טיפול משולב – הסיכוי הטוב ביותר להלחם באקנה בהצלחה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/7/2019 17:37 ● ערב ערב 2924
המצב הרפואי המוכר כ"אקנה", או בשמותיו המוכרים יותר – "פצעי בגרות", "פצעונים", או "חצ'קונים", הוא מצב המוכר מקרוב וטוב מדי לאינספור בני ובנות נוער, כמו גם נשים וגברים מבוגרים יותר אשר סובלים מבעיה זו לעיתים לאורך שנים ארוכות ומתסכלות. ההשלכות של אקנה יכולות להיות משמעותיות מבחינה חברתית, למשל, ובאופן כללי מדובר במצב לא נעים ממנו שואפים להפטר כל האנשים אותם הוא תוקף.
טיפול משולב – הסיכוי הטוב ביותר להלחם באקנה בהצלחה

עם זאת, הטיפול באקנה עד היום לא הוכח כאפקטיבי תמיד ובמאה אחוזים, ואנשים רבים מנסים ככל יכולתם ואינם מצליחים להפטר מבעיה מציקה זו כאמור גם לאורך שנים. היום ניתן לומר כי דרך טובה ומומלצת ביותר לנסות ולהפטר מאקנה היא באמצעות טיפול משולב, הכולל מספר תכשירים שונים.

 

בתור התחלה – תכשירים לניקוי יסודי של עור הגוף

 

השלב הראשון במלחמה מוצלחת באקנה הוא לרוב כניסה לשגרה של ניקיון יסודי ויומיומי של עור הגוף ובמיוחד של עור הפנים. לשם כך ניתן להשתמש במספר תכשירים שונים אשר מציעים ניקיון עמוק ויסודי של העור, אך גם אמורים שלא לייבש אותו יתר על המידה או לגרום לתופעות לוואי בלתי רצויות אחרות.

דוגמה לתכשיר ניקוי מקצועי ויסודי הוא מי פנים, אשר מציעים לא רק ניקיון יסודי של עור הפנים אלא גם איזון של רמת החומציות, הרגעה של העור והכנתו לספיגה טובה יותר של לחות. כלומר, תהליך הניקוי אינו אמור רק לחטא את העור או להפטר מכל סוג של חיידק שאולי יסייע לאקנה להישאר ולשגשג, אלא גם להכין את העור לקראת הטיפולים הבאים, בתכשירים המגיעים מיד אחרי תכשירי הניקוי.

בנוסף למי פנים ניתן ורצוי להשתמש במספר תכשירי ניקוי נוספים, דוגמת סבונים מיוחדים עבור מקרים של עור שמנוני במיוחד או מסכה לטיהור הנקבוביות.

 

הזנה בקרם לחות מיוחד

 

השלב הבא שלאחר הניקיון היסודי והעמוק של עור הפנים, הוא הזנתו בלחות. כאמור, סבונים מסוימים עלולים לייבש את העור יתר על המידה ואילו סבונים ייעודיים ומתאימים אמורים להכין את העור לספיגה מוגברת וטובה יותר של לחות מהקרם שנמרח לאחר שהעור נקי.

הזנת עור הפנים בקרם לחות מתאים (ישנם סוגים רבים, חשוב להשתמש בקרם לחות המתאים הן לעור הפנים שלכם והן למצבים של אקנה בדרגת חומרה מתאימה...) מהווה כאמור שלב מרכזי והכרחי במהלך טיפול באקנה. על העור הנקי לקבל לחות מספקת על מנת שישמור על חיוניותו, וגם יוכל להתמודד ביתר הצלחה עם האתגרים שמציבים תכשירי האקנה השונים אשר עלולים כאמור לגרום למספר תופעות לוואי דוגמת יובש יתר.

 

תכשירים מקצועיים וייעודיים ליום וללילה וייעוץ עם קוסמטיקאית מקצועית

 

לאחר ניקיון יסודי של עור הפנים והזנתו בקרם לחות מתאים, ניתן להשתמש במספר תכשירים ייעודיים ומקצועיים שונים, דוגמת קרם טיפול מיוחד לשעות הלילה או תכשירים המתאימים דווקא לשעות היום. בכל מקרה, מה שרצוי ביותר לעשות במקרים אלו הוא לגשת להתייעצות עם קוסמטיקאית מקצועית ומנוסה, כזו אשר תראה אתכם ואת עור הפנים הייחודי רק לכם ותוכלל לייעץ לכם בהתאם.

הרעיון הכללי הוא כי על ידי טיפול משולב, הכולל מספר תכשירים שונים המשחקים כל אחד תפקיד ספציפי בתהליך, ניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר במאבק באקנה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש