יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 13/10/2010 16:06 ● ערב ערב 2467
הרב דוד שנה
יהדות

פרשת לך-לך


גלעד שליט נמצא בשבי כבר 5 שנים. מאז נלקח שליט בשבי התבטאו כל מיני מנהיגים פוליטיים ואחרים בשלל עצות, תובנות ודרישות הקשורות לשחרורו. לא אחת אנו שומעים את המשפט שמדינת ישראל צריכה לעשות הכל למען גלעד שליט. רבים וטובים חוזרים שוב ושוב על משפט זה כמו מנטרה "חייבים לעשות הכל למען שחרורו של גלעד שליט"...
מה מסתתר מאחורי המילים הללו? למעשה, כוונת הדוברים, שבאמת רוצים בטובתו של גלעד שליט, היא שאנחנו, מדינת ישראל, חייבת להיכנע לכל דרישות המחבלים ולשחרר מהכלא רוצחים ושאר מרעין בישין תמורת גלעד. גם אם שחרורם זה של מחבלים יעלה בעתיד חס וחלילה במחיר חייהם של אזרחים אחרים.
אך אם יורשה לי, ברצוני להפנות את תשומת ליבם של כל הסוברים כך לפרשתנו, פרשת 'לך-לך'.
בפרשתנו נלחמים ארבעה מלכים נגד חמישה מלכים, מלחמת-עולם, ובמלחמה זו נלקח בשבי לוט שהוא אחיין של אברהם אבינו. כאשר מקבל אברהם אבינו את הבשורה הקשה על נפילת לוט בן אחיו בשבי, אברהם לא חושב פעמיים ומגייס את כל עבדיו לצאת למלחמה מתוך מטרה ברורה לשחרר את לוט.

ואכן אברהם מצליח במשימה ומשחרר את לוט מהשבי, ויחד איתו הוא משחרר את מלך סדום עם כל אנשיו. אברהם אבינו מוכן "לעשות הכל" תמורת שחרור לוט בן אחיו. "לעשות הכל" אצל אברהם אבינו פירושו- מלחמת חורמה בלי פשרות עד להחזרת השבוי. בלי מוסר צבוע, בלי רחמים על אכזרים, בלי לחשוב מה יגיד העולם, לעשות מלחמה בשביל ששבוי אחד!?! להרוג מאות בשביל יהודי אחד!?! אין לך טענה יותר צבועה מטענה זו, והרי המחבלים בעצמם טוענים שחייהם של אלפים מחבריהם אינם שווים חייו של חייל יהודי אחד, אחרת מדוע הם מבקשים אלפי מחבלים תמורת חייל אחד?
לכן על-פי טענתם והבנתם של המחבלים, חייהם אינם שווים כקליפת השום. ולפיכך עלינו להחליף דיסק בראש ולחשוב על כיוון אחר, שכאשר אנו אומרים שאנחנו מוכנים לעשות 'הכל' תמורת גלעד שליט, זה אומר הכל, כולל מלחמת חורמה על עזה, ניתוק חשמל, מים, גז, סגירת מעברים למזון ולסחורות עד אשר נראה את גלעד שליט בבית. ואז נוכל להסתכל לו ולמשפחתו בעיניים ונאמר בלב שלם עשינו הכל תמורת שחרורך כפי שעשה אברהם אבינו.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש