יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 5/1/2011 09:40 ● ערב ערב 2479
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת בא


דמיין לעצמך: אתה עובר ליד בנק ישראל, יש הפסקת חשמל המצלמות והאזעקות אינן פועלות השומרים בשביתה ומנהל הבנק השאיר את הכספת פתוחה והלך הביתה, אף אחד לא רואה אותך, כל מה שנדרש ממך זה להיכנס באלגנטיות לכספת ולרוקן אותה עד שיגמר לך הכוח, או עד שיגמר הכסף, מה היית עושה?
האם היית מרוקן את הכספת, או שמא עובר באדישות ואומר "מה איכפת לי זה לא שלי אני לא נוגע", תזכור אף אחד לא רואה אותך ולעולם לא ידעו שאתה לקחת משהו, נו מה אתה אומר, בינינו - שנינו יודעים כמעט בוודאות מה רוב העולם יעשו במצב כזה.
כתבתי רוב העולם ולא כל העולם! יש גם כאלו שלא היו נוגעים בכולם. אני אישית מכיר, מתוך הפרשה שלנו 600,000 יהודים, אבותינו הקדושים, שעמדו בסיטואציה דומה, ולא נגעו בכלום!!!
הקדוש ברוך הוא מביא מכת חושך על המצרים, החושך היה כל-כך מוחלט עד שיכלו למשש את החושך, הוא הפך לממשי. המושג "חושך מצרים" כבר הפך לביטוי לחושך מוחלט. למצרים היה חושך גמור, לא ראו כלום ולא יכלו לזוז בגלל החושך. מנגד לאבותינו הקדושים, בני ישראל היה אור, נס בתוך נס. יהודי עובר ליד מצרי, למצרי חושך וליהודי יש אור.
בזמן שהיתה מכת חושך הסתובבו בני ישראל בתוך הבתים של המצרים. הכל היה גלוי לפניהם. התכשיטים של המצרים, הכסף המזומן במטבעות של זהב ועוד אוצרות שונים שכל אחד מחביא בביתו. וכמו כן הארמון של פרעה פרוץ ופתוח יחד עם כל אוצרותיו, איזו הזדמנות! כל אחד יכל גם למצוא לעצמו נסיבות מקלות מדוע מגיע לו בעצם לקחת את הרכוש של המצרים, ודאי, הרי הם מענים אותנו כל כך המון שנים (210 שנים אבותינו היו עבדים במצרים) בנוסף לכך הם גם רצחו את התינוקות של בני ישראל, ברור שאני צריך לקחת מהמצרים את כל מה שאני רק יכול, לא רק שצריך זה בטח גם מצווה להיפרע מהרשעים ועוד כהנה וכהנה שלל עצות שיצר הרע מכניס לאדם למוחו על-מנת לשכנע אותו לגנוב (או לעשות כל עבירה אחרת), אך אבותינו הצדיקים לא נגעו בכלום! הכל היה בידיים שלהם אף אחד לא רואה אותם ואף מצרי גם לעולם לא ידע מי לקח לו את כספו (או רכושו) ובכל זאת אבותינו לא נגעו בכלום. בכל בוקר אנחנו מתפללים לה' "אל תביאנו לידי ניסיון" קשה מאוד לעמוד בניסיון על-פי רוב גם לא מצליחים לעמוד בניסיון, בסוף הניסיון הופך לביזיון. אבל אבותינו, בני ישראל, עמדו כולם בניסיון הקשה, לא נגעו ברכוש של המצרים, לא גנבו מהם, ובכך הם זרעו בנו, הצאצאים שלהם, את היכולת לעמוד בפיתויים הקשים שעשויים להתרגש על כל אחד מאיתנו. (הזרע קיים צריכים רק להשקות אותו באמצעות תורתנו הקדושה ואז הוא מתפתח לאילן
גדול של צידקות). אשרי מי שזוכה להדמות לאבותינו, לעמוד בנסיונות ולא ליפול לידיו של יצר הרע. ונזכה שהקדוש ברוך הוא יאמר עלינו "יצאת צדיק".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש