עורך דין פלילי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/8/2019 10:15 ● ערב ערב 2928
עורכי הדין הינם אנשי מקצוע בתחום עריכת דין ומשפט, והם המורשים להעניק ייעוץ וליווי משפטי לאנשים הזקוקים לליווי וייצוג משפטי בפני רשויות שונות ובתי המשפט. בתחום המשפט ישנם מגוון תחומים כגון דיני מיסים, מקרקעין, דיני עבודה, משפט מסחרי ומשפט פלילי. חלק גדול ממשרדי עורכי הדין בארץ, עוסקים בתחום של דיסציפלינה ספציפית כדי להתמחות בתחום בצורה הטובה ביותר וכך להעניק ללקוחות את הייצוג הראוי ביותר.
עורך דין פלילי

אחד מתחומי המשפט המרתקים ביותר הוא תחום המשפט הפלילי. עורכי דין העוסקים בתחום המשפט הפלילי מייצגים חשודים, נאשמים, ונפגעי עבירה במגוון רחב של הליכים מול רשויות החקירה, גופי התביעה ומול בתי המשפט.

אחד הדברים המרכזיים בהם נבדל המשפט הפלילי מתחומי עיסוק משפטיים אחרים, הוא העובדה שהמדינה היא הגורם שחוקר ומאשים ולא גורם פרטי.

 

תחומי העיסוק של עורך דין פלילי

 

עו"ד פלילי מייצג במגוון הליכים ושלבים הקשורים למשפט פלילי - הן בשלבים הראשוניים כאשר אדם נחקר כחשוד בביצוע עבירה, הן במהלך משפט פלילי לאחר הגשת כתב אישום, והן בשלבים נוספים כגון:

  • ייצוג בהליכי מעצר – על פי החוק במדינת ישראל, המשטרה רשאית לעצור אדם החשוד בביצוע עבירה בהתקיים תנאים מסוימים למשך 24 שעות בלבד. במקרים בהם המשטרה מעוניינת להאריך את מעצרו מעבר לכך, היא חייבת לפנות לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו של החשוד ומתקיים דיון בבית המשפט במעמד החשוד ועורך דינו. בעזרת ליווי של עו"ד פלילי ניתן לייצג חשוד בפני שופט בדיון הארכת מעצר, ולהציג נימוקים עובדתיים ומשפטיים לשחרורו של החשוד.
  • ייצוג בהליכי שימוע לפני הגשת כתב אישום – בסיום החקירה, אם רשות התביעה סבורה שיש להעמיד לדין את החשוד, ככלל, היא מאפשרת לחשוד טרם הגשת כתב האישום נגדו הזדמנות להעלות את נימוקיו מדוע יש להימנע מהגשת כתב אישום נגדו. ייצוג החשוד על ידי עו"ד פלילי מומחה בצורה מקצועית בהליך שימוע, יכול להביא לסגירת התיק הפלילי או להקלות משמעותיות ובכך לחסוך לחשוד ניהול משפט פלילי על כל מה שנלווה לכך.
  • ייצוג במהלך משפט פלילי – לאחר שמוגש נגד אדם כתב אישום, מתחיל נגדו הליך של משפט פלילי בבית המשפט. במהלך המשפט נדונה שאלת אחריות הנאשם לעבירות המיוחסות לו ואם הוא נמצא אשם, נשמעים טיעונים לעונש על ידי הצדדים ובית המשפט גוזר את דינו. מכיוון שהליך המשפט הפלילי הינו הליך מורכב ובעל השלכות קריטיות על עתיד הנאשם, חשוב להסתייע בליווי של עורך דין פלילי מומחה.
  • ייצוג אסירים ומחיקת רישומים פליליים – באמצעות הגשת ערעורים או בקשת חנינה לנשיא המדינה, ניתן לקצר או לבטל את עונש המאסר שנגזר. כמו כן, ניתן לטפל במחיקה של רישומים פליליים.

 

מדוע מומלץ לפנות אל עורך דין פלילי?

 

כאמור, עורך הדין פלילי עוסק בייצוג לקוחות במגוון הליכים במסגרת עבודתו. הואיל ומדובר בהליך משפטי מורכב המנוהל מול המדינה, מומלץ לפנות אל עורך דין פלילי מנוסה בתחום לצורך ליווי וייצוג ראוי בכל שלבי ההליך הפלילי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש