פרסומת
דלג

בעשור האחרון נפגעו באילת 55 קשישים בתאונות דרכים

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: אילוסטרציה ● 7/10/2019 16:04 ● ערב ערב 2936
נתוני עמותת אור ירוק מעלים כי בין השנים 2009-2018, נפגעו באילת 55 קשישים בתאונות דרכים ● למרבה המזל רק שניים מהם נהרגו, אך 13 מהם נפצעו קשה ו-40 מהם נפצעו קל
בעשור האחרון נפגעו באילת 55 קשישים בתאונות דרכים

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2009-2018), כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס,. הנתונים מתפרסמים לרגל יום הקשיש הבין הלאומי החל ב-1 באוקטובר. מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים וותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף, כמעט כפול מאשר בירושלים. למעלה מ-2,200 קשישים נפגעו בתל אביב. ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים, בתחומיה נפגעו בעשור החולף 1,387 קשישים. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 471 קשישים בתאונות דרכים בערים ובישובים, בממוצע כ-47 קשישים שנהרגים מדי שנה – קשיש הרוג בכל שבוע בממוצע. 2,815 קשישים נפצעו קשה בעשור האחרון, 280 קשישים פצועים קשה בממוצע בכל שנה בתחום העירוני בלבד. על פי נתוני העמותה, בשנת 2018 נפגעו 1,799 קשישים בתאונות דרכים בערים , 52 נהרגו ו-351 נפצעו באורח קשה.
גם אילת על מפת היפגעות הקשישים, ובעשור האחרון נספרו בה 55 נפגעים קשישים, שניים מהם הרוגים (ב-2013, וב-2016), 13 מהם נפצעו קשה, ו-40 נפצעו קל. השנה בה אירעו מספר פגיעות קשישים הגבוה ביותר, היא שנת 2013, אז נפגעו סך הכל 11 קשישים, שמונה מהם קל, שניים קשה ואחד כאמור נהרג. בb, 2009 נפגעו באילת 3 קשישים, ב-2010 4 קשישים, ב-2011 3 קשישים, ב-2012 שני קשישים, ב-2013 11 קשישים, ב-2014 8 קשישים, ב-2015 5 קשישים, ב-2016 4 קשישים, ב-2017 9 קשישים וב-2018 6 קשישים.


ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים זועקים את זעקת הקשישים, אנשים ששרדו מלחמות לא שורדים את מלחמת היומיום של הכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם ראשי הרשויות המקומיות חייבים לדאוג לאזרחי המדינה הוותיקים. פעולה פשוטה כמו התקנת פסי האטה באזורים בהם קיים ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים כמו קופות חולים, מרכזי יום לקשיש ובתי אבות, יכולה להציל חיים. במקביל, חייבים לדאוג להארכת משך האור הירוק ברמזור על מנת שכולם יספיקו לחצות בבטחה. מדובר בפעולות בסיסיות שיכולות להציל בני אדם באופן יומיומי ולמנוע את ההרוג הבא".


הקשישים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים. ככל שגילם מתקדם יותר, כך נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות שלהם. צפיפות העצם יורדת והיא נשברת ביתר קלות, הראייה והשמיעה נפגעות ומקשות עליהם להיזהר מפני סכנות, זמני התגובה שלהם מתארכים, כוח השרירים שלהם נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.  המציאות מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים  במציאת פתרונות יעילים להפחתת ההיפגעות בקרב הקשישים. יש להתאים את תשתיות הדרך  לנוכחותם של האזרחים הוותיקים, תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש