פרסומת
דלג

מתכנן המחוז במינהל: "שטח השדה באילת ייבנה רק בעוד 20 שנה"

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: יח"צ ● 31/10/2019 09:55 ● ערב ערב 2939
מתכנן מחוז דרום במינהל שולח השבוע מסר ברור למלונאי אילת ● שיטת 'הכל כלול' הרסנית ואינה מתאימה למאה ה-21 ● מלונות צריכים להבנות ללא הסעדה בתוכם ● עד תחילת הבנייה בשטח השדה המפונה יעברו שני עשורים לפחות ● ויש לשדרג את קו האוטובוס מאילת למרכז כך שיאפשר שינה
מתכנן המחוז במינהל: ''שטח השדה באילת ייבנה רק בעוד 20 שנה''
"כיום יש אוטובוסים מתקדמים, שניתן אפילו לישון בהם בנוחות". גוטלהף

תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום, התראיין השבוע לעיתון 'דה מרקר' עם סיומן שלשנתיים ראשונות בתפקידו, במהלכו התייחס לעיר אילת. בין היתר נשאל גוטלהף על ידי עיתונאית יעל דראל: 


"מה עם אילת? שהתכנון הקטסטרופלי שלה גורם לאי־מימוש הפוטנציאל שלה. איך מתקנים דבר כזה?"
ועל כך השיב גוטהלף: "התכנון ההיסטורי יצר באילת הפרדה מוחלטת בין אזור המלונות לעיר, ומשם התפתחה תעשיית ההכל־כלול, שבה אנשים לא יוצאים מהמלון. זה לא מודל תיירותי שמתאים למאה ה-21. כולנו אוהבים לנסוע לחו"ל ולחוש ולחוות חיים עירוניים אותנטיים, ואילת צריכה להשיג את זה. בתקופה שבה יש תכנון למלונות חדשים או להרחבה של קיימים, הסטנדרטים החדשים קובעים למשל שירותי הסעדה שמחייבים יציאה לעיר, ולאט־לאט נוצרים באילת כל מיני מוקדים: בית בירה, בית יין ויש ניצנים של פעילות חדשה כמו בשכונת המאפיה, שהיתה אזור תעשייה ישן אך נוצרו בה עירוב שימושים ונכנסו עסקים של הסעדה ואכסניות".


"אלה מהלכים נקודתיים. זה לא יציל את התכנון", הקשתה דראל.
גוטהלף: "כרגע, הדבר החשוב ביותר הוא להפוך את פינוי שדה התעופה בעיר ליתרון. השדה חצץ בין חלקי העיר, ובתוכנית החדשה יקימו בו מגורים, מלונאות ומסחר. עד שהתוכנית הזאת תתממש ייקח זמן - תקופה שיכולה להגיע ל–20 שנה. לכן, כבר בשנה הבאה יהיו שימושים זמניים באזור, כמו פסטיבלים ואטרקציות".


בהיעדר שיתוף פעולה מספק ממשרד התחבורה, צריך למצוא פתרונות יצירתיים?
"במשק התחבורה לפעמים נכון יותר למצוא פתרונות קטנים ויעילים בטווחי הביניים. לאחר סגירת שדה דב למשל, הייתי מצפה שיהיה שדרוג של קו האוטובוס מתל אביב לאילת. כיום יש אוטובוסים מתקדמים, שניתן אפילו לישון בהם בנוחות. פתרון כזה ניתן ליישם בטווח הקצר בקלות. זה לא מצריך השקעה של מיליארדים ושנים של עבודות תשתית".


אתה מדבר כמי שנמצא מחוץ למערכת, אבל המפתחות גם אצלכם, במינהל התכנון.
"נדרש שילוב הדוק הרבה יותר בין התכנון הכללי לתכנון התחבורה הציבורית, כי התחבורה הציבורית היא בידי משרד התחבורה. זה לא תלוי רק בנו".


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש