מצב מי השתייה באילת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/11/2019 08:32 ● ערב ערב 2940
כידוע, מקור המים המרכזי של ישראל הוא הכנרת. בנוסף לכנרת ישנם מאגרי מים תת קרקעיים, בעיקר באזור גוש דן והמרכז, שבהם נאגרים מי גשמים לאורך החורף ומהם מבוצעת שאיבה קבועה לצורך שימוש בהם
מצב מי השתייה באילת

בשנים האחרונות התרחב השימוש גם במים מותפלים מן הים התיכון במפעלים הממוקמים באזור מישור החוף הצפוני. כפי שניתן לראות, כל מקורות המים הללו נמצאים במרחק גאוגרפי רב מאוד מאילת ואין שום היגיון בהובלת מים למרחקים אלה. מהסיבה הזאת, נשענת אילת בעיקר על שימוש במים מותפלים ועל אף שהמים עוברים תהליכי עיבוד וטיהור מתקדמים, עדיין קיימת תפיסה שמי השתייה באילת אינם כמי השתייה בתל אביב, בחיפה או בירושלים, לא בטעם ולא ברמת הטוהר שלהם.

 

איך משפיעים מי השתייה באילת על המשתמשים בהם ועל הצנרת?

 

ובכן, תחילה חשוב להדגיש את הדבר הבא: מי השתייה באילת הם מים בטוחים לשתייה ואין שום אפשרות שרשויות המים היו מאשרות הזרמת מים שאינם בטוחים לשימוש אל ברזי הבתים ובתי העסק באילת. על כן, ההשפעה הישירה של מי השתייה באילת על משתמשי המים היא לא קיימת מעבר למה שהיא קיימת בכל מקום אחר בארץ וזאת למעט עניין של טעם, שיכול להיות מעט שונה ביחס למי שתייה באזורים אחרים. על כך אפשר להוסיף את העובדה שרובם המכריע של הבתים ובתי העסק באילת, משתמשים במערכות טיהור מים ביתיות שמאפשרות להביא את המים לסטנדרטים רגילים לחלוטין. יחד עם זאת, למים באילת בהחלט יכולה להיות השפעה מצטברת וארוכת טווח על מצב הצנרת.

 

חיטוי צנרת מים – גם באילת

 

כדי להבין את ההשפעה של מי השתייה באילת על צנרת המים בבתים ובבתי עסק באילת חשוב להבין למשל שמי שתייה מותפלים יכולים להיות בטוחים לחלוטין לשימוש, אבל יכולים להכיל כמות גבוהה יותר של מלחים ביחס למי שתייה באזורים אחרים בארץ. אז מבחינה בטיחותית אין כל בעיה, אבל ריכוזי המלחים הגבוהים יכולים להוביל לפגיעה מצטברת בדפנות הפנימיות של צנרת המים. בדיוק מהסיבה הזאת, חשוב מאוד לבצע תהליך של חיטוי צנרת מים אחת לתקופה ובהתאם למאפיינים של המים, מומלץ להזמין חברה המתמחה בחיטוי צנרת מים כמו חברת ימית חיטוי מים המתמחה בחיטוי קווי מים וחיטוי מאגרי מים.

אם אתם מתגוררים באילת ואתם מתחילים לזהות צבע חריג, ריח חריג או טעם חריג של המים, ייתכן מאוד שמי השתייה האילתיים עשו את השפעתם על הצנרת הביתית שלכם והגיע הזמן לחטא את הצנרת. חיטוי צנרת מים מבוצעת על ידי גורם מקצועי ומוסמך בלבד, הוא כולל ניקוי של צנרת המים, בדיקה של תקינות ואיטום מערכת המים, הזרמת חומר חיטוי מהסוג הנכון, במינון הנכון ולפרק הזמן הנדרש ולבסוף ניקוי יסודי של מערכת המים על מנת לסלק את שיירי חומר החיטוי. לבסוף יש לבצע בדיקה של איכות המים על מנת לוודא שהכל תקין ובטוח לשימוש.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש