מפקחים על הסביבה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/11/2019 09:06 ● מה נשמע 628
לצד פעולות הסברה וחינוך לשמירה על הסביבה אותן מבצעת העירייה, הושלמה הכשרת פקחי העירייה כפקחי סביבה עירוניים ● 6 פקחים סיימו לאחרונה את ההכשרה ומצטרפים ל-24 פקחי עירייה מהשיטור והפיקוח העירוני ומסיירת התיירות בעירייה, המוסמכים גם כפקחי סביבה ● השבוע העניק להם ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי את תעודת הפקח המרחיבה את סמכותם לאכוף גם עבירות איכות סביבה בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (אכיפה סביבתית - סמכויות פקחים תשס"ח - 2008)
מפקחים על הסביבה
הצטרפו לצוות

באמצעות תעודות אלה יכולים הפקחים לאכוף עבירות סביבה מתוקף חקיקה ראשית כגון חוק שמירת הניקיון, חוק למניעת מפגעים, חוק אויר נקי, חוק שמירת הסביבה החופית ועוד. "אילת ניחנה במשאבי טבע נדירים וזו חובתנו לשמור עליהם ולשמר אותם. איכות הסביבה מקרינה על איכות החיים בכל התחומים" אמר ראש העירייה והדגיש את החשיבות באכיפה בלתי מתפשרת בכל התחומים על מנת לשפר את תחושת הביטחון ובתוך כך להשביח את איכות החיים של התושבים. אמיר פרומר – רכז תחום האכיפה ביחידה האזורית לאיכות הסביבה בעירייה ציין, כי העבירה השכיחה היא השלכת פסולת ברבים שהקנס בגינה נע בין 1,000 ₪ לאדם פרטי, 3,000 ₪ לחברה ויכול להגיע עד לסכום של 8,000 ₪ במקרה של השלכת פסולת באתר טבע.  
 החוק מאפשר כאמור לעירייה באמצעות הפקחים הסביבתיים, להטיל קנסות פליליים על מי שעובר עבירות סביבתיות, קנסות היכולים להגיע לסכומים משמעותיים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. העבירות הסביבתיות יכולות להיחשב לעבירות פליליות, ואכיפת החוקים הסביבתיים בהתאם היא אכיפה פלילית. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש