עיצוב חדרי רחצה ושירותי אורחים

מאת: או-מד מדיקל ● 17/11/2010 13:01 ● ערב ערב 2064
אדר' יסמין לוגסי
עיצוב חדרי רחצה ושירותי אורחים

חדרי רחצה

תמונת כתבה
עיצוב חדר הרחצה הוא אחד האתגרים הגדולים בעיצוב הבית. עיצוב מוצלח של חדר הרחצה או שירותי האורחים יכול להיות הדובדבן שבקצפת, קו הסיום של עיצוב בית מוצלח. תמיד חשתי כי יש משהו מסקרן בחדרי רחצה, בעיקר בבתים המעוצבים בקפידה. בשונה מחדרים אחרים בבית, כאשר מחליטים לשפץ חדר רחצה קיים, יש לדעת כי ישנם גורמים רבים אליהם יש להתייחס בשעת התכנון והעיצוב. מיקום מערכות האינסטלציה, תשתיות, חלוקת החלל הראשונית ועוד. על חדר הרחצה להיות מתוכנן בצורה יעילה כדי שאפשר יהיה לנצל את החלל בצורה הטובה ביותר, שתאפשר מקום לכל אחת מהפונקציות הנדרשות כמו: אסלה, טוש, כיור, אחסון וכיו"ב.
תמונת כתבה
עיצוב חדר הרחצה לא חייב לבוא על חשבון חלוקה נכונה של החלל והקפדה על כללים חשובים. יש להקפיד לעבוד עם בעלי מקצוע מנוסים ולהתייעץ עם מעצבים ועם אינסטלאטורים כדי למנוע טעויות יקרות. שירותים כהמשך עיצוב הבית עיצוב חדר הרחצה צריך להיות המשך טבעי של עיצוב הבית. הסגנון הנבחר בחלל הסלון ובמטבח, צריך להראות אותותיו גם בחדר הרחצה. למשל, אם בחרתם במראה מודרני מאוד, נקי ומועט בפרטים, והשתמשתם בגווני הלבן-שחור-אפור, באופן טבעי גם חדרי הרחצה ושירותי האורחים יושפעו מסגנון זה. כדי לתת עניין מיוחד בחדר רחצה של בית מודרני, אפשר להשתמש בקרמיקות המשלבות צבעי כסף לדוגמה. גם אריחים עם עיטורי פרחים מעניינים בצבעי שחור-לבן יכולים להיות יופי של דובדבן בקצה. לסגנון כזה לרוב יתאימו אריחים גדולים במיוחד.
תמונת כתבה
במידה והלכתם על סגנון כפרי, עץ מלא וצבעים חומים וחמים, מן הסתם הדבר ישתקף גם בחדרי הרחצה. במקרה של בית כפרי, שימוש באבן טבעית מסוג 'מצפה' או מסוג 'חלילה', תמיד ייראו טוב. ניתן לשלב בין האריחים גם כאלו עם דוגמה וצבע. ואם רוצים להעיז באמת, אפשר ללכת על הסגנון הישן של בתי יפו העתיקה, ולהשתמש באריחים מצוירים. קיימות כרגע בשוק מספר חברות המספקות אריחים מצוירים, במגוון מחירים הנעים בין 250 ש"ח למ"ר ועד 1,000 ש"ח למ"ר ויותר. האריחים המצוירים מגיעים במעין שטיחים אשר ניתן לקבוע מראש את גודלם, והם מונחים על פי רוב בין אריחים פשוטים יותר אשר מחירם נמוך בהרבה. הפסיפס גם הוא הפך פופולארי מאוד בחדרי האמבטיה. משתמשים בו כפס עיטור או כחיפוי קיר שלם. הפסיפס מגיע בשלל גוונים וגדלים ונותן מראה מלכותי ומסוגנן לחדר. הפסיפס עצמו מתאים לכל סגנון, ויש לבחור את הסוג התאים לבית. קרמיקה היא אינה האופציה היחידה לעיצוב הקיר בחדר הרחצה שלכם. באזורים שלא נרטבים, כמו שירותי האורחים, או בקירות הנמצאים מחוץ לאזור המקלחון והאמבטיה ניתן להשתמש בטיח טבעי או בצבע שיעניק מראה חלק ונקי. טיח 'ווגה' של חברת 'נירלט' הוא טיח צבעוני מינראלי המתאים לשימוש חוץ ופנים ואינו זקוק לחומר הגנה. הטיח מגיע בשלל טקסטורות וגוונים הנותנים לחדר הרחצה מראה כפרי ומעוצב למשעי. כדאי להשתמש במרקם טיח עדין כדי לשמור על מראה רך. עדיף להשתמש בגוונים בהירים כדי לתת תחושת מרחב. גוון כהה 'יקטין' את החדר ויצור תחושת מחנק. הדבר נכון כמובן גם לקרמיקה. חשוב לדעת כי לכל סדרת ייצור של אריחים יש מרקם מעט שונה זה מזה ולכן יש להזמין כ-10% אחוז יותר מאותו המשלוח, במידה ויידרש עוד חומר לתיקונים או שינויים בהמשך. קיימים כיום בשוק אריחים דקים במיוחד המיועדים להדבקה על ריצוף קיים, כך שאין צורך לפרק את הקרמיקה הקיימת, ובכך למנוע הוצאות מיותרות. אריחי רצפת חדרי הרחצה והשירותים כדאי שיהיו כאלה המונעים החלקה, בעיקר בחדרים המיועדים לילדים או למבוגרים. (אנטי-סליפ).
תמונת כתבה

אל תתפשרו על מחיר

מומלץ לבחור ברזים וכלים סניטריים אמינים ואיכותיים גם אם מחירם יקר יותר, כדי למנוע תקלות ועוגמת נפש בעתיד. לפני התקנת ברז חדש יש לבצע שטיפת צינורות כדי למנוע סתימה בעתיד. יש להימנע ממגע של הברז בחומצות כמו אקונומיקה וחומרי ניקוי חזקים העלולים לגרום נזק. אמבטיות קיימות כיום בשלל גדלים המתאימים לכל חדר אמבטיה באשר הוא, באורכים שונים וברחבים שונים על פי הצורך, כמה נוח. כיור לא כדאי למקם מתחת לחלון כיוון שלא יישאר לכם מקום למראה. גובה מקובל לכיור נע סביב 75 ס"מ. את האסלה רצוי להצניע ולכן לא מומלץ למקמה מול דלת הכניסה. על מנת להתקין אסלות תלויות יש צורך להכין להם מקום בתוך הקיר, או לחילופין לעבות את הקיר עד לגובה של 120 ס"מ וליצור מעין מדף. כך תרוויחו מקום אחסון לספרי עיון/ נרות/ או כל דבר אחר הנחוץ לכם בחדר הנוחיות... חשוב לא לשכוח - על גופי התאורה והמפסקים להיות מוגני מים.
תמונת כתבה

הטיפ השבועי

המסורת הסינית מחשיבה את חדרי האמבטיה והשירותים כחלקים הפחות טובים של הבית. לפיכך, בבית סיני מסורתי השירותים נמצאים בכלל מחוץ לבית – בחצר. לנו קשה אפילו לחשוב על האלטרנטיבה. המים הנמצאים בשפע בחדרים אלו מסמלים בפאנג-שווי שפע ורווחה כלכלית. הבעיה נוצרת כיון שהמים במקומות אלו זורמים החוצה מהבית-אל הביוב. כדי למנוע 'בריחה' של כסף ניתן לשים קערה עם אבנים בחדר הנוחיות. ככלל לא מומלץ למקם את השירותים מול המטבח, סמוך מאוד לדלת הכניסה או ממש מולה. והמקום הגרוע ביותר למיקום אסלה הוא מרכז הבית.
תמונת כתבה

ספא בבית

תופעת הספא הייתה מאז ומעולם חלק מתרבות הפנאי, המשלבת טיהור הגוף והנפש. מאחר וביומיום איננו יכולים להרשות לעצמנו להתפנק כדרך קבע בספא הקרוב, בעזרת מעט דמיון אפשר להפוך את חדר הרחצה הביתי לספא מפנק. מוזיקת רקע נעימה, נרות דולקים, מגבות גדולות ומפנקות ותמרוקים ריחניים ייצרו את האווירה המושלמת לשלוות הנפש המתבקשת.

הפינה הירוקה

הפינה הירוקה: בשבוע האחרון נשמעו דפיקות בדלת ברחבי העיר. היו אלה מתקיני ה'חסכמים'. חסכם מים הוא אביזר חוסך מים, המורכב על ברז בכיור או במקלחת וחוסך כשליש מכמות המים הנצרכת מבלי לפגוע בחדוות הרחצה היומית. כך שכולנו הפכנו ירוקים יותר השבוע. כל הכבוד!!!


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש