היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/8/2019 11:21 ● ערב ערב 2929
כל אירועי התרבות לתאריכים 22-28 אוגוסט
היכל התרבות

 

על ג'אז, יין ועוד

 

פסטיבל הג'אז אילת

25 – 27 באוגוסט, נמל אילת

בשלהי הקיץ הישראלי, כשבחוץ רוח אילתית חמימה והנפש צמאה למוסיקה טובה, הפסטיבל שהפך שם נרדף לאווירת חופש בניחוח בינלאומי יתקיים גם השנה בנמל אילת עם רמת ההשקעה הגבוהה והאירוח חסר התקדים. ניהול אמנותי: אלי דג'יברי, הפקה: 'פורום פקטור'

 

חוה אלברשטיין ושלומי שבן ● צילום: דודי חסון

 

למעלה מ- 30 שנה שהפסטיבל מתקיים בעיר אילת ומאגד אליה שורה ארוכה של אמנים ישראלים ובינלאומיים מכל קצוות הז'אנר ביניהם הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל, שילובים יוצאי דופן של מוזיקאים מהארץ ומחו"ל, כיתות אמן ובמת ג'אם-סשן, והכל באווירה מהפנטת עם במות המשקיפות אל הים ומתחמים מפנקים להנאת הקהל שבוחר בפסטיבל הג'אז הגדול והמדובר בישראל.

בין האמנים:

Avishai Cohen featuring Shem-Tov Levi and Avi Lebovich' * BUIKA * Non Standard Album Launch Special Performance with Yoni Rechter, Shlomo Gronich, Alon Oleartchik, Shlomi Shaban and Rona Kenan * Ari Hoenig Trio * Marquis Hill Blacktet * Donny McCaslin *Michael Brecker International Saxophone Competition* Ron Carter, Al Foster, Eli Degibri * Diego El Cigala – Lágrimas Negras Duo * Chava & Shlomi Vocals and Pianos * Richard Manetti Quartet * Roy Hargrove Tribute * Piano Knights * Kenny Garrett *Amadou & Mariam / La Confusion *Enrico Rava * Danny Rosenfeld Octet

לצד כל אלו תתקיים לראשונה תחרות הסקסופון הבינלאומית ע"ש מייקל ברקר (MBISC) בתמיכתם של משפחת ברקר, מי שהיה מנהלו האישי דאריל פיט, המנהל האמנותי של הפסטיבל אלי דג'יברי ויו"ר אגודת הידידים של הפסטיבל יורי גיא-רון. התחרות הראשונה מסוגה בעולם, שהביאה בחודשים האחרונים למאות סקסופוניסטים להגיש מועמדות, תציג על במת הפסטיבל את שלושת הפיינליסטים שיתחרו ויזכו בפרסים כספיים בשווי של 2,500-12,500 דולר. המוזיקאים המוערכים Ron Carter, Kenny Garrett, Donny McCaslin ואלי דג'יברי, יהיו אלו אשר ירכיבו את חבר השופטים הראשון של התחרות.

 

Diego El Cigala  ● צילום: Anya Bartel 

 

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו על במת הג'אם סשן המסורתית מפגשים מוזיקליים ספונטניים וחד פעמיים בין אמני הפסטיבל לבין הכוכבים הצעירים של הג'אז הישראלי. במת הג'אם סשן תפעל עד השעות הקטנות של הלילה ותהיה פתוחה לאורחי הפסטיבל ולקהל הרחב.

אמני הפסטיבל יעבירו כיתות אמן הפתוחות לקהל בהרשמה מראש ובתשלום סמלי. פירוט מלא של כיתות האמן וההרשמה נעשית באתר הפסטיבל: www.redseajazz.co.il.

לאחר חמש שנים מוצלחות התקיימה גם השנה סדנה למוזיקאים צעירים המצטיינים בתחום הג'אז (גילאי 14-19). הסדנה נערכה בין התאריכים 21-25 באוגוסט. נבחרת מורי הסדנה הורכבה מאמני הפסטיבל אשר פגשו מדי יום את התלמידים לשיעורי נגינה בהרכב, סדנאות כלי, כיתות אמן וג'אם סשן לילי. הסדנה הנה חלק מ'תוכנית הצעירים' – פרויקט החזון של אגודת ידידי הפסטיבל אשר שמה לה ליעד לטפח את דור העתיד של נגני הג'אז בארץ, דור של צעירים שיהוו חלק מהפסטיבל ויתפתחו כמוזיקאים בינלאומיים וכאמני המסורת של הפסטיבל, ולימים יהיו הכוח והמנוף של הפסטיבל. מנהלי תכנית הצעירים של הפסטיבל הם ארז בר נוי . ויעל הדני, Ari Hoenig – תופים,  Marquis Hill – חצוצרה,  Omri Mor – פסנתר, Logan Richardson – סקסופון, Jeremiah Hunt – קונטרבס, Richard Manetti – גיטרה, Ester Rada– שירה.

בנוסף, במתחם הפסטיבל, תוצג– Jazz'a Juan – תערוכת צילומי ג'אז בשיתוף העיר התאומה אנטיב, החל מהשעה 20:00 במעמד ראש העירייה, ב- 26.8.19. ניהול אמנותי: שרית נחשון.

רכישת כרטיסים לפסטיבל באתר איוונטים בטלפון  9066*, ובאתר www.eventim.co.il.


 

ערב יין וג'אז ביינות אילת 

 

מאת: אהובה מאמוס

ערב הג'אז יכלול הופעה של להקה הכוללת שלושה נגנים מקומיים שחברו לחואניטה הזמרת והפסנתרנית בת ה- 87 שהצליחה לרגש ולהסעיר את השופטים בתוכנית הריאליטי 'אקס פקטור'.

 

צילום: ארכיון ערב ערב

 

ערן לס, הבעלים של 'יינות אילת', מסר: "ראיתי את חואניטה בחזרה עם החבר'ה הצעירים איתי שר ועומר גולומבק, והשילוב מוציא משהו מדהים".                                                                                                         

מומלץ להזמין כרטיסים מראש. מחיר כרטיס 50 שקל  כולל כוס יין.

יום חמישי, 22.8.19, ב- 20:00, ביינות אילת ברחוב הבורסקאי 17 אזור התעשייה.


 

לקראת הופעה - דפנה ארמוני – הופעה חיה

 

הופעה חיה בליווי נגנים של דפנה ארמוני, עם מיטב השירים בקצב הבלוז. הכניסה חינם!

יום חמישי, 22.8.19, ב- 21:00, בחוף ציון.


 

מועדון הסרט הטוב - אהבה עיוורת

 

ביאטריס חוגגת את ההוצאה לאור של הספר הראשון שלה, בו היא מספרת על התאונה של בעלה פרדריק ששינתה את חייו, חייה וחיי חבריהם - תאונה שבה הוא איבד גם את היכולת לראות וגם את היכולת לסנן את מה שהוא אומר. אבל הספר, שביאטריס רואה כהישג אישי נפלא, הופך להיות גורם לניחושים, מריבות ותככים בתוך קבוצת החברים הקרובה והמלוכדת של הזוג – שכן למרות ששמותיהם של כל המופיעים בו שונו, ברור לכולם מה ביאטריס חושבת על כל אחד מהם, ומי הוא מי, או כך לפחות הם חושבים.

יום שלישי, 27.8.19, בשעה: 19:15, בתיאטראות אילת.


 

קיץ אילתי 4 - מסיבת קיץ בפארק המרכזי

 

עיריית אילת מזמינה אתכם למסיבת קיץ בפארק.

בתוכנית: הפנינג מים בפארק המזרקה המוסיקלית: מגלשות מים, תותח קצף, מלחמת מים, משחקי מים לגדולים וקטנים ועוד.

על הבמה: מיקי- מלכת הילדים של ישראל (שעה משוערת של המופע: 19:00.

יום חמישי, 29.8.19, בין השעות 16:00-20:00, פארק המזרקה המוסיקלית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש