יהדות - פרשת ואתחנן - שבת נחמו

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 14/8/2019 09:43 ● מה נשמע 613
בעיצומו של יום חורבן בית המקדש ט' באב, יהודים שעלו להר הבתים הותקפו באכזריות על ידי מאות ערבים שהשתוללו וכמעט ביצעו ביהודים לינץ'. וכיצד הגיב ראש ממשלתנו הרופס? הוא הורה למשטרה לפנות מייד את כל היהודים מהר הבית. שיגעון !!! רק לאחר שהופעל על ראש הממשלה לחץ גדול על ידי שרי הבית היהודי, הוא הסכים לאפשר ליהודים לחזור שוב להר הבית
יהדות - פרשת ואתחנן - שבת נחמו

 

פרשת ואתחנן - שבת נחמו


בעיצומו של יום חורבן בית המקדש ט' באב, יהודים שעלו להר הבתים הותקפו באכזריות על ידי מאות ערבים שהשתוללו וכמעט ביצעו ביהודים לינץ'. וכיצד הגיב ראש ממשלתנו הרופס? הוא הורה למשטרה לפנות מייד את כל היהודים מהר הבית. שיגעון !!! רק לאחר שהופעל על ראש הממשלה לחץ גדול על ידי שרי הבית היהודי, הוא הסכים לאפשר ליהודים לחזור שוב להר הבית. על כך מקונן הנביא ירמיה "על הר ציון ששמם שועלים הילכו בו". עומדים הטרוריסטים בהר-הבית, במקום ששם היה בית המקדש ובעז"ה בקרוב מאוד יבנה שוב בית המקדש. לפעמים יש תחושה שאנחנו היהודים לא יודעים מה אנחנו עושים פה. לפעמים נדמה לנו אולי שהטענות השקריות של הערבים בדבר הבעלות על הארץ נכונות כביכול, כאילו, כבשנו אותם ולקחנו להם את האדמות שלהם, "שטחים כבושים", ואין לך שקר גדול יותר מזה. כל טענותיהם של הערבים הם ממש כמו הקוזאק הנגזל, הם גונבים לנו את האדמה, הם שודדים לנו את הארץ ואנחנו צריכים להתנצל, אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה כלימה. במקום שממשלת ישראל והעומד בראשה ידפקו על השולחן ויכריזו חד משמעית, כל ארץ ישראל שלנו והגבולות היחידים של הארץ הם הגבולות הכתובים בתורה, במקום זה מגמגמים ומהססים לומר את האמת היחידה.  קו ישיר מתוח בין הריפיון של הממשלה והעומד בראשה בכל הקשור לאחיזתנו בהר הבית לבין הטירוף שאחז בבתי המשפט לאסור על זמר חרדי להופיע מול קהל חרדי בהפרדה. במקום להפעיל את הסמכות והכוחות כנגד אוייבינו, משתמשים בכח שניתן בידיי השופטים וראש הממשלה לפעול נגד היהודים. מה זאת הרשעות הזאת? מהיכן היא נובעת? לפגוע במקום הכי קדוש לעם ישראל – בהר הבית ובדברים הכי מקודשים של עם ישראל – הצניעות שבין הגבר לאישה. תארו לכם מצב הפוך שכל השופטים היו חרדים והם היו אוסרים על חילוניים להיות בהופעות מעורבות של בנים ובנות, מה הייתה אז התגובה של התקשורת והעם?
התשובה לרפיון שמגלה הממשלה והעומד בראשה בכל מה שקשור לאחיזתנו בארץ ישראל ולקדושת ישראל כתובה במפורש בפרשת השבוע. השבת נקרא בפרשת ואתחנן את הפסוק הבא: "כי תוליד בנים ובני בנים ונושנתם בארץ והשחתם ועשיתם פסל תמונת כל ועשיתם הרע בעיני ה' אלוקיך להכעיסו". חז"ל הסבירו את פרוש המילים ו"נושנתם בארץ" כך: ברגע שאתם תכנסו לארץ ותתרגלו לחיות בה, ולאחר שתגורו בה המון שנים (ונושנתם) או אז תרגישו שטבעי וברור שאתם חיים פה בארץ ישראל ותשכחו שלמעשה הארץ הקדושה ניתנה לכם במתנה גמורה מאת הקב"ה ובנסי ניסים ושום דבר בישיבה בארץ איננו מובן מאליו אבל ההרגל של "איש תחת גפנו ותחת תאנתו" יגרום לכם לשכוח את הקב"ה לשכוח שלמעשה אנחנו חיים כאן אך ורק בזכותו ובטובתו של ה'. כתוצאה מהשכחה הזאת אנחנו נבא חלילה לבעוט בה' לזרוק הכל, לעבוד עבודה זרה, לחיות חיי פריצות, לדבר שטויות בדבר הבעלות על הארץ, לחשוב מחשבות הבל שאפשר וצריך לתת לאויבינו אחיזה בקרקע בארץ ישראל וההפך ככל שנפטר מהר יותר "מהשטחים הכבושים" כך ייטב לנו. מרגישים זרים בארצנו ובמולדתנו. התוצאה היחידה האפשרית ממחשבות כאלה ומהתנהגות כזאת היא בלתי נמנעת והיא כתובה בפסוקים הבאים: "העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ כי אבוד תאבדון מהר מעל הארץ אשר אתם עוברים את הירדן שמה לרשתה לא תאריכון ימים עליה כי השמד תשמדו והפיץ ה' אתכם בעמים ונשארתם מתי מספר בגויים אשר ינהג ה' אתכם שמה" האם לא סבלנו די לאורך ההסטוריה בגלל שהתרחקנו מהקב"ה בגלל שהתרחקנו מהאחיזה בארץ ישראל, מה עוד צריך לקרות על-מנת שנאמין בעצמנו, בבעלותנו הבלעדית על ארץ ישראל, עד מתי נסבול מנהיגים שמדרדרים אותנו לעברי פי פחת, די כבר! כולנו צריכים הרבה תפילות לבקש מהקב"ה מכל הלב, "השיבה שופטנו כבראשונה ויועצנו כבתחילה " ואז בעזרת ה' יסורו מאיתנו היגון והאנחה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש