טארוט

מאת: או-מד מדיקל ● 3/11/2010 17:28 ● ערב ערב 2470
רחל ארז
טארוט

הזוג הזה זכור לי היטב, כיוון שהסיפור שלהם כל כך מפתיע.
"אני לא יכולה להישאר איתו", היא פסקה. "גם הילדים כבר סובלים ממנו כעת משהוא חזר בתשובה. במקום לבוא איתנו לים הוא הולך לבית-כנסת. לא חשוב כמה אני צועקת הוא ממש אדיש וכשאני מבקשת ממנו להתגרש הוא מסכים מיד ואומר לי - תעשי כל מה שאת רוצה. כשהוא היה חילוני הוא היה בוגד בי ואני הייתי משתגעת, וכעת, אפילו עלי הוא כבר בקושי מסתכל. באתי אליך שתגידי לי האם יהיה לי מאהב. מה, אני לא יפה, אני לא אישה מושכת. למה אף אחד לא מסתכל עלי?", היא שואלת אותי במלוא הרצינות ואני התפרצתי בצחוק. יושבת מולי גברת שמשדרת עורמה וחריפות, אחת שהייתי מעסיקה כיוון שלדעתי היא יודעת למכור הכול, מין אשת עסקים מאוד חריפה וחדת לשון, אבל ביחסים שבינו לבינה היא תמימה כמו ילדה קטנה ומאוהבת נואשות בבעלה.
"תמיד מתחילים איתך", אמרתי.
"רחל", היא מרימה את קולה, "אף אחד לא מסתכל עלי אפילו"... שוב, היא מצחיקה אותי. "אם את לא מסתכלת, איך את יכולה לראות מי מביט בך?", שאלתי בהקנטה.
אני מבקשת לשתף אתכם בעובדה שככה התנהלו שיחות רבות בינה לביני. כמעט שלוש שנים היא באה לבקר, מתלוננת, מקשיבה והולכת.
יום אחד בזמן שפרסתי לה בקלפים, הופתעתי לגלות שאחד הילדים הולך בדרכי אביו. "הבן שלך ממש מתחזק ומתקרב לאמונה", אמרתי לה. מיד, היא זרחה כמו שמש. "רוצים שהוא יהיה חזן בבית הכנסת", היא משיבה. "הילדה שלך מתחתנת ואף היא צועדת בכיוון הרוחני דתי", המשכתי.
"ישתבח שמו לעד", היא אומרת בחיוך מלא סיפוק. פחדתי לומר לה, שהיא, יותר מכולם, נוהגת כאדם מאמין שגם אם צעדיו איטיים הכיוון הינו לתשובה מלאה.
בעסקים, אולי היא משדרת משהו אחר אבל בכל הקשור לבעלה וילדיה - אשת חייל, מי ימצא.
במקום שבו היא הייתה, בחרתי שלא לומר לה שהיא נשאבת ונמשכת לאמונה יותר מכולם ושהיא בעצם בדרך להוביל את משפחתה לחזרה בתשובה.
כיום המשפחה המורחבת הכוללת את ילדתה הנשואה וכן את הנכדים, כולם ברוך השם מחוברים לדת.
האישה הנהדרת הזו מצאה לבסוף מאהב נפלא - בעלה.
נשים יקרות, בטרם תחפשו תשובות בחוץ, הביטו להרף קל על מי שנמצא לצידכן ותאמינו שאתן יכולות לחולל פלאים בעזרת אהבה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש