הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 17/11/2010 12:53 ● ערב ערב 2472
הומיאופתיה

ההומאופתיה האמיתית


בעקבות מספר תקריות מצערות בטיפול הומאופתי קלוקל, בהן נתקלתי לאחרונה, החלטתי להקדיש את הטור הנוכחי להבדלת ההומאופתיה האמיתית משאר השיטות האחרות המכנות עצמן 'הומאופתיות'. מה מבדיל אותה משיטות אלטרנטיביות אחרות? מדוע התרופות ה'הומאופתיות' שאתם קונים בבתי המרקחת הן לא ה'הומאופתיה' האמיתית ולמה כל כך חשוב למצוא את ה'רמדי שלך.
הומאופתיה קלאסית- עושים סדר בלגן!
למרות שהומאופתיה הפכה בשנים האחרונות למוצא רפואי מוכר, יעיל וזמין עדיין אנשים רבים אינם יודעים לעשות את ההבחנה בין יכולת הריפוי של ההומאופתיה הקלאסית לבין יכולת הדיכוי של ההומאופתיה האחרת. באופן לא מוסבר, הפכה ההומאופתיה למילה כללית אחת המקושרת עם טיפול בתרופות טבעיות. אולם, למעט השימוש בתרופות טבעיות, אין בין ההומאופתיה הקלאסית לבין החיקוי שלה שום קשר.
ההומאופתיה הקלאסית התגלתה על ידי ד"ר סמואל האנמן בגרמניה לפני 250 שנה ועד היום היא שומרת על הסטטוס שלה כשיטת ריפוי טבעית ומוצלחת במיוחד.
היא מובדלת משיטות אחרות המכנות עצמן 'הומאופתיה', מאחר והיא עוסקת בתורה המקורית כפי שהועברה על ידי ד"ר האנמן עצמו- בעיקרון המרכזי של מתן תרופה הומאופתית אחת ויחידה על פי מכלול הסימנים הפיזיים והנפשיים המאפיינים כל אחד ואחד, ולא מתן של מספר תרכובות שונות בגישה שלכל תסמין ישנה תרכובת אחרת המתאימה לו. הגישה ההומאופתית טוענת כי צריך לרפא את המחלה/הקלקול מהשורש ולא לדכא את הסימפטומים, בהנחה כי הסימפטומים הם הניסיון של הגוף להבריא את עצמו. לכן על ידי חיזוק והגברה של אותם סימפטומים עצמם נעזור לגוף להתגבר על המחלה. הבנה זו נתמכת על חוק הדמיון, לפיו מגרים את כוחות הריפוי הטבעיים בעזרת חומר טבעי הגורם למחלה דומה. לדוגמא:
קפה בצורתו המוכרת גורם לעודף ערנות ומרץ אך כתרופה הומיאופתית ירפא נדודי שינה ועודף מרץ. באבחון ההומאופתי מחפשים את הקשר בין הרגשות, הפחדים וההרגלים ומתייחסים לכל אדם כמכלול שלם בעסקת חבילה עם המחלות שלו. לכן הטיפול מתמקד באדם עצמו ולא בסילוק הסימפטומים שלו.
הומאופתיה, מכל הבחינות, היא מדע מעודן ומחוכם מידי, מכדי ללמדו בקריאת כמה ספרים או בהצצה בעלוני בית המרקחת. כמו כן חשוב להבין כי על מנת למצוא את ה"רמדי"(תרופה הומאופתית) האישית, זו שתתאים לכם בכל המישורים, צריך לעבור איבחון אצל הומאופת קלאסי מוסמך ולמען ביטחונכם עדיף שיהיה בעל תעודות ושישתייך לארגון או אגודה. משום שככל שההומאופתיה תופסת תאוצה בעולם כך צצים להם כיום מטפלים רבים המכנים עצמם הומאופתים, אשר פועלים ללא רישיון, מפזרים רשימות מכולת של רכיבים הומאופתיים במינונים מסוכנים, בתרכובות עצמיות ובעלות מטורפת של מאות שקלים. הדבר מקומם לא רק משום שלא נעשה בגישה זו כל ריפוי, כל שכן הומאופתי, אלא שטיפולים מסוג זה יוצרים בעיות חדשות אצל המטופל ומוציאים להומאופתיה האמיתית שם רע!
ההומאופתיה הקלאסית, מהווה כיום מקור ריפוי חשוב ובעל עוצמה בארצות רבות בעולם.
במסגרת שבוע המודעות הבינלאומי להומאופתיה קלאסית הסכימו ידוענים רבים בעולם לפרסם את שמם ותמיכתם בהומאופתיה הקלאסית. ביניהם ראש ממשלת אנגליה וכל משפחת המלוכה האנגלית אשר משתמשת בהומאופתיה כמקור הרפואה היחיד כבר למעלה משישה דורות ומה שטוב למלכה בטח שטוב גם לנו!

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש