היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 1/12/2010 16:25 ● ערב ערב 2474

לחובבי המחול



תמונת כתבה


פסטיבל השמש
פתוח לתושבי אילת ברכישת כרטיסים
מירב לוי דיאמנט
'פסטיבל השמש' החמישי במספר, לחובבי המחול המקצוענים והחובבים, יתקיים באילת במהלך חופשת החנוכה. תרשמו לפניכם בין ה-5-9 בדצמבר. מיטב הסדנאות, מיטב הרקדנים והכוריאוגרפים ולראשונה - מיטב הופעות המחול פתוחות גם לאילתים.
מספר שיא של כ-2,000 בני נוער מכל רחבי הארץ, החל מגיל 12 ובכלל, צפויים להגיע לאילת לקחת חלק במה שנחשב לפעילות השיא השנתית של ארגון ממ"י (מרכזי המוסיקה והמחול בישראל). בתי ספר למחול ומוסיקה, מוסדות מכל רחבי הארץ וגם פרטיים יגיעו לעיר לקחת חלק בחגיגת המחול הגדולה והססגונית. לפסטיבל השנה יגיעו שלושה מורים מחו"ל, בעלי שם, שילוו את מסלולי הריקוד השונים: מסלול הבלט הקלאסי ילווה על ידי המורה קרזמיר קוטב, מורה באקדמיה הבינלאומית של פריז, מורה אורח בסדנאות בעולם, רקדן לשעבר בבלט הלאומי הבולגרי והבלט המלכותי של בלגיה. מסלול ההיפ הופ ילווה בסדנאות בהנחיית וואהן טיטי מצרפת, רקדן, כוריאוגרף ומורה להיפ הופ בכל העולם. סדנת הג'אז תלווה על ידי האנס קמיל וואנקול, אזרח קנדי המתגורר ופועל באיטליה. לשעבר רקדן ראשי בבלט הג'אז של מונטריאול, רקדן סולו בבלט התיאטרון הגדול של ג'נבה, רקדן ראשי בבלט של וונציה ובהווה כוריאוגרף ומורה למחול ג'אז. אלו לצד שורה של רקדנים וכוריאוגרפים ישראלים. הסדנאות יתקיימו במתחם מיוחד שיוקם לטובת הפסטיבל במלון 'מרינה קלאב', מתחם שישתרע על שטח של כ- 600 ממ"ר ויכלול שלושה אוהלים גדולים מאובזרים היטב בציוד ואבזור מקצועי, ריצפה מיוחדת וכל הדרוש להצלחת הסדנאות. כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה עם עיריית אילת, ייעשה שימוש בסטודיו המחול בבית הספר 'רבין', גם לשם יגיעו סדנאות ריקוד. השנה, יזמן הפסטיבל לאילת ארבעה מופעים לחובבי המחול, שלושה מופעים לנוער ובוגרים: להקת המחול הקיבוצית במופע "Kיבוצית 360 מעלות", להקת 'קולבן דאנס' במופע 'שערי ירושלים', ולהקת FRESCO במופע - 'פוליצ'ינלה'. וגם הילדים לא ייצאו מקופחים, תודות למופע 'החיות בקרנבל' של להקת המחול הקיבוצית. המופע מתאים לילדי גן מגיל שלוש ועד כתה ב'. לראשונה השנה, החליטו מארגני הפסטיבל לאפשר גם לתושבי אילת ואורחיה ליהנות מחוויית המחול, והם מציעים למעוניינים כרטיסי כניסה למופעים במחירים מיוחדים. כל המופעים יתקיימו באולם 'תיאטראות אילת' וכרטיסים ניתן לרכוש במשרד הכרטיסים האילתי 'מופעים ועוד' של יפה כהן (08-6370004) ובינתיים, אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים כנסו לאתר הפסטיבל ותתרשמו בעצמכם. אל תשכחו, רצוי לרכוש כרטיסים מבעוד מועד, מספר המקומות מוגבל.


כנס אילת למחול מס' 7 יוצא לדרך



תמונת כתבה


גם זה קורה בחנוכה באילת. כ-5,000 תלמידי מחול ורקדנים מקצועיים ימלאו בחופשת החנוכה את רחובות אילת. כנס המחול השנתי ה-7 במספר, הגדול ביותר בארץ, יוצא לדרך. לראשונה השנה - כנס הורים וילדים שרוקדים ביחד! נציגי הלהקות המובילות בארץ על במה אחת, להקת נדין-מחול אנימטו, מיומנה, בת שבע, הקיבוצית, תומר יפרח ועוד.
הכנס יתקיים במלון 'קלאב הוטל' בשני מחזורים 8-11 לדצמבר בחופשת החנוכה, מחזור שני 13-15 בינואר וכנס מיוחד לראשונה הורים וילדים רוקדים ביחד 27-29 לינואר.
זו השנה השביעית, שמלון 'קלאב הוטל' יהפוך לסדנת ריקוד אחת גדולה. אלפי תלמידים ורקדנים מרחבי הארץ יראו לכולם שהם 'נולדו לרקוד'. אל הכנס, כמו מדי שנה, יגיעו להנחות מיטב המורים מהארץ ומחו"ל, בכל סגנונות המחול: מודרני, קלאסי, היפ-הופ ועוד. נציגים מכל הלהקות: להקת נדין-אנימטו, להקת בת-שבע, מיומנה, הקיבוצית, תומר יפרח ועוד כולם ביחד ילמדו וירקדו. והשנה לראשונה, גם כנס הורים וילדים. בכנס יהיו סדנאות רפרטואר, סדנאות כוריאוגרף, ערב בכורות וכיתת מצטיינים שתופיע בתיאטרון המלון. את הכנס מארגן המרכז לכנסי מחול בינלאומיים ברשות להקת נדין-מחול אנימטו ובשיתוף עמותת הכוריאוגרפים.
הכנס פתוח לתלמידי אילת שיוכלו להשתתף רק בסדנאות הריקוד במחיר של 350 ₪ מיום רביעי ועד שבת. כרטיסים לשיעורים ניתן לרכוש במשרדי המרכז לכנסים בינלאומיים,
טל': 03-9646477


הצגות ילדים



תמונת כתבה


ספר הג'ונגל, יום שישי, 3.12.10
המחזמר 'ספר הג'ונגל' - חברים לנצח, בבימויו של אמיר פיי גוטמן מגיע לאילת!
מחזמר חדש על פי סיפרו הקלאסי של ר.קיפלינג. מוגלי, גור-אדם, אומץ על ידי להקת זאבים ולומד את חוקי הג`ונגל בעזרת חבריו בלו ובגירה. בעזרתם הוא מצליח לגבור על שירקן הנמר ולהפוך למנהיג החיות.
שחקנים: גיא אריאלי, מרטין אומנסקי, יוליה איגלניק, אריה מוסקונה, יהודה נהרי, מייקל הרפז, ליקה בוזאלי, סיימון בוזאלי, מיטל שטרית, שיראל אשרוב.
'תיאטראות אילת', בשעה 10.00. כרטיסים: בקופת הקולנוע ובמשרדים.


הפיג'מות – מופע חדש

תמונת כתבה


יום שישי' 3.12.10.
לאחר שש עונות של סדרת הילדים והנוער המצליחה ביותר בערוץ הילדים, עולה לראשונה מופע ראשון מסוגו המשלב את מיטב המערכונים, הדמויות המוכרות והלהיטים הגדולים של להקת 'הפיג'מות'.
כותבים ומככבים: אילן רוזנפלד, קובי פרג' ועודד פז. מלווים אותם ארבעה נגנים על הבמה.
'תיאטרון ישרוטל'. לפרטים ורכישת כרטיסים: 08-6386701


שוליית הקוסם


יום שלישי, 7.12.10, 11:30 ו-15:00. סיפורו של שולית הקוסם (איתי שגב) שבזכות תושייה ואומץ לב הציל ממלכה שלמה.
עלילת המחזמר מתרחשת בממלכתו של הקוסם הגדול, שאל ארמונו מגיעה נסיכה יפת תואר (סופי צדקה), המבקשת להציל את פרח השושן, סמל הממלכה. הקוסם מצליח לרפא בעזרת אבן הבדולח שברשותו את הפרח המלכותי, וכך מתאהבים השניים. אז מגיעה במפתיע אחותה התאומה והמרושעת של הנסיכה עם יד ימינה (עודד מנסטר). שניהם מקפיאים את הנסיכה בכישוף מיוחד ומנסים לחטוף מהקוסם את אבן הקסמים. מסתבר שרק שולית הקוסם יוכל להתמודד מול אויבי הממלכה. האם המכשפה תצליח לזכות בכוחות על-טבעיים?
משתתפים: איתי שגב, סופי צדקה ועודד מנסטר ועוד.
אולם 'רויאל גארדן'. כרטיסים: משרד 'מופעים ועוד', 'בית פיליפ מוריי', קומה ב', 08-6370004


תתחילו לחפור...


חנוכה בפארק תמנע: 6-8/12
כל המשפחה מוזמנת לערוך חפירות בליווי ארכיאולוג במכרות נחושת מהעתיקים בעולם.
חוויה ייחודית ואיכותית מחכה לכל המשפחה בחנוכה בפארק תמנע. הילדים ייחשפו להיסטוריה מופלאה של הפרעונים ממש דרך הידיים. רשות העתיקות מזמינה הורים וילדים לבוא לקחת חלק פעיל בחפירות ארכיאולוגיות מרתקות למציאת שרידים ממכרות נחושת עתיקים, שנוהלו על ידי המצרים בתקופת הפרעונים, לפני יותר מ-3,000 שנים. את החפירות ינהלו ד"ר טלי גיני וצוות ארכיאולוגים של המרכז הארכיאולוגי-חינוכי ברשות העתיקות. המצטרפים לחפירות יוכלו להיכנס לפנטזיה קסומה של החיים השוקקים שניהלו הפרעונים בעבר בתמנע, לקחת חלק פעיל בחשיפת העבר של המקום ולפענח את הסודות הצפונים באדמה. במהלך החפירות בתמנע, מצפה רשות העתיקות לחשוף יחד עם הציבור שרידי תנורים להפקת נחושת ולהתכה של מטילי נחושת. בנוסף, צפוי שיתגלו סיגי נחושת, חרסים, חרוזים וכן - מכתשי אבן.
במהלך הפעילות, ייחשף הקהל לאתר ולהיסטוריה שלו, ייפגש עם הארכיאולוגים וילמד את צורת עבודתם, וכמובן - יחווה בעצמו את העבר על ידי חפירה, ניפוי האדמה, תיעוד הממצא ומיונם. בסוף הפעילות, תחלק רשות העתיקות לכל משתתף מזכרת מהחוויה. את החוויה ניתן להשלים עם מגוון האטרקציות שמציע הפארק.
פרטים נוספים: פארק תמנע : 08-6316756.
www.timna-park.co.il


קצרים


*פסטיבל סרטי ילדים בחנוכה
סופסוף, באדיבות מחלקת התרבות של עיריית אילת ומוטי גילעדי אוהב הילדים בלוק 5064, יתקיים פסטיבל סרטי הילדים שבו יוקרנו סרטים מצויירים של ו'ולט דיסני' וגם מרי פופינס, פנטסיה וגם ממיטב סרטי צ'רלי צ'פלין, והכל חינם באולם הספורט 'בגין' במשך כל שמונת ימי החנוכה כולל הדלקת נרות על ידי הילדים והמורים.
כל ערב + סופגניות לרוב בנוכחות רבני העיר והשכונות.
פרטיםף 08-6330600 ובעיריית אילת.

*תחרות החלקת סקייטבורד יום ה',2.12.10 במגרש הX-ספורט של מתנ"ס 'קולייר' בשעה. 17:00
הכניסה חופשית.
*מופע חנוכה
יום חמישי, 2.12.10
מרכז 'אקטיבי', ביה"ס לריקוד – ענבר כהן, נפלאות הריקוד – ביה"ס לריקודים סלוניים ולטינו אמריקאי מזמינים אתכם למופע חנוכה. בתוכנית: מיצגי אמנויות לחימה, מופעי מחול והדלקת נרות חנוכה.
חוף 'הדקל', בשעה 15:00.
הכניסה חופשית.
לפרטים: 054-6554884.

*'מוסיקה זורמת'
יום ה', 2.2.10 בשעה 19:00 מוצ "ש, 4.12.10 בשעה 19:00
מקהלת מתנ"ס 'בית רובין' בתוכנית חדשה.
ניהול מוסיקלי: אינסה זילברמן, בימוי: אירנה קובלנצ'יק.
במתנ"ס 'בית רובין'. מחיר: 20₪.

*בוקר של אור במתנ"ס 'יעלים'
במהלך חג החנוכה, לילדי כיתות א'-ד', פעילות בוקר פתוחה בשעות10:00-12:00 פינות יצירה מגוונות, משחקים הקשורים לחג החנוכה, דפי העשרה, שעת סיפור ותיאטרון, מאכלי חג במחירים סמליים ועוד.
מדי יום הדלקת נרות חגיגית עם ילדי החוגים בשעה 17:30
הכניסה חופשית.

*חוגגים חנוכה באירוע למבוגרים ונוער
יום א', 5.12.10

הדלקת נרות חגיגית, מופעי מוסיקה ומחול מבית מתנ"ס 'שחמון' וכיבוד קל.
במתנ"ס 'שחמון', בשעה 19:00.
הכניסה חופשית.
*טיול אופנים למשפחות
יום ב', 6.12.10 בשעה 14:00.
כיתות ד' ומעלה נפגשות בכביש העוקף בכניסה לחווה של בני בשעה 14:00.
כיתות א'-ד' נפגשות בכיכר טורונטו בכניסה לאילת בשעה 15:00.
רכיבה לפארק הצפרות על מסלול קק"ל, הגעה למפרץ השמש, כיבוד והדלקת נרות. האיסוף באחריות ההורים.

*המרוץ למיליון- במתנ"ס 'יעלים', יום ב', 6.12.10 בשעה 16:00.
מד"צים 'יעלים' קרובים אליך ומזמינים אתכם לתחרות 'המרוץ למיליון'.
למי מיועד?
לכיתות א'-ו'.
התחרות תיערך בזוגות ותכלול משחקי אתגר וספורט נושאי פרסים. הכניסה חופשית.

*חגיגת חנוכה לילדים
מופעים וסיפור
מתנ"ס 'בית רובין', יום ב', 6.12.10 בשעה 17:30. בהשתתפות להקת מחול חיוך, ילדי התיאטרון הקהילתי בהצגה 'דג הזהב', להקת המחול אילת, התעמלות אמנותית ויוגה.
הכניסה חופשית.

*הרקדה חגיגית לחנוכה
מתנ"ס 'שחמון', יום ב', 6.12.10 בשעה 20:15. בהנחיית עירית ויענקל'ה שורץ.חגיגת ריקודים, יין ונשנושים. בואו לבושים בכתום-אדום. מחיר: 25 ₪.

*מסיבת חנוכה במועדון הגמלאים 'בשביל הזהב'- יום ג', 7.12.10.
מתנ"ס 'קולייר', בשעה 10:30

* שעת סיפור לגילאי 4-7
הספרייה העירונית,יום ג', 7.12.10 בשעה 17:00. הסביבון/שלום עליכם. מספרת: עדה ים מירסקי. כניסה: 10₪ לילד.

*מפגש למבוגרים
הספרייה העירונית, יום ג', 7.12.10 בשעה 20:00
עם הסופרת יוכי ברנדס ( 'מלכים ג'', 'הגר', 'וידוי'), לרגל הוצאת ספרה החדש: 'שבע אמהות- הנשים הגדולות של התנ"ך'. המפגש בחסות 'צומת ספרים'.
מחיר: 20 ₪, כולל כיבוד קל.

*צלילים במדבר 1-4/12
(ימים רביעי עד מוצ"ש)
'שיר ידידות' - פסטיבל 'צלילים במדבר' חוגג השנה בר מצווה ומשמר את הצלחתו הגדולה בקיום חגיגת מוסיקה במתכונת מורחבת במשך ארבעה ימים רצופים ומפעימים של מופעי מוסיקה ומחול.
כבכל שנה, מתקיים הפסטיבל באווירה ובנוף הקסום של רמת-הנגב ומציג שילוב ייחודי ומקורי בין יצירות ישראליות מודרניות לבין יצירות מן הקלאסיקה הישראלית. גם בשנה זו ,תארח כיכר הפסטיבל בשדה בוקר את הציבור בשלל מופעים פתוחים.

*'צלילים במדבר'
הנו פסטיבל המוקדש ליצירה המוסיקלית הישראלית ומתקיים מדי שנה בחג החנוכה. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל, יזכה הקהל לרצף עשיר של מופעים ויצירות ישראליות מקוריות ומגוונות, המיועדות לצעירים, מבוגרים ולכל המשפחה, החל משעות אחר הצהריים ואל תוך הלילה. בשבת המופעים יחלו כבר בשעות הבוקר. הפסטיבל מוקדש השנה לאמנים וישובים, ידידי הפסטיבל, שהיו שותפים בפסטיבל במהלך שנותיו הקודמות.
אתר הפסטיבל: www.tzlilimbamidbar.co.il

*חגיגת טיולים בהרי אילת
יום שלישי ה-7-12
גשרון עליון - מסלול מעגלי, סיפורים, מלכודת נמרים, צבוע ותצפית מרהיבה על הרי אילת ומצרים.
יציאה ב-08:45 בהרשמה ובתשלום מראש - חייגו באותיות *בטבע או 3639*.

הו הסלע האדום בקניון האדום


יום ד' ה-8.12.
טיול משפחות חווייתי.
הליכה בקניון מרהיב ביופיו המתחתר בסלע אבן החול האדומה. בהרשמה ובתשלום מראש - חייגו באותיות *בטבע או 3639*.

קניון שחורת מעגלי


יום חמישי ה-9.12
נלך בקניון מרהיב החתור בסלעי היסוד, נתבונן בשיחי הצלף, מלכודת נמרים ועוד. בהרשמה ובתשלום מראש - חייגו באותיות *בטבע או 3639*.

*קניון שחורת מעגלי
יום ה' ה-9.12. הליכה בקניון מרהיב החתור בסלעי היסוד, התבוננות בשיחי הצלף, מלכודת נמרים ועוד. שעה יציאה 08:45 בהרשמה ובתשלום מראש.
חייגו באותיות בטבע או 3639*.

*החקלאות המופלאה של הערבה
2-10/12. בואו עם כל המשפחה לסיור מודרך להיכרות עם הערבה החקלאית והמחקרים החדשים. בסיור נבקר בחממות הפרחים, העגבניות והפלפלים, תות שדה במדבר וכמובן טעימות. את הסיור נסיים במו"פ דגי הנוי ונכיר את 'נמו'. בשעות 10:00-14:00הסיור בהרשמה מראש ובתשלום.
לפרטים והרשמה: אוסי וינטר- 052-6838449.

*חוגגים חנוכה בפארק ספיר
יום ב' 5.12. בואו לחוות כיצד יוצרים אמנות, מהיכן באים רעיונות ומהם תהליכי היצירה.
פארק ספיר לובש חג. בפארק יוקם מרחב סדנאות אמנות חווייתית לכל המשפחה, בית קפה גלריה, 'ירוק עד' – במופע מוזיקה אירית, בניית 'עץ משאלות' ענק, 'גן סיפור' ועוד. אמני הערבה יקיימו סדנאות אמנות איכותיות ומיוחדות להורים וילדים: ציור, פיסול, גרפיטי, ייצור סבונים מחומרים טבעיים, צורפות, צילום, כדרות באבניים ועוד.
הכניסה בתשלום 20 ₪ לאדם.
פרטים והזמנת כרטיסים:
08-6592260.

* 'סובב יטבתה' ו'דרך השוקו'
2-10/12.
*בשעה 11:30 יצא סיור חקלאי הכולל ביקור בשטחי החקלאות וב'שער השלום' על גבול ישראל - ירדן, מטע התמרים, מכון החליבה, הרפת וחוויה בקיבוץ השיתופי.
*בשעה 12:30 יצא סיור חקלאי הכולל ביקור בשדות בהם מגדלים מזון לפרות, ביקור אצל העגלים שנולדו השבוע, מכון חליבה משוכלל, מכונות השוקו במחלבה וטעימת שוקו.
טל' לפרטים והזמנות:
08-6356346, 08-6357449,
054-9798429.

*סיור אקולוגיה בלוטן
2-3-5-8/12, תיירות אקולוגית קיבוץ לוטן מזמינה אתכם ל'סיור אקולוגיה בלוטן', היכרות עם הפרויקטים האקולוגיים, שכונה מכיפות בנויות מאדמה, גינון אורגני, אנרגיה חלופית ובניה אקולוגית, תנורים סולאריים ועוד. ביקור בגן משחקים מקסים שניבנה בעזרת שימוש חוזר בפסולת, מגוון הפעלות לכל המשפחה - הכנת כדורי זרעים, הכנת לבני בוץ, יצירה בחימר צבעוני, בניית גשרים מלבנים. הסיור בהרשמה מראש ובתשלום.
עוד בלוטן- בית התה וחנות הבית. ב'אקו כיף' בקיבוץ לוטן פועל בית תה קסום וחנות שבה מציגים יוצרים ואמנים מקומיים ותוצרת מקומית ממחלבת לוטן והגן האורגני.
בשעה 10:00. בית התה פתוח במהלך חנוכה מדי יום בין השעות 10:00 – 17:00.
לפרטים והרשמה : דפנה / מירב 08-6356935, 054-9799030

חנוכה בחולות- 2,5-9/12


סיור בהדרכת מדריכי החברה להגנת הטבע אל חולות סמר. הסיור מיועד לכל המשפחה וללא תשלום, בהרשמה מראש.
בנוסף, תפעיל החברה להגנת הטבע תחנת מידע בסמוך לפונדק יטבתה בין השעות 09:00-14:00.
בשעה 15:00. פרטים והרשמה – 08-6326468.

*'חנוכיף' בשמורת חי בר יטבתה
הדרכות במרכז הטורפים, סיור בעקבות פקח מאכיל ב'ספארי', האכלת עטלפים, נחשים וטורפים, סיור שקיעה וסדנת יצירה.
ראשון-שבת 5.11.12 בשעות: 10:00, 16:00 שישי 18/12 בין השעות:10:00-13:00.
לפרטים:08-6373057.

*סיור שקיעה בערבה
יום שני ה-6.12.10
מסע מופלא בעקבות תרבויות עתיקות, חקלאות קדומה, תעלומות נושנות, צבעים, בעלי חיים, בקסמו של המדבר. נטייל בבריכות המלח (תצפית על עופות מים ופלמינגו בפט) - דקלי דום - פוגרות - עין עברונה.
שעת יציאה 15:00. הערות: סיור ברכבים פרטיים, יש להצטייד בפנס.
בהרשמה ובתשלום מראש - חייגו באותיות *בטבע או 3639*.


חדש!!! בעקבות המסתורין בעברונה


ימים א', ה'- 5-9/12
מסע מופלא במנהרת הזמן ובקסמו של המדבר, עם שחקנים ומדריך בעקבות תרבויות עתיקות, חקלאות קדומה, תעלומות נושנות, צבעים ובעלי חיים. נטייל בבריכות המלח (תצפית על עופות מים ופלמינגו בפט), דקלי דום, פוגרות, עין עברונה. סיור רכוב,יש להצטייד בפנס. שעת יציאה: 14:30
נסיעה על שביל עפר. מתאים לכל רכב). בהרשמה ובתשלום מראש - חייגו באותיות *בטבע או 3639*.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש