אזרחות רומנית – כרטיס הכניסה שלכם לאירופה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/8/2019 08:23 ● ערב ערב 2928
אי שם ב- 1993 יצא האיחוד האירופאי לדרכו ומאז עוד ועוד מדינות מצטרפות אליו על מנת לזכות בהטבות רבות לטובת תושביהן ושיפור רמת החיים
אזרחות רומנית – כרטיס הכניסה שלכם לאירופה

בשנת 2007 הצטרפה אליו גם רומניה, מדינה בעלת קהילה יהודית גדולה יחסית שעלתה לארץ. משמעות הדבר היא שישראלים רבים קיבלו כרטיס כניסה לחיים נוחים יותר באירופה, אם רק ישכילו להוציא אזרחות רומנית במהרה. מהם תנאי הזכאות ומדוע כדאי למהר ולהגיש בקשה? להלן כל המידע.

 

תנאי הזכאות לאזרחות רומנית

 

בעיקרון, החוק הרומני אומר כי במידה ואדם נולד לאזרח רומני, הוא בעצמו נחשב לאזרח של המדינה, לא משנה היכן הוא גר. משמעות הדבר היא שגם אם אבי-אבי סבכם היה רומני ומאז ועד היום לא דרכה רגלו של אף צאצא שלו ברומניה, הרי שעדיין כל השושלת זכאית לקבל את האזרחות הרומנית. למעשה ניתן להגיד כי העליות הגדולות מרומניה (בין השנים 1950-1952 ו- 1964-1966) זכאיות לאזרחות זו שכן בתקופות אלו לא דרשו השילטונות ברומניה מהעוזבים לחתום על ויתור אזרחותם.

 

מה שקרה בשנים אחרות ועד שנת 1989 (נפילת השילטון הקומוניסטי ברומניה) שונה במקצת, מאחר וחלק מהעוזבים נדרשו לחתום על ויתור האזרחות, בחוסר ידיעה כי הדבר יפגע במשפחתם בעתיד ולא ניתן יהיה לקבלה בחזרה. כמו כן, משום שגבולות רומניה השתנו לאורך השנים, בהחלט ייתכן כי ישראלים רבים שמוצאם הוא מולדבי או דרום אוקראיני, עשויים אף הם להיות מוכרים כאזרחי רומניה לכל עניין ודבר.

 

למה כדאי להזדרז עם הגשת הבקשה לאזרחות?

 

נכון להיום, חוק האזרחות הרומני אינו מחמיר יתר על המידה עם המבקשים להתאזרח, כל עוד ישנה ההוכחה כי מדובר בצאצאים של רומנים שלא איבדו את אזרחותם. כיום גם אין צורך לעבור מבחן שפה או להוכיח בקיאות בהיסטוריה הרומנית, מה שיכול להשתנות בהמשך ולהקשות משמעותית על מי שיבקש אזרחות במדינה זו.

 

מה יהיה מחר, בעוד שבוע, חודש, שנה או עשר שנים - את זה אין אנו יכולים לנבא. מה שכן ניתן להגיד בוודאות הוא שמי שמוציא כעת את האזרחות הרומנית למעשה מקבל את הסיכויים הטובים ביותר לשפר את איכות חייו. אזרחות רומנית תאפשר לכם לחיות בכל מדינה שתרצו באיחוד האירופאי, לעבוד ללא חשש, ללמוד באופן מסובסד, לבצע עסקים ולרכוש נדל"ן ללא דרישות למיסים גבוהים כמו לאזרחים זרים ועוד.

 

כיצד יוצאים לדרך עם התהליך?

 

הדרך הטובה ביותר לצלוח את התהליך היא באמצעות התקשרות עם משרד עורכי דין המתמחה בהוצאת אזרחות ודרכון רומני. משרד שכזה יבצע עבורכם תחקיר מקדים אשר ינבא את סיכויי הבקשה ובהמשך אף יעזור לכם בהשגת כל המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את קשר הדם שלכם אל האזרח הרומני ובהגשת המסמכים על פי הדרישות המדוייקות של רשויות החוק ברומניה. אם תשכילו לבצע את התהליך דרך משרד שכזה, אין סיבה שלא תקבלו את האזרחות המיוחלת (או יותר נכון גדלים יותר הסיכויים לקבל את האזרחות של רומניה) ותצאו לחיים חדשים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש