הומאופתיה - הפרעות התנהגות ובעיות רגשיות

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/8/2019 16:40 ● מה נשמע 612
כמעט כל ילד בריא יסבול במהלך חייו מבעיות רגשיות או מהפרעות התנהגות. חלקן מיוחסות להתפתחות הטבעית ואף מאופיינות לגיל מסויים וחלקן נלוות להפרעות אחרות. בעיות קשב וריכוז למשל הן בסיס איתן להתפתחות של בעיות רגשיות ונהפוך הוא
הומאופתיה - הפרעות התנהגות ובעיות רגשיות

 

הפרעות התנהגות ובעיות רגשיות


כמעט כל ילד בריא יסבול במהלך חייו מבעיות רגשיות או מהפרעות התנהגות. חלקן מיוחסות להתפתחות הטבעית ואף מאופיינות לגיל מסויים וחלקן נלוות להפרעות אחרות. בעיות קשב וריכוז למשל הן בסיס איתן להתפתחות של בעיות רגשיות ונהפוך הוא. בכוחה של ההומיאופתיה, לתת מענה מהיר ואפקטיבי להתפרצויות האקוטיות מחד ולאפשר מקום לשחרור רגשות עצורים בתהליך ארוך טווח, מאידך.  ילדים רבים הסובלים מבעיות רגשיות למיניהן, מאובחנים במהרה כבעלי הפרעות קשב וריכוז ומקבלים מרשם לריטלין. ברוב המקרים אין באפשרותו של הריטלין לפתור את הבעיה הרגשית ממנה סובל הילד ולפיכך השפעתו תהיה יותר מזיקה מיעילה. 
בעיות רגשיות הגוררת אחריהן הפרעות התנהגות יכולות לנבוע מאלפי סיבות שונות, החל מדימוי עצמי נמוך, ביישנות, חוסר ביטחון, פחדים וחרדות וכלה בלקות פיסית מסויימת כמו: בעיית גובה, ראייה, שמיעה, מחלות ניווניות שונות ואפילו הפרעות על הגבול האוטיסטי. סיבות נוספות שלא תלויות במישרין בילד עצמו יכולות לנבוע מחוסר הרמוניה בין שני ההורים, במצב הכלכלי בבית, במחלה במשפחה ועד נסיבות קיצוניות של הזנחה, התעללות פיזית, רגשית או מינית, נטישה של ההורים וכדומה. התגובות יכולות לכלול קשת רחבה של הפרעות התנהגות: החל מהתקפי חרדה, חוסר שקט, הרטבות לילה, בכי לא מוסבר, הצמדות לאחד ההורים, פחד להיות לבד, פחדים שונים, סיוטי לילה, קושי להירדם, התפרצויות זעם, הסתגרות, בריחה מהבית, אלימות, פגיעה עצמית, נטיות אובדניות ועוד. 
מעבר לתמיכה ולהתערבות הקונבנציונאלית המוצעת לרוב במצבים הנזכרים לעיל, מציעה ההומיאופתיה הקלאסית כלי ריפוי עוצמתי, יעיל וידידותי מאוד ככלל ובטיפול בילדים בפרט. 
מבין עשרות השיטות האלטרנטיביות המוצעות כיום לטיפול בבעיות רגשיות מתבלטת הגישה ההומאופתית כיוון שהתמחותה היא להסתכל לתוך הנפש ברמה הכי עמוקה והכי אישית. האבחון ההומיאופתי חייב להיות מבוסס על נתוני התפתחות, כמו מהלך ההיריון והלידה, אבני דרך התפתחותיות, מאפייני האופי והטמפרמנט של הילד, התגובות שלו לסביבה, החשקים, הפחדים, ההרגלים, הבעיות הבריאותיות והנטיות התורשתיות. כל אלו חייבים להילקח כמכלול אחד המרכיב את הילד, על מנת למצוא לו תרופה הומאופתית (רמדי) אשר עונה על כל מכלול ההפרעות כישות אחת. מכיוון שההומיאופתיה ניתנת ופועלת בצורה אינדיבידואלית, אופן השיפור ייראה אף הוא אצל כל אחד בצורה שונה. לעיתים נראה את השיפור הראשוני דווקא בפחדים לדוגמא, שלא היו הסיבה בעטיה הגעתם לטיפול הומאופתי, אך ברגע שהם יפחתו, ירדו בצורה משמעותית גם הפרעות ההתנהגות או הקשב והריכוז. 
אז לפני שמקטלגים לכם את הילד כ"ילד בעייתי" או כבעל הפרעת קשב וריכוז, בררו איתו ועם עצמכם היכן נמצאת הבעיה האמיתית ודאגו לפתרון רגשי הולם.  הטיפול ההומאופתי יכול להחליף מתן ריטלין/ תרופות פסיכיאטריות או לחילופין להתלוות כטיפול משלים. 

  • הטיפול מתבצע בליווי ייעוץ והדרכה לאורח חיים בריא, תזונה נכונה, תמיכה נפשית ועידוד להתפתחות אישית ורוחנית. 

 

להלן מספר רמדיס שיכולות לתת מענה ראשוני לתגובות רגשיות עוצמתיות :

 

  •  Aconite  רמדי ראשונה מיד אחרי טראומה או מצב מבהיל שהתרחש בפתאומיות. פחד/אימה, בהלה גדולה. הרגשות נעצרו. הלם. תיתכן פאניקה,  פחד מוות- משוכנע שהולך למות. דופק חזק. שותה הרבה מים קרים.
  •  Arnicaפגיעה פיזית / נפשית. לפעמים: בחילות והקאות אחרי טראומה. חבלות ומכות יבשות בתוספת "סימנים כחולים". לא רוצה שיתקרבו אליו- "אצלי הכל בסדר". הראש והפנים חמים והגוף יותר קר. תחושה שהגוף חבול ומוכה. מתאים אחרי כל פציעה, שבר, תאונה מכל סוג שהוא. 
  •  Ars-alb חרדה עמוקה אחרי טראומה. מפחד ורוצה שכל הזמן יהיו איתו. חוסר שקט. תחושת קור בגוף וחום בראש. מבקש אוויר לפנים ולראש. צמא ורוצה לשתות בלגימות קטנות.
  •  Ignתגובה רגשית קיצונית (הסטריה) לטראומה /אובדן. לחלופין איפוק ו"שליטה" ברגשות. צער עמוק, אנחות מרובות. 

Stram חרדה וסיוטים אחרי טראומה. אחוז אימה. פחד מחושך. פחד להיות לבד. נצמד לסובבים, שלא יעזבו.  


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש