הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 1/12/2010 10:03 ● ערב ערב 2474
הומיאופתיה

שיעולים וליחה


שיעולים ליחתיים הם מאפיין די נפוץ בימי החורף הקרירים והסיבה להופעתם יכולה להיגרם על ידי התלקחות פשוטה בזמן שינוי מזג האוויר, אלרגיה, בליווי הצטננות, שפעת, דלקת סימפונות, דלקת גרון, דלקת ריאות, קשיים בנשימה ואפילו בזמן בקיעת שיניים כאשר הריור רב. לרוב, השיעולים הם תוצאת לוואי של הגוף בשעה שהוא מנסה להגן על עצמו על ידי סילוק הריר ממערכת הנשימה. הגורם הזר במערכת נעטף בקרום רירי על מנת שיוכל לצאת ממערכת הנשימה ועל כן מצטברת הליחה.
לפני שאנו באים לטפל בשיעולים באמצעות תרופות הומיאופתיות, חשוב לאבחן בין השיעולים השונים. הפעם אתייחס לטיפול רק בשיעולים מרובי הליחה או לליחה עצמה, שעלולה להיתקע במערכת הנשימה עם קושי להוציאה. תופעה מוכרת בייחוד בקרב תינוקות וילדים או בזקנים (שיעולי סטרידור יבשים בטור נפרד)
תרופות הומאופתיות:
ARNICA שיעול נלווה לשפעת- אלים, מאומץ, מדגדג עם כאבים בכל הגוף. אצל ילדים השיעול מחמיר בזמן בכי.
ANTIMONIUM TARTARICUM שיעול ליחתי, מרעיש, החזה מלא בליחה ושומעים את הליחה עולה ויורדת בזמן השיעול עם קושי להוציאה. חולשה וחיוורון. אכילה וכעס מחמירים את השיעול כמו גם שעות הלילה. רוגז ועצבנות עם התנגדות למגע. הלשון עטופה בריר לבן.
COCCUS CACTI כמויות גדולות של ליחה לבנה, צמיגה. שיעול מדגדג, עוויתי וקצר היוצר חוטי ליחה צמיגיים שנפלטים מהפה, בעיקר בבוקר. הקלה באוויר קר ומאוכל ומשקאות קרים.
PULSATILLAליחה צהובה צמיגה. שיעול נלווה לאלרגיה, התקררות או אסטמה. השיעול מחמיר בלילה בשכיבה. תחושת מסכנות, ילדים שנצמדים להורה ובוכים הרבה. הטבה באוויר הפתוח.
CHAMOMILLAשיעול אצל ילדים בזמן בקיעת שיניים. בליווי עצבנות והתנהגות קשה.
תרופות סבתא:
• סירופ בצל ודבש (טוב גם לדלקות גרון)
• לערבב בקערית: כף שמן זית, כף דבש, כף אלכוהול (70%, ארק/ וויסקי) לחמם קלות, ולמרוח על בית החזה אחרי מקלחת חמה, ללבוש גופיה חמה ולהיכנס למיטה.
*לבשל עלי מרווה במים. לכסות את הראש במגבת מעל הסיר ולנשום את האדים. לשתות מהמרתח חצי כוס ביום. (יעיל גם לכאבים בבית החזה, להצטננות ולדלקות גרון)
*חליטה של תה מפרחי סמבוק * חליטה של ג'נג'ר עם לימון ודבש
*חליטת טימין * כוס מיץ אשכוליות עם כפית דבש- 2-3 ביום.
מאכלים מייצרי ליחה:
בוטנים ומוצרים מבוטנים
מוצרי חלב (מקררים ולחים, נוטים לשקוע)
בננות
ממתקים ומשקאות ממותקים/מוגזים.
מזונות משומרים, צבעי מאכל, אבקות מרק למיניהן (מונוסודיום גלוטומט)
מאכלים מכייחים:
אספרגוס, אפונה, ברוקולי, גזר, חזרת, תמרים, לימון, תפוזים, תרד.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש