מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים רכב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/7/2019 11:50 ● ערב ערב 2925
השכרה ליום, סופשבוע או למשך חופשה שלמה – יש דברים שכדאי לבדוק לפני ששוכרים רכב ולהימנע מהפתעות לא נעימות בזמן ואחרי החופשה
מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים רכב?

השכרת רכב היום היא כבר לא עניין ששמור רק לנסיעות לחו"ל. מתכננים סופשבוע טיול ג'יפים בארץ? רוצים לנסוע לבקר את ההורים עם כל המשפחה פלוס ציוד? אולי אתם בכלל מתכננים מסע קניות בשוק מרוחק או רוצים לדפוק הופעה בכניסה לאולם האירועים שלכם? לא משנה מה הסיבה היום היצע הרכבים להשכרה הוא מרשים וניתן לשכור רכב שמתאים בדיוק למטרה אליה הוא נשכר. לפני שחותמים – כדאי בכל זאת לזכור כמה כללים חשובים עליהם יש לשמור ולבדוק לפני ששוכרים רכב. השכרת רכב תמיד עוזרת, ועם שמירה על כמה כללים בסיסיים החוויה תהפוך נעימה אפילו יותר. אז בואו נצא לדרך.

 

להגדיר מה צריך

 

לא כל רכב מתאים לכל מטרה. אם אתם מתכננים טיול ג'יפים, כנראה שרכב סופר מיני לא ישרת אתכם היטב. דוגמת טיול הג'יפים היא אולי קיצונית, אך יש מקרים רבים בהם כדאי להשקיע מחשבה בבחירת הרכב המתאים. קחו למשל טיול הכולל תינוק וכפועל יוצא מזה, גם עגלת תינוק. לא כל רכב מצויד בתא מטען גדול ונח מספיק לאחסן עגלת תינוק. גם עצם ההכנסה וההוצאה של העגלה מתא המטען שונה בין רכב אחד לשני, ואחרי שהסתדרנו עם העגלה – חשוב גם לוודא כי ניתן לעגן את כיסא הבטיחות של התינוק בהצלחה ובבטחה. אם אתם רוצים לטייל בארץ בסטייל ובזול, כנראה שגם כאן השכרה לזמן מוגבל היא הפתרון עבורכם.

לפני ששוכרים רכב, ועוד לפני שחושבים איפה – שבו עם עצמיכם כמה דקות וארגנו רשימת דרישות שתרצו לדרוש מהרכב השכור – מספר הנוסעים וגילם, ידני או אוטומטי, גודל תא המטען, אופי הרכב – האם נדרש רכב יוקרה או לא? האם ניתן להחזיר את הרכב בסניף שונה מזה שבו קיבלתם אותו? ועוד.

 

לבדוק כמה זה עולה

 

לפני השכרת רכב מומלץ תמיד לבצע סקר שוק והשוואת מחירים ותנאים. גם אם אתם מתכננים השכרת רכב לסוף השבוע בלבד, פערי המחירים הקיימים בשוק בין סוגי הרכב והחברות השונות עלולים להיות גדולים. אפשר לבדוק האם יש מבצעים שווים בשוק, אבל תמיד כדאי לקרוא גם את האותיות הקטנות לפני שבוחרים במבצע. השכרת רכב בזול היא דבר רצוי, אבל לפעמים מה שמסתתר מאחורי המחיר המוזל יכול לייקר את סך כל העסקה בסופו של דבר – ולכן חשוב לבדוק.

 

אז מה בודקים?

 

  • האם מחיר ההשכרה מכסה את כל סוגי הביטוחים הנדרשים – אם לדוגמה נהג חדש או צעיר מיועד לנהיגה ייתכן שההשכרה לא תתאפשר או שמחיר הביטוח יעלה במהירות למחוזות הלא משתלם.
  • האם יש ציוד נלווה שניתן להשכיר (או מושכר כברירת מחדל) וכמה הוא עולה – קחו למשל GPS, הוא יכול להיות נח אבל חבל לגלות בדיעבד שחייבו אתכם עבורו אם אתם מתכננים על אפליקציית ניווט בטלפון. מצד שני, אם אתם זקוקים לבוסטר לילד, קחו בחשבון את עלות התוספת.
  • האם יש הגבלה על מספר הקילומטר ליום – בדקו מהי ההגבלה וכמה עולה לחרוג ממנה?
  • מה גובה ההשתתפות העצמית שתדרשו לה במקרה בו תאלצו להפעיל את ביטוח הרכב?
  • מה גובה העמלות והקנסות על שירותים נוספים כמו מילוי טנק הדלק לאחר החזרת הרכב? עמלת חיוב קנס (בנוסף לתשלום הקנס עצמו)? עמלת ניקוי רכב לאחר החזרה? כמה יעלה לכם לקבל את הרכב למקום המגורים במקום להגיע למשרדי ההשכרה?

 

לבדוק את תקינות הרכב לפני קבלתו

 

מרגע שהרכב ברשותכם, אתם אחראים על שלמותו. אם הרכב נפגע אמנם יש ביטוח אבל יש דברים קטנים כמו שריטות, חבלות או ליקויים שגם הם יהיו באחריותכם אם לא בדקתם ודיווחתם לעובד חברת ההשכרה עליהם לפני קבלת הרכב. אפילו אם הרכב מושכר לתקופת זמן קצרה, ובוודאי אם מדובר על השכרת רכב לחודש ויותר, בדקו האם יש ליקויים לפני קבלת הרכב דווחו עליהם והחתימו עובד של החברה על מצב הרכב בקבלתו.

 

להחזיר בזמן עם טנק דלק מלא

 

כדאי להמנע מהפתעות לא נעימות בזמן ההשכרה ועם קבלת החשבון יש עוד כמה פעולות בסיסיות שכדאי לעשות. ראשית, הקפידו להגיע לחברת ההשכרה עם רישיון נהיגה בתוקף וכרטיס אשראי, אפילו אם אתם מתכוונים לשלם על ההשכרה במזומן. בדקו מראש איפה נמצאים סניפי חברת ההשכרה ומה הם מועדי הפתיחה שלהם.

אם אתם מקבלים קנס במהלך ההשכרה – בין אם מדובר על חנייה לא חוקית או מהירות מופרזת, דאגו לשלם את הקנס עוד לפני החזרת הרכב. דאגו להחזיר את הרכב לאחר מילוי דלק, ורצוי גם שטוף ואל תשכחו להסתכל על השעון – זמן ההחזרה הוא זמן מסירת הרכב, איחור עלול להסתיים בתשלום על יום השכרה נוסף.

 

הבדיקות שיש לבצע לפני השכרת רכב לא לוקחות זמן רב, ותמיד אפשר לתת לאצבעות על המקלדת להחליף את עבודת הרגליים. הקפדה על הפרטים הקטנים תהפוך את חווית השכרת רכב בארץ לחוויה מתגמלת וחיובית, ללא הפתעות מיותרות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש