פירוש חלומות

מאת: ● 17/11/2010 12:57 ● ערב ערב 2472
פירוש חלומות

חולמת בהקיץ


"על ימי חיי יהלכו הילדים"... יונה וולך
הנה לפניכם חלום שחלם נכה בשנות השלושים הראשונות לחייו. אדם שבמשך שנים טען שלא הצליח לזכור את חלומותיו ובעקבות תהליך שיקומי שבו מצא עבודה ומצבו הרגשי והכלכלי החל מתייצב, חלם חלום דרמטי ממנו התעורר נרגש.
בחלומו ראה הנכה את עצמו במקום פתוח ושטוף אור ובידיו תינוק כבן חודש ופניו מקומטים מרוב צחוק. והנה בחלומו הוא עומד על שתי רגליו ומניף את התינוק כלפי מעלה ומשתעשע בו.
ומה המשמעות של החלום?
תינוק או ילד המופיעים בחלום מביעים התחדשות של החולם. לא סתם אומרים אנשים על עצמם שהם נולדו מחדש.
הפסיכולוגים יעמיקו ויגידו גם:
חלום על ילד או ילדה בגיל מסוים מבטא רצון לחוות מחדש את אותו גיל בילדות אם כי היה מאושר במיוחד ואם מפני ההיפך: מפני שהתרחשה בגיל הזה חוויה קשה כמו מות אחד ההורים, משבר כלכלי שפגע במשפחה, מעבר מעיר אחת לעיר אחרת וכיוצא בזה.
החולם מבקש לחזור לאותו גיל שיש לו משמעות מיוחדת עבורו כסימן דרך גם כדי לתקן את הנזק שנגרם לו.
כך חלמה מורה כבת ארבעים על ירידה למרתף שם מצאה ילדה כבת חמש ש"שרדה איכשהו בתוך המחילות התת קרקעיות. התפעלתי מהאומץ ומהתושייה של הילדה", סיפרה החולמת, "היא היתה מוזנחת, מלוכלכת ופראית ולא נתנה בי אמון. וכשרציתי להעלות אותה אל פני הקרקע ולהוציא אותה מהמחילה, היא התלבטה ולא עלתה איתי". אותה חולמת, כשהצבעתי בפניה על החשיבות שיש לגיל הילדה בחלומה, נזכרה שבחייה, בגיל חמש, איבדה את אביה שהיה המפרנס הראשי של המשפחה והמשפחה נקלעה למצוקה כלכלית קשה. השימוש החוזר ונשנה שלה בזמן תיאור החלום במילה 'מחילה' הצביע על תחושת האשם שהיה לה על מותו הפתאומי של אביה והכעס שחשה כל השנים בגין מה שהיא חוותה כנטישתו הפתאומית. כך שהילדה שבה ציפתה שאביה המת יבקש ממנה מחילה כלומר סליחה על מותו והסבל שחוותה מאז. ובו זמנית היא חשה צורך לבקש ממנו מחילה. אשמת החי על המת או אשמת הניצול ואכן הילדה מתוארת בפיה כ"ניצולה וכשורדת". התחלנו בתינוק כסמל לתחייה מחדש וסיימנו בהופעת ילדים בחלום כסמל לגיל הילדות שלנו עצמנו. כך שלא חלום על תינוק מביע הריון מתקרב ובא. ועל חלומות מבשרי הריון - במדור הבא. להתראות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש