הלימודים שיאפשרו לנו לעסוק בתחום היזמות והנדל"ן בארץ ובעולם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/7/2019 17:40 ● ערב ערב 2924
העולם בו אנו חיים היום שונה באופן מהותי מהעולם בו גדל ופעל הדור הקודם – רבים ורבות מאיתנו מחפשים כיום אחר מגוון רחב של תחומים לעסוק ולפעול בהם, כיוונים שונים מהם ניתן יהיה להרוויח ולהביא פרנסה הביתה וכד'. הסיבות למצב זה הן רבות ומגוונות אך בקטע הבא לא נעסוק בהן, אלא באחד התחומים המסקרנים ומושכים אליהם יותר ויותר אנשים, צעירים ומבוגרים כאחד, מכל רחבי העולם וגם מישראל. הכוונה היא לתחום הנדל"ן, וספציפית לעיסוק ביזמות נדל"ן – מהם מסלולי הלימודים המוצעים בארץ אשר יאפשרו לנו לעסוק בתחום זה, גם ללא ניסיון או השכלה קודמים בתחום?
הלימודים שיאפשרו לנו לעסוק בתחום היזמות והנדל''ן בארץ ובעולם

 

לימודי יזמות נדל"ן

 

בעוד עולם לימודי נדלן בישראל כולל מגוון רחב של קורסים ומסלולי לימוד שונים, נתחיל עם הקורסים הכלליים והמקיפים בתחום, אלו המציעים לסטודנטים היכרות ראשונית מעמיקה ורכישה של ארגז כלים בסיסי ואפקטיבי להתחיל ולפעול בשוק.

קורסים העונים לשמות כגון – לימודי יזמות נדל"ן (או "קורס יזמות נדלן") ומועברים במוסדות המתמחים בתחום (כמו גם בלימודי שוק ההון ותחומים קרובים וקשורים נוספים) דוגמת האקדמיה לפיננסים מציעים כאמור הן היכרות כללית ומעמיקה עם עולם הנדל"ן והדרכים השונות לפעול בו, והן תרגול מעשי נרחב אשר מעניק לתלמידים והתלמידות את הניסיון ההתחלתי והביטחון העצמי הנדרש על מנת לעסוק בתחום באופן עצמאי.

בנוסף, מכילים חלק מהמסלולים הללו גם קורס תיווך בסיומו מוענקת למסיימים תעודת מתווך רשמית מטעם רשם המתווכים – תעודה המאפשרת לעסוק בתיווך באופן מקצועי וחוקי (מה שלא מתאפשר ללא רישיון זה). כלומר, מסלולי לימוד אלו מאפשרים להיכנס לעולם הנדל"ן מכמה כיוונים שונים, הן בתור יזמים או משקיעים גרידא והן בתור אנשי מקצוע העוסקים בעולם הנדל"ן (מתווכים).

 

קורסים ממוקדים בתחומים ספציפיים בעולם הנדל"ן

 

בנוסף לקורסים הכלליים והמקיפים יותר, ניתן למצוא מספר קורסים ממוקדים יותר, העוסקים בנושא ספציפי בתוך עולם הנדל"ן.

דוגמה טובה לכך היא קורס "נדל"ן מעבר לים", העוסק באופן ממוקד ביזמות נדל"ן בשוק הנדל"ן האמריקאי, אשר נחשב לאחד ממוקדי הפעילות וההשקעה המרכזיים והגדולים ביותר בשוק הנדל"ן העולמי.

דוגמה נוספת לקורסים ממוקדים יותר ניתן למצוא בקורסים המקצועיים, אלו המכינים את התלמידים לקראת עיסוק מקצועי בתחום מסוים הקשור לעולם הנדל"ן. בקטגוריה זו ניתן לחזור ולציין את קורס תיווך נדל"ן המכין את התלמידים לקבלת רישיון תיווך רשמי, כמו גם קורס יועצי משכנתאות במסגרתו רוכשים מקצוע של ממש, ובסיומו ניתן להתחיל ולייעץ ללקוחות פרטיים בנוגע למשכנתאות שהם נוטלים.

עוד בקטגוריה זו נזכיר קורס הרלבנטי ביותר עבור עולם הנדל"ן הישראלי בעשורים האחרונים – קורס בתמ"א 38 והתחדשות עירונית. תכנית מתאר 38 הביאה ליציאתם לפועל של אינספור מיזמי נדל"ן בישראל בעשור או שניים האחרונים, מיזמים אשר התגלו כרווחיים ביותר עבור כלל המעורבים בדבר, מיזמי הנדל"ן אשר רקמו את העסקה והוציאו אותה אל הפועל ועד לבעלי הדירות, הקבלנים המבצעים וכו'.

 

כניסה לעולם הנדל"ן – היכן להתחיל

 

בעוד, כפי שתיארנו, קיים מגוון רחב יחסית של קורסים ומסלולי לימודים שונים בתחום לימודי הנדל"ן בישראל, אנשים צעירים או מבוגרים המעוניינים להיכנס לעולם זה ולעסוק בו שואלים את עצמם – היכן להתחיל? לאיזה קורס להירשם בתור התחלה?

ובכן, במידה ואתם מעוניינים לעסוק בעולם הנדל"ן באופן מסוים וידוע מראש, כדאי לחפש את הקורס הייעודי והמתאים עבור אופן זה. במידה ואינכם יודעים בדיוק האם אתם מעוניינים לעסוק בתיווך, ליזום בעצמכם מיזם נדל"ן זה או אחר וכו', קורס מקיף של לימודי יזמות נדל"ן יכול בהחלט להוות את הפתרון המושלם עבורכם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש