היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 3/11/2010 16:56 ● ערב ערב 2470

לקראת האולימפיאדה של הצילום התת-ימי


פסטיבל ותחרות 'אפסון הים האדום'בתאריך 8-13 בנובמבר 2010, במלון 'ישרוטל ים-סוף' אילת

תמונת כתבה


זו השנה השישית ברציפות שתחרות הצילום 'אפסון הים האדום' נערכת באילת. האירוע, שכבר מזמן זכה לתואר 'האולימפיאדה של עולם הצילום התת-ימי', הוא יוזמה של מגזין הצוללים הישראלי 'ים' ואתר IDIVE.
התחרות ממותגת היום כמספר אחת בעולם (לפחות בהיקף הפרסים הכספיים) וככזו, אף הוזמנה להציג בדצמבר 2009 בקוצ', המוזיאון הימי של איסטנבול. בספטמבר 2010, קיבל האירוע הישראלי הזמנה להציג מבחר של עבודות הצלמים המשתתפים בשנים האחרונות בתערוכת ה'פוטוקינה', תערוכת הצילום הגדולה בעולם, אליה נוהרים מדי שנה למעלה מ-170,000 מבקרים ו-6,200 עיתונאים מרחבי העולם.
הרוח החיה והיזם הוא דוד פילוסוף (פילו), צלם תת-ימי ותיק, שהשתתף בעצמו בכמה תחרויות דומות והיה זה שהביא לעולם הצילום התת-ימי את קונספט צילום דוגמניות האופנה והעירום מתחת למים ועמד מאחורי אחד מאלבומי הצילום המצליחים אי פעם. "היה נחמד לזכות במדליות וגביעים ותעודות הוקרה, כשאני השתתפתי בתחרויות", אומר פילו, "אבל תמיד הרגשתי שמשהו חסר: פרס כספי, פרס שיכול לעזור לצאת לעוד הרפתקה צילומית".
עד כה חולקו באירועי 'אפסון הים האדום', למעלה מ-400,000$ פרסים והשנה, סך כל הפרסים יגיע ל-80,000$. לדברי פילוסוף, ב-13 בנובמבר 2010, על מדשאות מלון ישרוטל 'ים סוף', כשיוכרזו הזוכים הגדולים, אחד מהצלמים המשתתפים ילך הביתה עם הפרס הגדול הכולל צ'ק של $10,000 מתנת חברת 'אפסון' + טיול צלילה זוגי של שלושה שבועות לפפואה ניו גינאה בכפרי הנופש והצלילה, וולינדי וללואטה ועל גבי ספינת הצוללים פברינה + כרטיסי טיסה מסינגפור/ פפואה / סינגפור, מתנת משרד התיירות של פפואה ניו גינאה.
חידושים השנה: התווספו שלוש קטגוריות חדשות: תחרות צילום דג השנה שפתוחה לכל המשתתפים, בה ממש מצלמים בוק לדג נבחר וקטגוריה לאופנה ועירום, במסגרתה יוטסו לאילת דוגמניות מחו"ל, והפרס, 2000$, באדיבות המצפה התת ימי.
השנה, ממשיכה מסורת – קטגוריית צילומי הילדים בגילאי 8-12. הפעם עלתה התחרות בקטגוריה מדרגה, וישתתפו בה ילדים מכל בתי הספר היסודיים והתיכונים בעיר, אשר כבר עברו את השלב הראשון, ובסוף השבוע הזה, אחרי למידה והתנסות, יצלמו את התמונות שיוגשו לתחרות. השנה, יש לציין, נפתחה הקטגוריה גם לילדים שאינם תושבי אילת, שיבואו אף הם להקליק במי ים סוף. גם לילדים, כמו למבוגרים, מובטחים פרסים אטרקטיביים ביותר.
לפרטים (בתשע שפות): www.eilatredsea.com.


המלצת ספר


נמו החולד, סיפורים מן החורש / סמוס (עמוס עמיר)

תמונת כתבה


ספר ילדים מדהים וקסום, הראוי למקום של כבוד על מדף הספרים בכל בית, לצד הקלאסיקות 'גבעת ווטרשיפ' ו'הרוח בערבי הנחל'. הספר מספר על הרפתקאותיהן של חיות החורש אשר נמלטות מהחורש בו הן חיות, לאחר שהן מגלות כי בני האדם מתכננים להכניס בולדוזרים אל תוך החורש ולהרוס אותו כליל כדי לבנות שכונת בתי יוקרה, ועל מאבקן הנחוש להקמת אתר חיים חדש. ייחודו של הספר בצורת ה'האנשה' שבו עולם החיות מתואר מנקודת מבטן של החיות. החיות מתוארות כבעלות תכונות אופי אנושיות מוכרות לנו. עם זאת, תיאורן תואם לטבע הן מבחינה גופנית, צורכיהן הפיזיים, תנאי מגוריהן, הסכנות המאיימות על חייהן והן מבחינה רגשית. נמו החולד, גיבור הספר, מביא לקורא את סיפורן של חיות החורש השונות: ארתור החומט, מרתה הנמייה, דודו הנקר, דולי השממית, עמלק הבז האדום, לואיס וקרלוס השועלים, מקס הינשוף וחבריהן, על התמודדותן מול פגעי הטבע ובני האדם ומעשיהם, עד לנדידתן אל חורשת האורנים. במהלך הסיפור, מגלים הקוראים, כי לחיות יש תכונות אופי דומות לשלהם, וכי דאגותיהן נובעות מהצורך שלהם לשרוד בעולם אתגרי.
'נמו החולד, סיפורים מן החורש' מספר את סיפורן של החיות ומביא, בעקיפין, את מסרי שמירת הסביבה והאיזון האקולוגי בלשון קלה אך רהוטה ומובנת לילד הקורא. העלילה והדמויות יחדיו גורמים לנו ולילדינו להבין את יופיו ואת חשיבותו של החורש, על החי והצומח בו, לסביבה כולה.
על הסופר:עמוס עמיר, יליד תל אביב (1935). בנה של המשוררת אנדה עמיר-פינקרפלד, כלת פרס ישראל לספרות ילדים. בוגר בית הספר החקלאי 'כדורי' שבגליל התחתון, שירת כטייס בחיל האוויר בין השנים 1958-1983, פיקד על טייסות מיראז' ופאנטום ועל בסיסי החיל בחצור ותל נוף. השתחרר בדרגת תת אלוף מתפקיד סגן מפקד חיל האוויר. לאחר השחרור, כיהן כמשנה למנכ"ל אל-על וכראש מינהל התעופה האזרחית. ספרו הראשון 'אש בשמים', רומן אוטוביוגרפי, ראה אור בהוצאת משרד הביטחון בשנת 2000, ובשנת 2005 ראה אור באנגלית בלונדון בהוצאת Pen & Sword.
לעמוס עשרה נכדים, שהעניקו לו את השם 'סמוס'.
הספר מיועד לגילאי 7-12 ולמבוגרים עם (ולו גם מעט) נשמת ילד.
הוצאת 'אופיר ביכורים' מתמחה בקידום יוצרי מקור בראשית דרכם.


הפנינג של שבת


שבת בכיף בפארק
תושבי אילת ואורחיה מוזמנים להפנינג בפארק.
בתוכנית: מופע ערוץ הופ - יעל דואני והדמויות האהובות מהערוץ: דודידו, קונצונים והדמויות מרחוב סומסום. פסטיבל משחקים משפחתי - עשרות משחקי שולחן, משחקי עץ, משחקי משימה ואתגר, דמיון ויצירה, היגיון וחשיבה, משחקי שעשוע והנאה לכל המשפחה (ללא תשלום). כמו כן במקום - דוכני מזון ומשקאות.
יום שבת, 6.11.10, החל מהשעה 11:00.




לקראת ערב שירה
מיוזיקל באהבה
מקהלת מתנ"ס 'בית רובין' 'רונדו' בתוכנית חדשה.
הנכם מוזמנים לערב מענג של שירים ממחזות זמר קלאסיים בכל השפות. מנהל מוסיקלי: לאוניד בורדה. זמרים: אוסדצ' יאנה, גרינשפון אלה, וולודין אירנה, מחליאנקין גלינה, משולם זבולון, סמיונוביך מיכאל, פבלנקו קטרינה, פיסואה ג'ני, פרוקושין ראיסה, פרידמן אלה, קפלון סטלה, ריאק מינה, שוורץ יעקב, פאינשטיין בר. נגנים: טרומבון - שרון ארובס, כינור - לרמן ליאוניד. הנחייה: עדם ים מירסקי.
יום ראשון, 7.11.10, 20:00, מתנ"ס 'בית רובין'. לרכישת כרטיסים: 08-6343343 שלוחה 1. מחיר: 25 ₪.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש