הקמת פרויקט בנייה – כך עושים זאת, שלב אחר שלב

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/11/2019 08:39 ● ערב ערב 2940
אם מישהו היה טוען בפנינו שהקמת פרויקט בנייה זו אומנות לכל דבר, לא היינו מתווכחים. בכדי לצלוח פרויקטים מסיביים של בנייה, הקמת תשתיות, סלילת כבישים ועוד, יש צורך לתאם בין המון אלמנטים ואנשי מקצוע, חומרי גלם ועוד.
הקמת פרויקט בנייה – כך עושים זאת, שלב אחר שלב

אין ספק, כשמדברים על פרויקטים של בנייה מסיבית, בין אם בנייה של מבנה ציבורי או עסקי, סלילת כביש או בניית חניון, המלאכה מרובה. יש לעבוד עם הכלים הנכונים, לוודא את תקינותם, לבחור חומרי גלם ולדעת כיצד לעבוד איתם, לפקח על תהליך הבנייה ועוד רבות. אחד מבעלי התפקידים ההכרחיים ביותר בכל אתר בנייה, הוא מפקח הבנייה. מלבדו, ישנם מנהלי עבודה, מהנדסי חשמל ובניין, קבלנים, פועלים ועוד.

 

בנייה בצמוד לתנאי מזג האוויר

 

פרויקט בנייה עשוי להתבצע גם תחת כיפת השמיים, כמו למשל במקרים של סלילת כבישים. במקרים אלו, מלאכת הבנייה נעשית אפילו מורכבת יותר, מפני שתלאות מזג האוויר משאירים את הפועלים חשופים לתנאים משתנים ודינמיים.

המומחים של א.מ.צ שמש 1990 בע"מ מספרים כי בחורף, סלילת כבישים היא מלאכה מורכבת ביותר, אפילו אם מדובר בסלילה של כביש יחסית קצר או צר. בכל מקרה ומקרה של סלילת כביש, יש צורך להתחשב באלמנטים רבים, כמו למשל תשתיות גז, חשמל ומים. כל זאת, עוד לפני שהמומחים של א.מ.צ שמש בוחרים בכלי החפירה הנכונים, מערבלי הבטון המתאימים וכדומה.

 

פרויקט בנייה, עבודות ביוב וניקוז

 

למומחי א.מ.צ שמש ברור כשמש שעל חברת הבנייה לא מתפשרים. יחד עם זאת, אנשים פרטיים לפעמים מקלים ראש למשל במינוי מפקח בנייה או מנהל עבודה. יש להבין כי לכל שלב בנייה יש את התהליכים הנלווים אליו, מה שמחייב גם להסתייע באנשי המקצוע המתאימים לכל שלב.

בין אם מדובר באדם פרטי אשר מייחל לבנות מבנה עסקי גדול, או אפילו בפרויקט של עבודות ביוב וניקוז, מומלץ מאוד לוודא כי חברת הבנייה משתמשת בכלים תקינים וחדישים. לא פעם, עיכובים ופערים גדולים עשויים להיווצר בעקבות ציוד אשר כשל או שובק חיים.

 

האם ותק חברת הבנייה מבטיח את צליחת הפרויקט?

 

כאמור, כשרוצים לצלוח את פרויקט הבנייה, עושים זאת שלב שלב. אנשי המקצוע של אמצ שמש מציינים כי במקרים מסוימים, פרויקטים שלמים אפילו נפסקים טרם הסתיימו, וזאת בעקבות חברות בנייה אשר אינן היו מסוגלות לעמוד בהוצאות הרבות.

מה שאנו מבינים מכך, במילים אחרות, זה שחברות בנייה עתירות ניסיון וגם ותק, הן חברות בנייה שיש להן בעצם גב כלכלי חזק. אמנם זהו לא כלל אצבע, אך חברת בנייה מומלצת לא תפשוט רגל באמצע פרויקט הבנייה שלכם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש