הדיווח של ביתי ומטבע הדברים, בנות הכתה שוחחו ביניהן והסתבר כי המקרה הינו רביעי בתוך המגמה שנעשה על ידי אותה ילדה", כותבת האם במכתבה. בהמשך מכתבה מפרטת האם שורה של מפגשים ושיחות שהיו לה עם מנהלת בית הספר טליה ז'אן, עם יועצת ביה"ס ופסיכולוגית ביה"ס. "לאורך  הפגישות הבהרתי כי אני רואה את המקרה כחמור ביותר וכי ביתי עברה טראומה ומתקשה לחזור לשגרה. בנוסף ציינתי כי ביתי מביעה חרדה ופחד לחזור לכתה מחשש לפגיעה נוספת. במהלך הפגישה עם פסיכולוגית בית הספר וכתגובה לדבריי, העבירה הפסיכולוגית ביקורת על אופן ההתמודדות של ביתי וציינה כי אף לא אחת מהבנות האחרות הגיבו באותו אופן. מיותר לציין כי כל אדם מגיב אחרת לתקיפה, קל וחומר לתקיפה מינית, ואין זה נכון או מקצועי לנסות לעשות השוואה שכזאת. בנוסף היא ניסתה לתרץ את בעיותיה של ביתי בבעיותיה החברתיות ואף המליצה על טיפול משפחתי מתוך מחשבה כי ביתי אינה מבינה את מקומה בבית, ובכך שוב הציגה ניסיון נואש של האשמת הקורבן. איך יכול להיות שמחזירים את הבעיה אלי?", תוהה האם הכעוסה.
במכתבה מגוללת האם את מצבה הנפשי הירוד של ביתה מאז המקרה: "היא נמצאת במצב נפשי ירוד, היא שרטה את כל גופה מהתיסכול, היא בוכה המון, מגיבה בהתפרצויות זעם ומספרת כי במהלך יום הלימודים היא חוששת מהילדה. ביתי גם מאשימה את עצמה על כך שלא הגיבה לילדה הפוגעת בעת המעשה וקפאה במקומה".
למרות כל השיחות, למרות שהוגשה תלונה במשטרה על ידי האם נגד הילדה הפוגעת לכאורה ולמרות שהאם הבהירה לכל הגורמים בבית הספר באופן חד משמעי שבקשתה היחידה היא להוציא את הילדה הפוגעת מהכתה ומהמגמה, על מנת להרחיקה מביתה, הופתעה האם לקבל את תשובת מנהלת בית הספר שהודיעה לה כי הוחלט להשאיר את הילדה הפוגעת לכאורה בכתה ובמגמה. "הילדה שלי לא אמורה להגיע בפחד לכתה ובטח שהיא לא צריכה לוותר על חלום המגמה", מבהירה האם בזעם ומציינת: "מקרים מסוג זה לא מאפשרים אינטרקציה יום יומית בין הפוגע לנפגע, על אחת כמה וכמה כשבמסגרת המגמה השעות בהן מבלות הבנות יחד הן רבות מבכתה רגילה....זה לעשות עוול לשני הצדדים", טוענת האם שמבהירה כי מרגע בו הוחלט להשאיר בכתה של ביתה וגם באותה מגמה את הילדה המדוברת מבחינתה ביתה סיימה את לימודיה בבית הספר 'בגין'. "מרגע זה ואילך אנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותי, על מנת שמקרה זה לא יעבור לסדר היום", מבהירה האם ודורשת עוד כי מערכת החינוך תדאג ותלווה את ביתה בכל טיפול אפשרי על מנת לעזור לה. 


בתגובה לטענות המועלות בכתה נמסר ממשרד החינוך: "משרד החינוך מתייחס בכובד ראש לאירוע ומטפל בו בכל האמצעים העומדים לרשותו. בתוך כך הנושא מלווה ומטופל על ידי שורה רחבה של אנשי מקצוע במחוז ובמטה, ובהם הפיקוח הכולל, הייעוץ הבכיר והממונה על חינוך למיניות ומניעת פגיעה מינית בשפ"י. בנוסף, גם פקידת סעד ברווחה בעיר עורבה בתהליך. המקרה טופל בתשומת לב רבה ובהתאם לנהלים המקובלים במקרים מסוג זה. בתוך כך גובשה עבור התלמידה תוכנית מוגנות שכללה הצעה לליווי אך זו נדחתה. עוד הוצע להפריד בין התלמידות בקבוצות הלמידה בחלק ממקצועות הלימוד, אך האם סרבה. המשרד ממשיך ללוות את התלמידות גם בחופשת הקיץ".


חדשות אילת - ערב ערב באילת