הומאופתיה - התמודדות עם לחץ וחרדה

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 13/11/2019 17:44 ● מה נשמע 626
הימים האחרונים הצליחו לנטוע פחד ולחץ גם באמיצים שביננו. בין אם אתם סובלים מהתקפי חרדה עוד לפני המצב או אם אתם רגישים מדי בגלל הנסיבות האחרונות וסובלים מהתופעות הבאות, בכוחן של התרופות ההומיאופתיות לתת מענה מהיר ואפקטיבי למצבי הלחץ והחרדה השונים. במידה והלחץ והחרדה הם חלק בלתי נפרד מחייכם כבר תקופה ארוכה, רצוי ומומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת שיתאים לכם רמדי (תרופה הומאופתית) אישית שתעזור לכם להתמודד עם הבעיה בדרך טבעית ויעילה.
הומאופתיה - התמודדות עם לחץ וחרדה

 

התמודדות עם לחץ וחרדה


הימים האחרונים הצליחו לנטוע פחד ולחץ גם באמיצים שביננו. בין אם אתם סובלים מהתקפי חרדה עוד לפני המצב או אם אתם רגישים מדי בגלל הנסיבות האחרונות וסובלים מהתופעות הבאות, בכוחן של התרופות ההומיאופתיות לתת מענה מהיר ואפקטיבי למצבי הלחץ והחרדה השונים. במידה והלחץ והחרדה הם חלק בלתי נפרד מחייכם כבר תקופה ארוכה, רצוי ומומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת שיתאים לכם רמדי (תרופה הומאופתית) אישית שתעזור לכם להתמודד עם הבעיה בדרך טבעית ויעילה. אם אתם נוטלים תרופות הרגעה דרך מרשם רופא ומעוניינים לעבור לטיפול טבעי שייתן מענה לטווח ארוך וקבוע, יש בכוחה של ההומיאופתיה להשתלב תוך הורדה של התרופות הפסיכיאטריות בפיקוח הרופא המטפל עד למעבר חלק ויציב. 
התגובות שמופיעות בעקבות חשיפה לאירועים טראומתיים הינן רבות ומגוונות, החל מהתקף חרדה קלאסי המתאפיין בדפיקות לב מהירות וחזקות, לחץ בחזה, זיעה, רעידות וחוסר שקט וכלה בעצבים רופפים, שינויים במצבי רוח, סף רגישות נמוך, בכי, פחדים לא מוסברים, סיוטי לילה, קושי להירדם, פחד להיות לבד, פחד מחושך, התפרצות מחלה כלשהיא וכו. 


להלן מספר רמדיס שיכולות לתת מענה ראשוני לחרדה/טראומה:

 

  •  Aconite-  רמדי ראשונה מיד אחרי טראומה / מצב מבהיל שהתרחש בפתאומיות או אפילו התקף חרדה שהגיע ללא סיבה ממשית. תחושת פחד מבעית, בהלה, הלם. תיתכן פאניקה, פחד מוות- משוכנע שהולך למות. דופק חזק. שותה הרבה מים קרים.
  • Gels - מרגיש משותק, הגוף רועד מפחד. מפחד מאסון נוסף. לפעמים – רוצה להישאר לבד, בלי חברה. חולשה, רוצה לשכב. השתנה מרובה. שלשולים מפחד. לפעמים - עפעפיים נעצמים מעייפות.
  • Ign - תגובה רגשית קיצונית והיסטרית. יכול להיות אחרי אובדן של מישהו קרוב. לחלופין איפוק ו"שליטה" ברגשות. צער עמוק, אנחות מרובות. 
  • Stram - חרדה וסיוטים אחרי טראומה. אחוז אימה. פחד מחושך. פחד להיות לבד. נצמד לסובבים, שלא יעזבו.  

 

טיפים טבעיים להתמודדות במצבי לחץ וחרדה: 

 

  • נשימה - במצבי לחץ הנשימה היא כמעט הדבר הראשון שמשתנה והיא הופכת מהירה ושטחית. בכוחנו לאזן אותה כמעט במיידי ובאמצעותה לווסת את תחושת הלחץ ,להוריד לחץ דם ולשפר את ההרגשה הכללית. ניתן לחזור על תרגילי הנשימה כשלוש פעמים ביום באופן מסודר. 
  • פעילות גופנית - חיונית מאד לשמירה על מערכת עצבים בריאה ומאוזנת בזכות העובדה שבעקבותיה מופרש מהמוח ההורמון המרגיע- סרטונין. 
  • שחרור הרגשות - באמצעות שיתוף אנשים אחרים, בכתיבה, שירה או כל פורקן אחר, הכרחיים לשמירה על מצב נפשי מאוזן. 
  • הפעלת כח הדמיון - תרגילי הדמיה הם כלי מצוין לאיזון מערכת העצבים. ממצאים מדעיים מראים שהמוח לא מבדיל בין מה שקורה בתוכו לבין מה שקורה בחוץ לכן בכוחנו להערים על המוח ולתת לו להבין שהכל בסדר. 
  • מעשה טוב עבור עצמכם - חשוב שלפחות פעם ביום תעשו משהו שאתם אוהבים לעשות. מסייע להרגעת מערכת העצבים.
  • שעות שינה - מספיקות חשובות מאד במצבי לחץ וחרדה. בזמן השינה הגוף מנקה מתוכו את עודפי הורמוני הלחץ שצברתם במהלך היום ובנוסף, חוסר שינה הוא מקור לסטרס בפני עצמו. 
  • המנעו ממזונות ושתייה מעוררים כמו קפאין וסוכר. הקפאין מפעיל את מנגנון האדרנלין שמגביר תגובות של לחץ וחרדה. מומלץ לשתות תה צמחים(קמומיל, לואיזה, לבנדר), מים או מיצים טבעיים.
  • מזונות המאזנים את מערכת העצבים בתקופות של לחץ גבוה מומלץ לצרוך את המזונות הבאים באופן מיוחד: שקדים, אגוזי-מלך וקשיו ( לא קלויים), משמש יבש, תאנים יבשות, אבוקדו, סלמון, פירות הדר, ירקות ירוקים, בטטה, שיבולת שועל ( קוואקר), בננות, פסיפלורה ובשר הודו. 

בשורות טובות ובריאות שלמה!


חדשות אילת - ערב ערב באילת