חוויה על הגלים - 'לונה הסירה שלי'

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 11/11/2010 11:01 ● ערב ערב 2471
כמה פעמים קיטרתם שאין לכם מה לעשות עם הילדים באילת?. כמה פעמים חיפשתם את המוצא מחוץ לעיר?. תתפלאו, אבל די במבט חטוף סביבנו כדי לגלות שאם רק נפקח את העיניים, נגלה שממש מתחת לאף שלנו יש מבחר פעילויות שיקסימו את הילדים. אטרקציה אחת כזו היא 'לונה הסירה שלי', שמציעה בין השאר, שתי סירות לנהיגה עצמית. ומי שלא ניסה – הפסיד

תמונת כתבה


חברים ממרכז הארץ כבר גילו לי את הסוד - יש לנו האילתים מתחת לאף מבחר פעילויות ואטרקציות לילדים, לזוגות ולכל המשפחה, אבל מה לעשות ואת מה שהאורחים מחוץ לאילת רואים, אנחנו לא... הבנתי את זה פעם נוספת השבוע כשהגעתי חמושה בזאטוט הפרטי שלי פלוס הבעל, (עזר כנגדי, זוכרים?) לטיילת 'המלך שלמה'. הפעם לא לעוד לסיבוב שגרתי על הטיילת. מתחת למלון 'הילטון אילת מלכת שבא' מצאנו את הרציף של 'לונה הסירה שלי'. בדיעבד יתברר לי שיקיר, הבעלים, לא התעקש לחינם שנגיע לסיבוב התנסות כי אין מה לעשות, אין חכם כמי שניסה את הטרקצייה. וככה בסתם יום של חול, בלי הכנה מוקדמת, יצאנו להפלגה חביבה במימי המפרץ.
בצמוד למעגן כבר המתינו שתי הסירות הקטנות. 6 מטר כל אחת, 6 כוח סוס, קבינה קטנה, הגה וספסלי ישיבה חיצוניים. באחת ישנה סככת צל, בשנייה אין. גולת הכותרת של הסירות האלו שאם אתה בן 18 פלוס, אתה מוזמן לאחוז בהגה ולנהוג לבד. כמה גאוני. מי צריך נהג? מי צריך שיתכננו לו את הנסיעה? מה יכול להיות יותר טוב מאשר רק אתה והמשפחה בשייט? כשהגענו הסירה עם הצל כבר היתה תפוסה. עוד רגע של תדרוך והקלייטנים עשו דרכם פנימה נלהבים, חמושים באפודות הצלה. הגיע תורינו. תדרוך קצר על מה מותר ומה אסור, איך נוהגים ואיפה אפשר לראות את הדולפינים, מתי חוזרים ומה קורה במקרה צרה, פלוס אפודי הצלה וקדימה לדרך. רעש המנוע מתערבב עם המוסיקה הבוקעת מתוך הקבינה. בחרנו בשעת אחר צהריים, הפלגה אחרונה לפני רדת החשכה ונהנינו מכל רגע. הפרטי שלי, כולה בן שלוש וקצת, חגג הפלגה ראשונה במימי אילת. נכנס לקבינה שכב להנאתו, יצא נהנה מהנוף ועזר לאבא לאחוז בהגה נפעם מהאוניות הגדולות הצמודות לנמל האזרחי והצבאי. מהר מאוד גילינו שה'לונה' הקטנה ידידותית למשתמש. לא מהירה מידי, לא מאיימת, נוחה וקלה לשימוש ובעצם מי צריך יותר. גם מפליגים, גם נהנים מהנוף והחברותה. שיגעון. הגענו עד לבריכות 'ריף הדולפינים' מתענגים מהביצועים של אלו שהחליטו להרשים וכמו שאמר המשורר- איך הזמן עובר מהר כשנהנים, גם אנחנו גילינו שהזמן טס לו ואין ברירה אלא לחזור לכיוון נקודת המוצא לפני רדת החשכה. בדרך עשינו בוק של תמונות, נהנינו ממטעמים שהבאנו איתנו ואם בתחילת ההפלגה הקטנצ'יק לא היה בטוח שייהנה, עכשיו היה קשה להחזירו אל החוף. נפרדנו ממיקי ומים החביבים שעל מזח ה'לונה' וסיכמנו בינינו להכניס את הסירות החביבות האלו ללו"ז ההפעלות שלנו כי בעצם מה רע בקצת בריחה מהשגרה אל מעמקי הים על גבי סירה קטנה וחביבה?

תמונת כתבה


חלום ושמו ירח

14
שנה יש ליקיר שגב, הבעלים של 'לונה הסירה שלי' את העסק שהולך ותופץ תאוצה עם השנים. מאיפה השם 'לונה'? אני שואלת והוא מספר שהכל בגלל השיר הספרדי 'לונה' (ירח) שהוא ואשתו מאוד אהבו עוד כשהיו חברים. יקיר, בעל פז"מ ראוי להיקרא אילתי, עסק כמעט כל חייו בעבודות שקשורות לים, כך שרק טבעי היה שיחלום על עסק פרטי משלו בתחום.. הוא התחיל עם סירה אחת עליה היה עושה מסאז'ים ובהמשך חיפש משהו שיתאים לכולם וגם לא יהיה יקר. כך הוא הגיע לרעיון הסירות לנהיגה עצמית. לא גדולות מידי, לא מהירות מידי, אבל בהחלט מספקות את הסחורה. במרוצת 14 השנים שלו בעסק הוא רשם לא מעט אירועים סולדיים ובעיקר הצעות נישואין רומנטיות שהתקיימו על גבי הסירות. צעירת המפליגות היא תינוקת בת יומה שהגיעה עם אמה להפלגה, יום אחד בלבד אחרי שזו יצאה מבית החולים אחרי ניתוח קיסרי. למה? אני שואלת ויקיר מספר בחיוך, "כי זה מה שהאמא הכי רצתה".
זקן המפליגים הוא קשיש ישראלי בן 97 שהגיע להפלגה עם אשתו ועוד שתי זוגות חברים 'צעירים' רק בני 70... "כך שכמו שאת מצליחה להבין, הסירות האלו מתאימות לכל אחד, בכל גיל". על השתיים האלו אפשר להפליג מאור ראשון, לטובת יציאה לדייג ועד 10 דקות לפני החשכה. הסירות הקטנות מכילות בין 5 ל-6 אנשים. מחיר הפלגה למשך שעה לתושב אילת - 180 ₪, במקום 250 ₪.

תמונת כתבה


האחיות הגדולות


לצד הסירות לנהיגה עצמית, מציעה 'לונה הסירה שלי' שתי אפשרויות נוספות, גדולות ומהירות יותר, שמצריכות אגב כך את יקיר אוחז בהגה. ה'לונה טריפ' - 7 מטרים אורכה, 320 כוח סוס, פלוס קבינה פנימית, מטבחון, שירותים ומקלחת. מגיעה למהירות של 80-90 קמ"ש. לחוויה הזו מוסיף יקיר גם ציוד שנרקול לטובת עצירה במהלך ההפלגה. מאחר והוא אוחז בהגה, ניתן להפליג על ה'לונה טריפ' גם בשעות חשיכה ולשנרקל במים בליווי פנסים. ואם לא די בזה, הרי שיקיר ישמח להציע לכם אקסטרא מהנה- רפלקסולוגיה בתוך המים. פינוק עילאי או כמו שמגדיר יקיר את ההפלגה על ה'לונה טריפ'- החיים הטובים. כמה עולה התענוג? 500 ₪ לתושבי אילת, במקום 700 ₪. ואם תחשבו על זה שניתן לעלות לסירה בין 4-6 אנשים, העלות בהחלט סבירה.
לצד ה'לונה טריפ' ישנה ה'לונה ספיד' המהירה, 5 מ' אורך על 130 כוח סוס שמגיעה ל-100 קמ"ש ומכילה עד 7 נוסעים. כך שכל מי שמחפש חוויה על הגלים יכול למצוא את מבוקשו ב'לונה הסירה שלי'. "זה בייבי לכל דבר", אומר יקיר על העסק שלו, "אחרי כל כך הרבה שנות עבודה בעסק, אני יכול לומר בגאווה שהוצאנו מכאן אלפי אנשים מרוצים, שלא לדבר על חוויות וסיפורים מעניינים".
ניתן לעלות על הסירות ילדים מכל גיל. כמו כן בסיוע הצוות מתאפשרת גם עליית נכים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש