פיתוח מנהלים – כל האפשרויות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 14/8/2019 17:35 ● ערב ערב 2927
מנהל טוב משפיעה לטובה על ביצועי העסק או הארגון שבו הוא עובד. מנהלים מצוינים הם כבר נכס של ממש לכל ארגון ולכל עסק
פיתוח מנהלים – כל האפשרויות

רמתו של כל מנהל נקבעת על סמך האישיות שלו, הידע והיכולות שרכש עד עכשיו במהלך הקריירה וההתאמה לתפקיד הנוכחי שלו. כל אלה מספיקים כדי ליצור בסיס מוצלח, אבל כדי להגיע למצוינות אמיתית נדרשת השקעה נוספת – בתוכנית פיתוח מנהלים.

המודעות ההולכת וגדלה לחשיבותם של מנהלים מעולים הובילה לפיתוח תוכניות רבות מהסוג הנ"ל. על-מנת להפיק מקסימום תועלת, חשוב לבחור נכון את התוכנית המתאימה ביותר לכל מנהל ספציפי ולמאפייני התפקיד שהוא ממלא (או עתיד למלא, כשמדובר על שליחת מנהל להשתלמות לקראת תפקיד חדש).

 

פיתוח יכולות ניהול משא ומתן

 

אחד הכישורים החשובים ביותר עבור כמעט כל מנהל, בכל דרג, בכל ארגון או עסק, הוא ניהול משא ומתן.

למעשה מדובר באמנות של ממש, שכן מצד אחד נדרשת מהמנהל יכולת להוביל תהליך שבסיומו תתקבל תוצאה טובה במיוחד עבור העסק או הארגון, אבל מצד שני בדרך כלל נדרשת גם תוצאה טובה מספיק לצד השני, ובפרט אם מדובר על מו"מ לקראת שיתוף פעולה מתמשך (למשל עם אחד הספקים של העסק). חתירה לתוצאות מיטביות אבל גם יציבות לטווח הארוך והתגברות על מכשולים שונים מחייבת כלים ייעודיים – שאותם מקבלים במסגרת תוכנית הפיתוח המוקדשת לתהליכי משא ומתן.

 

הבטחת תפקוד מיטבי של הכפופים למנהל

 

הסיבה לכך שמנהלים מצוינים הם נכס עצום לכל ארגון או עסק היא שהם מצליחים להוציא את המיטב מכל הכפופים להם. בנוסף מנהל טוב הוא זה שהופך את העובדים תחתיו לטובים יותר כל הזמן. בין המשאבים שמאפשרים את העצמתם של העובדים: יכולות פרגון (כדאי לזכור שמחמאה שנתפשת כלא אמינה לא תמלא את ייעודה), יכולות מתן פידבקים מפורטים ומדויקים (לגבי כל פעולה באופן ספציפי), יכולות מתיחת ביקורת בלי לפגוע בביטחון העצמי של העובדים ובמוטיבציה שלהם, ועוד.

 

פיתוח מנהלים שמטפלים בקונפליקטים בחוכמה וברגישות

 

פיתוח מנהלים איכותיים מחייב תשומת לב גם לנושא פתרון הקונפליקטים. בכל מקום שבו ישנם בני אדם יש גם עימותים, חילוקי דעות ולעתים גם סכסוכים. החוכמה היא לטפל בהם בהקדם, ברגישות וביעילות, כך שהם לא יגרמו נזק ואולי אף יהפכו למנוף לצמיחה עתידית.

בפרט יכללו תוכניות פיתוח המנהלים ששמות דגש בנושא חשוב זה מגוון אימפרוביזציות.

 

יזמות

 

פיתוח מנהלים עשוי לכלול גם את העצמת היזמות של כל מנהל ומנהל. תכונה זו נתפשת כמולדת, ואכן יש חשיבות רבה לאופי של המנהל, אבל במקביל מדובר גם ביכולת שניתן – וחשוב – לפתח באמצעות כלים מתקדמים שונים.

 

פרזנטציות ברמה גבוהה

 

מרכיב נוסף של תוכניות פיתוח מנהלים רבות הוא תרגול הצגת פרזנטציות וכן מתן כלים לפיתוח פרזנטציה אפקטיבית. זוהי יכולת חשובה שנשענת בעיקר על תרגול רב ועל תשומת לב מתמדת לאינטראקציה עם הקהל.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש